احضار تلافی‌جویانه سفیر ایران از سوی باکو

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد سفیر ایران را بابت ابراز ناخرسندی از چند مورد احضار کرده است.
کد خبر: ۵۵۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴ - 11November 2022

احضار تلافی‌جویانه سفیر ایران از سوی باکوبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان روز جمعه سفیر ایران در باکو را احضار کرد.

به نوشته وبگاه «آذربایجان ۲۴»، «سید عباس موسوی» سفیر ایران در جمهوری آذربایجان به وزارت امور خارجه این کشور احضار شده است.

در این ملاقات، مراتب ناخرسندی باکو از موارد ادعایی «تبلیغات علیه جمهوری آذربایجان در رسانه‌های ایرانی، کارزار‌هایی برای لکه‌دار کردن باکو و لفاظی‌های تهدید آمیز مقامات بلندپایه سیاسی و نظامی ایران» را اطلاع داد و آن‌ها را «مغایر روح روابط دو کشور» دانست.

در این دیدار ادعا شده که «ایجاد شرایط اسکان برای اتباع جمهوری آذربایجان در ایران که علیه مبانی ساختار قانون اساسی این کشور مرتکب جرم شده‌اند غیرقابل قبول است و باید این افراد تحویل داده شوند».

باکو در حالی تهران را به تلاش برای لکه‌دار کردن متهم کرده که «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان امروز در حاشیه نشست سازمان کشور‌های ترک اظهار داشت: «فکر می‌کنم زمان آن فرا رسیده که مسائلی مانند حفظ حقوق، امنیت و هویت ملی هموطنان خود را که خارج از کشور‌های عضو "سازمان کشور‌های ترک" زندگی می‌کنند، در نظر داشته باشیم».

علی اف با اشاره به اینکه نسل جوان در جهان ترک باید فرصت تحصیل به زبان مادری خود را در مدارس کشور‌های محل زندگی خود داشته باشند، مدعی شد: «متاسفانه اکثر ۴۰ میلیون آذربایجانی ساکن خارج از مرز‌های جمهوری آذربایجان هستند و از این فرصت‌ها محروم شده اند».

پیش‌تر و در پی تداوم تبلیغات ضد ایرانی و سیاه نمایی رسانه‌ها و مقامات رسمی جمهوری آذربایجان علیه جمهوری اسلامی ایران، عصر دیروز (پنجشنبه) ۱۹ آبان ماه سفیر جمهوری آذربایجان در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار