در نشست شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران تاکبد شد؛

همه دستگاه‌ها موظف به رسیدگی به ایثارگران و اجرای قوانین ایثارگری هستند

دویستمین نشست شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران دوشنبه ۳۰ آبان در سالن جلسات شهید رسول زاده برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۷۲۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴ - 21November 2022

نشست شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران/همه دستگاه‌ها موظف به رسیدگی به ایثارگران و اجرای قوانین ایثارگری هستندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «کامیار ثقفی» قائم مقام در امور جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران در دویستمین نشست شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران که امروز (دوشنبه) در سالن جلسات شهید رسول زاده برگزار شد، با اشاره به ماده ۷۴ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اظهار داشت: در این ماده قانونی آمده است که بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است که هر ساله گزارش عملکرد خود را تقدیم مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی کند.

ثقفی خاطرنشان کرد: در ماده ۷۴ قانون جامع خدمات رسانی تصریح شده است که «کلیه دستگاه‌های مشمول این قانون مکلفند هر ساله گزارش عملکرد مربوط به نحوه و میزان ارائه خدمات و تسهیلات به ایثارگران مشمول این قانون را به بنیاد ارائه کنند.»، ولی پس از گذشت ۱۰ سال هنوز این بخش اجرایی نشده است و برخی نهاد‌ها به تکلیف خود عمل نکردند.

«محمود پاکدل» معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با اشاره به این ماده قانونی بر رسیدگی به امور ایثارگران در همه دستگاه‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: باید مشکلات قوانین و علت مشکل آن‌ها مشخص شود تا زمینه برای اصلاح آن‌ها فراهم شود. برخی دستگاه‌ها قوانین را اجرا و برخی دستگاه‌ها به درستی قوانین مربوط به ایثارگران را اجرا نمی‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای اجرای قوانین حوزه ایثارگری، خاطرنشان کرد: باتوجه به اهمیت برنامه هفتم توسعه برای اجرای قوانین حوزه ایثارگران در حوزه مسکن، اشتغال، بهداشت و درمان و معیشت ایثارگران پیشنهادات مشاوران وزرا در امور ایثارگران نقش مهمی دارد که باید ارائه شود.

«رضا رحیمی‌نسب» دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران نیز در این نشست با تأکید بر اهمیت توجه و رسیدگی به تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در شرایط کنونی کشور و ماده ۷۴ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، اظهار داشت: بزرگ‌ترین رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت است و باید مظلومیت ایثارگران ما در این شرایط به درستی بیان شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری همایش تبیین فرهنگ ایثار و شهادت گفت: مشاوران وزرا در برگزاری این همایش نقش مهم و تأثیرگذاری دارند و همه وظیفه دارند در این شرایط به یاری ایثارگران شتافته و همیشه در صحنه حضور داشته باشند.

«عبدالرضا عباسپور» معاون بهداشت و درمان و «سید محمدصادق هاشمی» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست حضور داشتند.

مشاورین وزرا در امور ایثارگران در این نشست نظرات و پیشنهادات خود را برای رسیدگی به امور ایثارگران مطرح کردند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها