جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

برگزاری رزمایش مشترک با کشورهای چین و روسیه تا پایان سال/ «نداجا» پاسخ سختی به تهدیدات خواهد داد

دریادار کاویانی با اشاره به نمایش توانمندی‌های عملیاتی نیروی دریایی در پاسخگویی به تهدیدات، گفت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی به‌ویژه نیروی دریایی پاسخ سختی به هرگونه تهدید خواهند داد.
کد خبر: ۵۵۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۸ - 09November 2022

نمایش اقتدار نیروی دریایی در رزمایش ذوالفقار/ همکاری ارتش و سپاه در برقراری امنیت در آبهای داخلی و آزادامیر دریادار «حمزه‌علی کاویانی» جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به اهمیت توسعه قدرت دریایی و افزایش امنیت منطقه با همکاری کشورهای هم‌پیمان، اظهار داشت: برگزاری رزمایش مشترک دریایی با کشورهای چین و روسیه در برنامه‌های رزمایشی نداجا تا پایان سال جاری لحاظ شده است.

دریادار کاویانی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش به‌منظور ارتقای توان رزمی و دفاع از منافع و منابع جمهوری اسلامی در عرصه آب‌های آزاد، سرزمینی و بین‌المللی این رزمایش‌ها را برگزار می‌کند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: اینکه کشورهای بزرگی همچون چین و روسیه تمایل دارند که با نیروی دریایی کشور ایران رزمایش برگزار کنند، بیانگر توانمندی بالای نیروهای مسلح به‌ویژه در حوزه دریایی است که ان شاءالله این رزمایش با توان فزاینده‌ای در عرصه دریا برگزار خواهد شد.

توسعه دیپلماسی دفاعی در عرصه آب‌های آزاد
وی با اشاره به خودکفایی نداجا در ساخت تجهیزات دریایی، تصریح کرد: نیروی دریایی امروز افتخار دارد که همه تجهیزات، امکانات تسلیحات خود اعم از شناورهای سطحی و زیرسطحی و تجهیزات عملیاتی‌اش را در داخل کشور و توسط صنعتگران، دانشگاهیان و جوانان این مرز و بوم در یک تعامل گسترده انجام دهد.

امیر کاویانی گفت: یکی از اهداف نیروی دریایی توسعه دیپلماسی دفاعی در عرصه دریا و آبهای بین المللی است؛ نیروی دریایی برا این اساس تعامل و همکاری هایی را با کشورهای دوست و هم‌پیمان دارد و در این عرصه رفت و آمدها و برنامه های از پیش تعیین شده را انجام می‌دهد.

نیرو‌های مسلح هر نوع تهدیدی را سرسختانه پاسخ می‌دهند
جانشین فرمانده نداجا عنوان کرد: ایران اسلامی کانون برقراری امنیت در سطح منطقه است و ما همان‌طور که بارها اعلام کرده‌ایم، قادریم با کمک کشورهای دوست و هم‌پیمان منطقه‌، امنیت خلیج فارس و دریای عمان و سواحل مکران را برقرار کنیم و در این رابطه نیازی به حضور بیگانگان وجود ندارد.

دریادار کاویانی خاطرنشان کرد: حضور بیگانگان در منطقه جز آثار نامطلوب و مخرب ثمره‌ای نخواهد داشت و توصیه ما این است که بیگانگان منطقه را ترک کنند؛ چراکه ما از نیروهای مسلح قدرتمند و به‌ویژه نیروی دریایی توانمندی برخوردار هستیم و پاسخ سختی به هرگونه تهدید خواهیم داد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار