در خراسان رضوی صورت گرفت؛

برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

مرحله استانی سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۶۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸ - 19November 2022

سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران خراسان رضوی برگزار شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در مؤسسه فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد.

در مرحله استانی ۱۳۰ نفر از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان در رشته‌های حفظ و قرائت با یکدیگر رقابت می‌کنند که قبول‌شدگان به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مسابقات قرآنی در رده ایثارگران، همسران ایثارگران و فرزندان ایثارگران برگزار شد و همچنین رشته‌های مفاهیم و تفسیر قرآن کریم به صورت آنلاین برگزار خواهد شد، که زمان آن متعاقبا اعلام می‌شود.

در مرحله شهرستان ۵۵۰ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران شرکت کردند که ۱۳۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

در آیین افتتاحیه، «داوود نورچه‌ای» مدیرکل تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت‌الاسلام «مهدی حسن‌زاده مدیرکل» بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در خصوص جایگاه ترویج فرهنگ قرآن سخنرانی کردند.

همچنین از «مریم زارع‌پور» همسر جانباز و حافظ کل قران کریم با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد. این همسر ایثارگر، سال گذشته قرآن کریم را به صورت دست‌نویس نوشته و به کادر درمان اهدا کرد. امسال نیز با نخ ابریشم و گلاب صفحات قرآن کریم را در ابعاد یک متر در یک متر گلدوزی کرده است.

گفتنی است؛ سند هویت انقلابی مردم خراسان رضوی، پرونده ۱۷ هزار و ۳۵۷ شهید، ۵۱ هزار و ۴۰۰ جانباز و سه هزار و ۳۹۶ آزاده است که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزت بخشیدند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار