پیشنهاد عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

کتاب‌های تاریخی و عقیدتی را ترویج کنید

آیت‌الله طبسی با مثبت ارزیابی کردن برنامه‌های هفته کتاب در ترویج فرهنگ مطالعه در کشور گفت: پیشنهاد می‌کنم با سنجش شرایط کنونی جامعه، کتاب‌هایی با محوریت اعتقادات، تاریخ و حدیث به مردم معرفی شود. در واقع آشنایی با تاریخ برای نسل جوان امروز یک نیاز ضروری است.
کد خبر: ۵۵۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹ - 20November 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیت‌الله «نجم‌الدین طبسی» عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مدیر موسسه «ولاء صدیقه کبری(س)» با اشاره به اهمیت هفته کتاب‌ و کتابخوانی در ترویج فرهنگ مطالعه، اظهار داشت: همه می‌دانیم که چقدر مطالعه در زندگی انسان جایگاه والایی دارد. کتاب و کتابخوانی یکی از مهمترین روش‌های بالا بردن سطح معلومات مردم و جامعه است. هفته کتاب به‌عنوان یک رویداد تأثیرگذار در تقویم فرهنگی کشور، هفته بسیار مهمی است تا مسئولان فرهنگی کشور، به‌ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابزار و شیوه‌های جدید، مردم را به کتابخوانی سوق دهند. 

وی با بیان اینکه امروزه میزان گرایش به مطالعه، یکی از شاخص‌های مهم توسعه هر کشور به‌شمار می‌رود، افزود: اگر بتوانیم یک موج فرهنگی در زمینه کتابخوانی ایجاد کنیم و سطح معلومات و آگاهی مردم را با استفاده از روش‌های گوناگون افزایش داده و آن‌ها را به سمت و سوی آشتی با کتاب هدایت کنیم، آن زمان شاهد توسعه جامعه در تمام علوم به‌ویژه علوم‌ ا‌نسانی خواهیم بود.

آیت‌الله طبسی با مثبت ارزیابی کردن برنامه‌های هفته کتاب در ترویج فرهنگ مطالعه در کشور، گفت: پیشنهاد می‌کنم با  سنجش شرایط کنونی جامعه، کتاب‌هایی با محوریت اعتقادات، تاریخ، حدیث به مردم معرفی شود. در واقع آشنایی با تاریخ برای نسل جوان امروز یک نیاز ضروری است. نسل امروز باید بداند که تاریخ گذشته کشورش چه بوده و امروز در کجای زمانه ایستاده است.کسب آگاهی و بصیرت نسل جوان در وضعیت کنونی جامعه مهم است، زیرا برخی ندانسته پیاده‌نظام دشمن شده‌اند و با مدعیان دروغین بشری همکاری می‎کنند و به حجاب زنان مومنه، اماکن مقدسه و مساجد و از همه مهمتر به کتاب مقدس مسلمانان قرآن کریم، تعدی و جسارت می‌کنند. کتاب نقش مهمی در بصیرت‌افزایی مردم ایفا می‌کند.

مدیر موسسه «ولاء صدیقه کبری (س)» تصریح کرد: در هفته کتاب باید اقدامات لازم و جدی برای ترویج و اشاعه فرهنگ مطالعه توسط مسئولان فرهنگی کشور صورت گیرد. به‌نظرم معرفی کتاب به مردم بسیار مهم است. 

وی با تاکید بر مطالعه کتاب‌های تاریخی توسط نسل جوان امروز، گفت: مطالعه کتاب به‌ویژه تاریخ صحیح، بوی آگاهی می‌دهد و سطح فکری همگان را بالا برده و سبب می‌شود که مردم به کشور و نظام هستی و آینده بیشتر امیدوار شوند. 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه جوانان باید بدانند که امروز مدعیان دروغین بشر، دشمنان قرآن و اهل بیت (ع) هستند، افزود: ما همه مسلمان، شیعه و پیرو مکتب اهل بیت (ع) هستیم و باید به‌عنوان یک مسلمان، بیشتر مطالعه کنیم. مطالعه کتاب‌های اعتقادی باعث می‌شود اعتقاداتمان به خاندان عصمت و طهارت (ع) بیشتر شود و وقتی اعتقادمان بیشتر شود، معرفتمان بیشتر شده و اعتقاداتمان نیز محکم‌تر می‌شود.

آیت‌الله نجم‌الدین طبسی بیان کرد: با مطالعه و کسب آگاهی، مشکلات مردم کمتر شده و جامعه به سمت نظم و آرامش پیش خواهد رفت. مردم می‌دانند امنیت در کشور چه قیمتی دارد و در چه نعمتی به‌سر می‌برند. همه می‌دانیم که دشمن با عقاید و اعتقادات دینی و مذهبی ما مخالف است و از روش تضعیف عقاید، سعی می‌کند مردم را فریب دهد. بنابراین هفته کتاب بسیار خوب و مهم است و نقش رسانه‌های مختلف نیز در زمینه ترویج مطالعه خیلی پررنگ است. همچنین رسانه‌های مختلف با پوشش‌دهی اخبار هفته کتاب می‌توانند مردم را به خوانش بیشتر کتاب، ترغیب و تشویق کنند. 

مدیر موسسه «ولاء صدیقه کبری (س)» در پایان گفت: وقتی مبانی اعتقادی در ذهن جوانان ما تقویت شود، خواهید دید که قشرهای مختلف مردم در نهضت کتاب و کتابخوانی شرکت کرده و کتابخوان می‌شوند، چیزی که در مناسبت‌های مذهبی همچون اربعین می‌‌بینیم که میلیون‌ها نفر برای سفر به کربلا، لحظه‌شماری می‌کنند. بنابراین دور از انتظار نیست و این قضیه می‌تواند در زمینه کتاب نیز رخ دهد.

سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ تا ۲۷ آبان‌ در سراسر کشور برگزار شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها