بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به مناسبت ۲۶ آبان؛

حماسه آزادسازی سوسنگرد برگ زرینی از دفاع مقدس است

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت ۲۶ آبان سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد قهرمان بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۵۵۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ - 17November 2022

حماسه آزادسازی سوسنگرد برگ زرینی از دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت ۲۶ آبان سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد قهرمان بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: گرامیداشت ۲۶ آبان سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد قهرمان برگ زرینی از حماسه ملت ایران اسلامی در مقابله با جبهه کفر است که برای همیشه در تاریخ این انقلاب ماندگار خواهد ماند.

حماسه آزادسازی سوسنگرد پایتخت غیرت و مقاومت میهن، در ۲۶ آبان سال ۱۳۵۹ اوج هنرنمایی و جانفشانی رزمندگان اسلام در تاریخ دفاع مقدس است.

عملیات آزادسازی سوسنگرد پس از فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «سوسنگرد تا فردا بایستی آزاد شود» و تدبیر و مدیریت بی‌بدیل رهبر معظم انقلاب که آن زمان عضو شورای عالی دفاع بودند، انجام شد و با رشادت‌های شهید چمران و پایمردی رزمندگان سپاه، ارتش و نیرو‌های مردمی به پیروزی رسید.

استان مازندران علاوه بر اعزام نیرو به این عملیات و تقدیم ۴۸ شهید، در بازسازی سوسنگرد نقش بی‌بدیلی ایفا کرد و با محوریت آیت‌الله روحانی نماینده فقید حضرت امام خمینی (ره) در استان، آیت‌الله طبرسی، آیت‌الله جباری و مهندس مجدآرا استاندار وقت، بازسازی این شهر جنگ‌زده را طی سال‌های ۱۳۶۱ و ۱۳۶۲ به عهده گرفت.

این استان شهیدپرور با اعزام ۱۳ هزار نیروی کار جهادی و کمک ۳۰۰ میلیون تومانی مردم این استان در ساخت و بازسازی حدود هزار و ۷۰۰ ساختمان نقش بی‌بدیل و ارزشمندی در تاریخ از خود به یادگار گذاشت که در کتاب «آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» رشادت‌های رزمندگان مازندرانی در آزادسازی این شهر و سپس در بازسازی بیان شد.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه آزادسازی سوسنگرد و بویژه سردار شهید «حسین بهرامی ولشکلایی» بر لزوم تبیین ارزش‌ها و دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی ایران بویژه حماسه شکوهمند آزادسازی سوسنگرد و بازسازی این شهر توسط علوی‌تبار‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار