نماینده ولی فقیه در مازندران:

جامعه پرستاران بسیجی‌وار به بیماران خدمت می‌کنند

«محمدی لائینی» با اشاره به خدمت رسانی پرستاران در روز‌های کرونایی گفت: جامعه پرستاران بسیجی‌وار به بیماران خدمت می‌کنند.
کد خبر: ۵۵۸۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳ - 27November 2022

جامعه پرستاران بسیجی‌وار به بیماران خدمت می‌کنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم گرامیداشت هفته بسیج و سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار و تجلیل از پرستاران نمونه کشوری و بسیجی علوم پزشکی مازندران به اهمیت پرستاری پرداخت و اظهار داشت: یکی از مهمترین حلقه‌های نظام سلامت و زنجیره درمان پرستاری است.

محمدی لائینی با اشاره به سختی‌ها و مشقات کار پرستاری خواستار جذب نیروی پرستاری شد و گفت: کم آوردن نیرو در شرایط جسمی و روند درمان بیماران تأثیر دارد و اختلال در روند درمان ایجاد می‌کند و حق الناس است.

امام جمعه ساری با گرامیداشت یاد ۱۷ شهید حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بیان اینکه بسیج در حوزه امنیت، جهادی و بسیجی فعالیت می‌کند، ادامه داد: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خانه عشق هستند و همه به عشق خدا و اهل بیت (ع) خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به خدمت رسانی بسیجیان در حوزه سلامت در روز‌های کرونایی اضافه کرد: بسیجیان و طلاب علاوه بر توزیع کمک مومنانه، در تدفین و تغسیل متوفیان کرونایی در قرارگاه امام موسی بن جعفر (ع) خدمت کردند و پرستاران نیز بسیجی وار در خدمت به بیماران زحمت کشیدند.

امام جمعه ساری از حضرت زینب (س) به عنوان بزرگ پرستار یاد کرد و افزود: این بانوی بزرگوار از مدینه تا کوفه و کربلا شرایط سخت بی‌آبی را تجربه کرد و هیچ پرستاری به اندازه حضرت زینب سختی و گرفتاری ندید، اما یک ذره صبر و حوصله اش سر نرفت.

محمدی لائینی با بیان اینکه روز ولادت حضرت زینب (س) روز پرستار نام گرفت، گفت: این نامگذاری برای جامعه پرستاری دارای پیام است و آن اینکه هیچ کس شرایطش سخت‌تر از حضرت زینب نبود چراکه پرستار بیماران و نگه دار بچه‌ها بود و در بی آبی، دشمن و ... کم نیاورد و بی‌حوصلگی بداخلاقی از این بانوی بزرگوار دیده نشد.

امام جمعه ساری اذعان داشت: پرستاران باید با صبر و حوصله و برخورد خوب روحیه بیماران را تقویت کنند چراکه بهبودی بیماران بخشی از فراوظیفه پرستاران است و پرستار باید با خوش اخلاقی به تقویت روحیه بیماران بپردازد.

به گفته محمدی لائینی با تقویت روح و جان، جسم بیماران نیز تقویت خواهد شد و پرستاران با برخورد متین و دلداری دادن و امید دادن با بیماران رفتار کنند.

وی جامعه پرستاران را به حفظ وقار، عزت و عفت بیشتر، صبر در مشکلات و ارتباط با خداوند در اوج مصیبت‌ها و وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری توصیه کرد و گفت: بسیج فرهنگ و فکر است و از زمان حضرت آدم (ع) تا حضرت مهدی (عج) وجود داشت و همه آزادگان، مجاهدان، ایثارگران، شهیدان و ملت ایران این دفتر را امضا کردند و دشمن در فتنه اخیر و اغتشاشات و آشوب‌ها و بازی‌های غیرانسانی با وجود بسیج نتوانست پیروز شود چراکه اینجا مملکت بسیج است و بسیجیان در نوبت جهاد و مجاهدت هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار