نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

وحدت نیاز اصلی امروز ماست

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» گفت: وحدت، نیاز اصلی ما در این روزهاست. البته وحدت با محوریت رهبر انقلاب است؛ وقتی دشمن تفرقه و تجزیه را محور کینه‌توزی خود قرار داده است باید در موضع وحدت و همدلی خود بایستیم. 
کد خبر: ۵۵۷۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵ - 25November 2022

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلی اعظم امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد دیروز یک نشست اضطراری برگزار کرد و خیلی زود قطعنامه‌ای ضد ایرانی را به رای گذاشته و تصویب کرد؛ تصویب این قطعنامه به معنای موافقت شورا با تشکیل یک هیات حقیقت‌یاب درباره ادعاها در خصوص نقض حقوق بشر توسط ایران در اغتشاشات است.  

وی ادامه داد: این قطعنامه با ۲۵ رای موافق به تصویب رسید و در این نشست در ظاهر آلمان در رأس کار بود ولی در اصل، غرب و دشمنان ایران در تلاشند یک ائتلاف علیه ایران تشکیل دهند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه این قطعنامه در راستای طرح کلانی است که رهبر عزیزمان از آن به‌عنوان شکل‌گیری جنگ ترکیبی علیه ایران تعبیر نموده‌اند، افزود: این تحرکات و شیطنت‌های کشورهای غربی در عرصه بین‌الملل یک بعد از این جنگ ترکیبی است. 

وی با بیان اینکه آلمان هیچ‌وقت نمی‌تواند از حقوق بشر حرف بزند، به موضوع ارسال تسلیحات شیمیایی به عراق توسط آلمان اشاره کرد و گفت: ارسال سلاح شیمیایی به بعثی‌ها منجر به شهادت ۱۳ هزار رزمنده، زنان و کودکان از مردم ایران شد و الان هم آثار آن در صد هزار مجروح و جانباز شیمیایی در کردستان و سردشت برای ملت ایران مشهود است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان متذکر شد: وحدت، نیاز اصلی ما در این روزهاست. البته وحدت با محوریت رهبر انقلاب است؛ وقتی دشمن تفرقه و تجزیه را محور کینه‌توزی خود قرار داده است باید در موضع وحدت و همدلی خود بایستیم. 

وی با بیان اینکه دشمن حتی از یک مساله فوتبال هم برای ایجاد تفرقه نمی‌گذرد، گفت: دعوت به وحدت لوازمی دارد که از جمله باید منیت فردی و گروهی و جناحی را کنار بگذاریم و منافع ملی را مدنظر قرار دهیم. 

امام جمعه تبریز تاکید کرد: حوادث و ابتلاها باید به رشد فرهنگ سیاسی مردم منجر شود و این وظیفه نخبگان و علماست.

وی اضافه کرد: البته رشد عقلانیت در بین اقشار مردم عامل اصلی ناکامی غرب در جنگ احزاب اخیر بود و باید در کنار این کارها به جهاد تبیین هم توجه کنیم. 

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بارها و در مقاطع مختلف جهاد تبیین را مورد تاکید قرار داده‌اند. 

خطیب جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج گفت: بسیج اهل گمنامی و بی‌نشانی و مظهر عظمت ملت و نیروی کارآمد درونی کشور است. امروز جهان محو تجلای بسیج است و هر جا سخن از همت والای بسیج است، با خامنه‌ای باش که فرزند خمینی است. 

وی خاطرنشان کرد: بسیج در طول حیات خود نشان داد که مرتفع‌کننده مشکلات بوده و مثل پیشران عمل کرده و روش می‌سازد و مدل تولید می‌کند. همه در حوادث و اتفاقات مختلف مدل‌سازی بسیج را مشاهده کرده‌اید. 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بسیج در دفاع مقدس ترکیبی از ایمان و تخصص و ترکیبی از بصیرت و ایستادگی را نشان داد، اضافه کرد: بسیج در حوادث طبیعی عشق به مردم را به نمایش گذاشت و در دوران کرونا، بسیج ترکیبی از گذشتگی و مردم یاری و مردم نوازی بود. 

وی گفت: بسیج مربوط به یک قشر خاص نیست و هر کسی دل در گرو آرمان‌های بسیج داشته باشد، بسیجی است. 

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» خطاب به مسئولان بسیج و بسیجیان گفت: بسیج مولود مسجد بوده و بسیجیان باید مساجد را مرکز فعالیت خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان با درخواست از مدیرکل راه‌آهن آذربایجان شرقی مبنی بر رسیدگی به مشکلات رفت و آمد دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: در این مسیر واگن‌ کم است و یک واگن اضافه شود. 

امام جمعه تبریز تقوای چشم را از جمله مصادیق تقوا برشمرد و افزود: برای رسیدن به تقوا باید از تقوای چشم عبور کنیم. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از بازاریان تبریز، گفت: شما بازاریان تبریز در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بزرگی ایفا کردید و الان هم همت، تدین و انقلابی بودن شما اجازه نداد تا دشمنان از شما سوءاستفاده کنند. 

امام جمعه تبریز به تهدید برخی از افراد برای بستن مغازه‌ها و عمل به اعتصاب اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن در کار است و می‌خواهد بازار را ببندد ولی بازار محل امرار معاش است و با همه این تهدیدات بازاریان مغازه‌ها را نبستند. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت زینب (س) عنوان کرد: او حسین دوم در پوشش زن بود و این بهترین تعبیر در وصف ایشان است. 

وی ادامه داد: موضع‌گیری و حرکات حضرت زینب (س) بر اساس تکلیف الهی بود و علت عظمت وجودی و انسانی ایشان هم به این خاطر بود و نمی‌توان تنها گفت که چون او دختر علی(ع) بود یا خواهر امام حسن (ع) و امام حسین(ع) بود عظمت دارد لذا هرگز به صرف خاطر نسبت‌ها چنین عظمتی خلق نمی‌شود.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه کار حضرت زینب (س) و تصمیمات و نوع حرکات او به وی عظمت بخشید، افزود: درست است که صبیه امیرالمومنین (ع) بودن بی‌تاثیر نیست، اما تصمیمات حضرت زینب (س) بود که موجب پیروزی خون بر شمشیر شد وگرنه اگر منش حضرت زینب (س) نبود واقعه کربلا در کربلا می‌ماند. 

وی تاکید کرد: نقش‌آفرینی حضرت زینب (س) حاکی از آن بود که زن در حاشیه تاریخ نیست بلکه در متن تاریخ است.

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» با اشاره به خطبه‌های حضرت زینب (س) اظهار داشت: خطبه‌های فراموش نشدنی مرضیه زهرا (س) یک سخنرانی معمولی نبود بلکه با زیباترین مفاهیم و کلام و آن هم در آن شرایط جامعه بیان شده است. او همچون خورشید با عظمتی بود که طلوع کرد و همانند پدر با فصاحت و بلاغت و بلندی مضمون و معنا صحبت می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: در آن خطبه‌ها، حضرت زینب (س) خطاب به جماعت گفت که ای کسانی که با بی‌بصیرتی و نشناختن فضا و عدم تشخیص حق از باطل از کار و گذشته همه چیز را نابود کردید، در فتنه حق را تشخیص ندادید و در نتیجه دیدیم که چگونه جگرگوشه پیامبر اکرم (ص) سر بریده شد. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: حماسه زینب کبری (س) مکمل حماسه عاشورا بود و کربلا بدون زینب نمی‌ماند. 

وی گفت: چه روز زیبایی به نام پرستاران انتخاب شده است؛ در زمان جنگ، کرونا و همه بحران‌ها دیدید که پرستاران چه کار با عظمتی کردند و چقدر شهید دادند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان خطاب به مسئولان وزارت بهداشت و درمان گفت: تلاش کنید تا ضمن حفظ کرامت پرستاری به مشکلات پرستاری رسیدگی کنید وگرنه با سالی یک‌بار شاخه گل به دست پرستار دادن کاری از پیش نمی‌برد. 

وی با مروری بر مناسبت‌های هفته اظهار داشت: سالگرد آیت‌الله مدرس را گرامی می‌داریم، او بعد از تحمل ۹ ماه تبعید در کاشمر به شهادت رسید؛ شناخت نفوذی‌های دشمن، ساده‌زیستی، زندگی با مردم و شهادت‌طلبی از روحیات او بود که نمایندگان باید از او الگوبرداری کنند. 

وی ادامه داد: نظارت میدانی ریاست مجلس و نواب رئیس و روسای کمیسیون‌های تخصصی و انجام ده‌ها نظارت میدانی و اختصاص یک روز از جلسات علنی هر هفته با عنوان سه‌شنبه‌های نظارتی و احیای مواد نظارتی از جمله انجام تحقیق و تفحص و اعمال ماده ۲۳۴ و ارجاع پرونده به قوه‌قضاییه از جمله کارهای مجلس فعلی است. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ۷ آذر روز، نیروی دریایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این نیرو در دوران دفاع مقدس و در نبرد نابرابر توانست طومار نیروی دریایی عراق را تا پایان جنگ پیچید. امروز نیروی دریایی به یک نیروی راهبردی تبدیل شده است و یک نیروی بین‌المللی است و سخن زیادی برای گفتن دارد. 

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» در ادامه از همه مدیران حاضر در برگزاری میزهای خدمت در سراسر استان در نمازهای جمعه تشکر کرد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها