امام جمعه بابل تأکید کرد؛

لزوم احیای «بازسازی سوسنگرد» دستاورد بزرگ مازندرانی‌ها در دفاع مقدس

حجت الاسلام «روحانی» بر لزوم احیای «بازسازی سوسنگرد» دستاورد بزرگ مازندرانی‌ها در دفاع مقدس تأکید کرد.
کد خبر: ۵۵۶۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶ - 17November 2022

لزوم احیای «بازسازی سوسنگرد» دستاورد بزرگ مازندرانی‌ها در دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، همزمان با ۲۶ آبان سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد قهرمان، همایش «از آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» امروز با حضور آیت الله «علی معلمی» نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، حجت الاسلام «مجتبی روحانی» امام جمعه بابل و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در سالن همایش شهرداری قائمشهر برگزار شد.

حجت الاسلام «مجتبی روحانی» امام جمعه بابل با تأکید بر احیای حماسه آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد اظهار داشت: این مناسبت شاخص و ارزشمند به دست مردم استان شکل گرفت و یادآوری این صحنه‌ها در ایام هفته مازندران لازم و ضروری است.

وی افزود: نسل معاصر با این صحنه‌ها آشنا هستند و باید در خاطر ملت ایران زنده شود و زمینه هویت سازی را برای امت و نسل ما فراهم کند.

امام جمعه بابل بر لزوم بزرگنمایی این صحنه تاریخی انقلاب اسلامی تأکید کرد و با بیان اینکه بازسازی سوسنگرد در آن مقطع به ذهن آیت الله روحانی رسیده بود، گفت: یکی از کار‌های برجسته که نشان از روح جمعی مردم مازندران ساخت و ساز منطقه سوسنگرد بوده است.

وی با بیان اینکه مجموعه ائمه جمعه، روحانیت و مردم بسیج شدند و ۶۰۰ میلیون تومان پول فراهم کردند و خانه‌ها را ساختند، ادامه داد: با نظم ویژه‌ای این حرکت جمعی مدیریت شد و امر چشمگیری تحقق پیدا کرد. این از جمله حقایق درخشانی بود که با قوت و خلوص به نتیجه رسید.

امام جمه بابل به نقش ویژه آیت الله روحانی در بازسازی سوسنگرد اشاره کرد و گفت: همت بلند و روح جمعی حاکم بر این کار باعث شد بازسازی سوسنگرد در مدت کوتاهی انجام و این دستاورد بزرگ به نام مازندرانی‌ها در تاریخ به ثبت رسید.

در این مراسم از تعدادی از خانواده‌های شهدا و رزمندگان سوسنگرد تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار