رئیس سازمان انرژی اتمی در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

تنها هدف آژانس نابودی برنامه‌های هسته‌ای ایران است/ مکان‌های ادعایی آژانس ضایعات‌فروشی بود

اسلامی گفت: مکان‌هایی که بعضاً از سوی آژانس انرژی اتمی اعلام شده، مکان‌هایی است که در آن ضایعات آهن به فروش می‌رود و یا افرادی به حرفه گاوداری در آن مشغول هستند، این مکان‌ها که سایت هسته‌ای نیستند.
کد خبر: ۵۵۶۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 20November 2022

تنها هدف آژانس نابودی برنامه‌های هسته‌ای ایران است/ مکان‌های ادعایی آژانس ضایعات‌فروشی بود«محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به اظهارات و موضع‌گیری‌های مسئولان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر وجود برخی از ذرات در نقاط مختلف کشور، اظهار داشت: مسئولان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مسئولان کشورهای غربی ۲۰ سال است که از این حربه‌ها استفاده می‌کنند.

اسلامی با بیان اینکه جریانات صهیونیستی محرک چنین اظهاراتی هستند، تصریح کرد: هیچ ذراتی مشاهده نشده است و هیچ سایتی اعلام نشده‌ای هم به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نداریم، بلکه به اعتقاد بنده این اطلاعات غلط و بی پایه و اساس را بنگاه‌ها و جریانات صهیونیستی به مسئولان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مسئولان کشورهای غربی ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: مکان‌هایی که بعضاً از سوی آژانس اعلام شده، مکان‌هایی است که در آن ضایعات آهن به فروش می‌رود و یا افرادی به حرفه گاوداری در آن مشغول هستند، این مکان‌ها که سایت هسته‌ای نیستند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان آژانس اعلام کرده‌اند که ذرات آلودگی در ایران وجود دارد، گفت: در هر جای کره زمین ممکن است آلودگی‌هایی مشاهده شود که باید منشأ آن را پیدا کرد، همه کشورهای دنیا با موضوع آلودگی هسته‌ای مواجه هستند، اما برخورد با ایران در این زمینه متفاوت است و تا حد امکان به دورغ‌پراکنی و فریب افکار عمومی می‌پردازند.

اسلامی با بیان اینکه آژانس درصدد است تا جو سیاسی سنگینی علیه جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به اهداف خود ایجاد کند، اظهار کرد: در واقع هدف اصلی که آژانس در قبال ایران دنبال می‌کند، نابودی برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که آیا این قبیل اظهارات و ادعاهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مانعی در مسیر برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران ایجاد می‌کند؟ گفت: به هیچ وجه هیچگونه تأثیری بر روند کاری سازمان انرژی اتمی ندارد و ما مطابق قوانین و مقررات کار خود را ادامه می‌دهیم.

وی درخصوص همکاری‌های هسته‌ای ایران و روسیه تأکید کرد: ما با کشور روسیه توافقی برای تأسیس سایت‌های هسته‌ای نداشتیم، بلکه دو نیروگاه در دست ساخت داریم که با مشارکت روسیه روند ساخت آن در حال انجام است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار