مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران تأکید کرد؛

لزوم تبیین حماسه آزادسازی و بازسازی سوسنگرد در جامعه

سردار «ملکی» بر لزوم تبیین حماسه آزادسازی و بازسازی سوسنگرد در جامعه و بویژه نسل جوان تأکید کرد.
کد خبر: ۵۵۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲ - 17November 2022

لزوم تبیین حماسه آزادسازی و بازسای سوسنگرد در جامعهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، همزمان با ۲۶ آبان سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد قهرمان، همایش «از آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» امروز با حضور آیت‌الله «علی معلمی» نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، حجت‌الاسلام «حسن روحانی» امام جمعه بابل و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در سالن همایش شهرداری قائمشهر برگزار شد.

سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به حصر سوسنگرد توسط رژیم بعثی عراق در ۲۶ آبان ۱۳۵۹ اظهار داشت: حصر سوسنگرد با اتحاد ارتش، سپاه و بسیج، اهالی خوزستان، اهالی سوسنگرد و ستاد جنگ‌های نامنظم و با فرمان امام راحل که فرمودند «تا فردا سوسنگرد باید آزاد شود» شکسته شد.

وی به نقش ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهید چمران در حماسه آزادسازی سوسنگرد اشاره کرد و افزود: مازندرانی‌ها در این حماسه و بازسازی سوسنگرد نقش ویژه‌ای داشتند و نقش مردم استان در قالب کتاب توسط سپاه کربلا و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به چاپ رسیده است.

سردار ملکی با تأکید بر لزوم تبیین حماسه آزادسازی و بازسازی سوسنگرد در جامعه و بویژه نسل جوان گفت: نامگذاری میادین و خیابان‌ها یکی از راه‌های زنده نگه داشتن این حماسه و حماسه مردم شهر‌های مقاومت ایران است و شهرداران و فرمانداران استان مازندران نسبت به این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

این مسئول با گرامیداشت یاد سردار شهید «حسین بهرامی ولشکلایی» تصریح کرد: استان مازندران از ۲۷ مهر ۵۹ تا خرداد ۶۰ طی هشت ‌در سوسنگرد ۴۸ شهید تقدیم کرد و باید به یاد این شهدا باشیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران ضمن قدردانی از میزبانی شهرستان قائمشهر از این همایش گفت: این همایش را هر سال به میزبانی یکی از شهر‌های استان برگزار می‌کنیم و سال آینده یکی از شهر‌های غرب استان میزبان خواهد بود.

در این مراسم از تعدادی از خانواده‌های شهدای سوسنگرد و رزمندگان این حماسه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار