مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

۱۳ هزار نیروی جهادی مازندرانی در بازسازی سوسنگرد نقش‌آفرینی کردند

سردار «ملکی» گفت: ۱۳ هزار نیروی جهادی مازندرانی طی ۱۹ ماه در بازسازی سوسنگرد نقش‌آفرینی کردند.
کد خبر: ۵۵۶۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴ - 17November 2022

۱۳ هزار نیروی جهادی مازندرانی در بازسازی سوسنگرد نقش آفرینی کردندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت ۲۶ آبان در برنامه «صوایی» شبکه استانی مازندران حضور یافت و با بیان اینکه دشمن بعثی از سه محور شوش _ دزفول، سوسنگرد_ اهواز و محور خرمشهر _ آبادان به خوزستان حمله کرد، اظهار داشت: محور سوسنگرد _ اهواز محور بسیار مهمی بود و روز هفتم جنگ دشمن سوسنگرد را تصرف کرد و فرماندار و بخشدار گذاشت.

وی افزود: یک دسته از رزمندگان اسلام به فرماندهی شهید «علی غیور» و تعداد ۲۸ نفر در مقابل لشکر زرهی نوح عراق جانانه مقاومت کرد.

سردار ملکی با بیان اینکه دشمن از ۲۲ آبان ۵۹ محاصره را شدید کرد و ۲۵ آبان امام فرمان داد که سوسنگرد باید آزاد شود، افزود: با فرمان امام و پیگیری خیلی خوب رهبر معظم انقلاب و شهید چمران که نماینده امام در وزارت دفاع بودند و شهید مدنی و مقاومت نیرو‌های ارتش، سپاه، بسیج، ژاندارمری، عشایر و مردم و تیپ دو و سه لشکر ۹۲ زرهی اهواز و ستاد جنگ‌هایی نامنظم به فرماندهی شهید چمران سوسنگرد از چنگال رژیم بعثی عراق آزاد شد.

این مسئول با بیان اینکه ما سیزده عملیات در محور سوسنگرد_اهواز داشتیم، به نقش مازندرانی‌ها در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مازندرانی‌ها در لشکر ۹۲ زرهی اهواز و ستاد جنگ‌های نامنظم و در منطقه سوسنگرد نیز حضور داشتند.

سردار ملکی با بیان اینکه مازندرانی‌ها به صورت پراکنده در عملیات آزادسازی سوسنگرد حضور داشتند و شهدایی را تقدیم کردند، بیان کرد: مازندران در بازسازی سوسنگرد نقش ویژه‌ای داشت و ستاد بازسازی و نوسازی سوسنگرد با محوریت آیت الله روحانی نماینده فقید امام راحل در مازندران تشکیل شد و آیت الله طبرسی، جهاد سازندگی، راه و ترابری، مسکن و شهرسازی و مردم نقش ویژه‌ای داشتند.

وی با بیان اینکه مردم مازندران در آن زمان ۳۰۰ میلیون تومان برای بازسازی سوسنگرد کمک کردند، گفت: همچنین از این استان ۱۳ هزار نیروی کار اعزام شدند و طی ۱۹ ماه سوسنگرد را بازسازی کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه نگاه مسئولین باید جهادی باشد و عدالت محور باشند، تصریح کرد: مسئولین باید نسبت به مردم احساس مسئولیت کنند و کوتاهی به مردم خیانت به شهداست چراکه انقلاب ریشه در خون شهدا دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار