سخنگوی دولت مطرح کرد؛

بهره‌گیری از ابزارهای حکمرانی برای فعالسازی ظرفیت‌های رسانه‌ای/ رسانه در حوزه حاکمیت باید به جایگاه اصلی خود بازگردد

بهادری‌جهرمی گفت: باید با ابزارهای حکمرانی برای مدیریت و فعال‌سازی همه بازیگران در جهت اقناع‌سازی رسانه‌ای استفاده کنیم.
کد خبر: ۵۵۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵ - 21November 2022

بهره‌گیری از ابزارهای حکمرانی برای فعالسازی ظرفیت‌های رسانه‌ای/ رسانه در حوزه حاکمیت باید به جایگاه اصلی خود بازگرددبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «علی بهادری‌جهرمی» سخنگوی دولت در نشست تخصصی با روسای دانشکده‌ها و پژوهشگاه‌های حوزه ارتباطات و رسانه با بیان اینکه «رسانه در حوزه حاکمیت باید به جایگاه اصلی خود بازگردد»، اظهار داشت: انتظار از رسانه این است که پیشرو باشد نه پیرو. فعال باشد نه منفعل. رسانه باید به نوعی برنامه‌ریز و طراح خودش باشد نه اینکه اتفاقی بیفتد و بعد از آن پشت سر ماجرا حرکت کند و بگوید که چکار باید بکنیم.

بهادری‌جهرمی با اشاره به دیدگاه‌های مختلف درباره چگونگی تاثیرگذاری مجموعه رسانه‌ای دولت گفت: مفهوم مضیق از عملکرد  تیم رسانه‌ای دولت می‌تواند ناظر بر ساختارها و رسانه‌های وابسته باشد. در حالی که در یک مفهوم موسع، عملکرد رسانه‌ای دولت شامل کل اجزای دولت اعم از تیم رسانه‌ای و سایر عوامل اجرایی می‌شود. اتفاقا در بسیاری از مواقع ارزش‌گذاری در خصوص عملکرد مثبت یا منفی رسانه‌ای دولت ناظر بر همین تعریف مضیق است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت افزود: قطعا ارزش‌گذاری عملکرد رسانه‌ای دولت بر اساس تعریف مضیق ساختاری اشتباه است. ساختارها بخشی از ماجرا هستند. اما شما اساتید رسانه می‌توانید هم در این دولت و هم در دولت گذشته وزیری را در ذهن متبادر کنید که عملکرد رسانه‌ای موفقی داشته و یا وزیری که عملکرد رسانه‌ای او نزد افکار عمومی ناموفق بوده است. در حالی که ساختار همان ساختار و رسانه‌های دولت هم همانها هستند. بنابراین بخش مهمی از عملکرد رسانه‌ای دولت به ذهنیت مدیر و آشنایی او به رسانه ارتباط دارد. 

بهادری جهرمی تاکید کرد: برای نقش‌آفرینی در ساختار و عملکرد رسانه‌ای دولت، تمرکز اصلی بر فعال‌سازی همه بازیگران حاکمیت (نه فقط متولیان رسانه‌های دولت) باشد. باید با ابزارهای حکمرانی برای مدیریت و فعال‌سازی همه بازیگران در جهت اقناع‌سازی رسانه‌ای استفاده کنیم و این یعنی گرفتار تعریف مضیق از عملکرد رسانه‌‌ای دولت نشویم.

سخنگوی دولت با مبارک دانستن اشتراک دیدگاه‌های مدیران اجرایی و اهل رسانه با نظرات اساتید علوم ارتباط در خصوص چالش‌ها و اولویت‌های جایگاه رسانه در حکمرانی گفت: باید برای تحول در نظام رسانه‌ای کشور مدیران و مسئولان را از این اشتراک نظر و صدای واحد آگاه کرد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار