نماینده ولی فقیه در کردستان:

لزوم استفاده از ظرفیت‌های استان برای جذب جوانان و آرام‌سازی فضای کشور

حجت‌الاسلام «پورذهبی» گفت: اکنون ظرفیت‌های بزرگی‌ همچون روحانیت، بسیج اساتید، طلاب و دانشجویان وجود داشته که از این ظرفیت می‌توان در جهت جذب جوانان و آرام‌سازی فضای کشور و استان استفاده کرد.
کد خبر: ۵۵۸۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۷ - 26November 2022

لزوم استفاده از ظرفیت‌های استان برای جذب جوانان و آرام‌سازی فضای کشوربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی فقیه در کردستان امروز در نشست هم‌اندیشی با اعضای بسیج اساتید دانشگاه‌های استان کردستان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد، منشا نارضایتی‌های اخیر را در چهار حوزه دانست و اظهار داشت: بسیاری از اتفاقات به‌خاطر مشکلات اقتصادی بود، البته اگر این مشکل نیز برطرف شود باز عده‌ای حرف‌های دیگر دارند.

وی دومین علت نارضایتی را در ایدئولوژیک دانست و گفت: متاسفانه برخی‌ها سوال و دغدغه داشته، اما توضیحات را قبول نمی‌کنند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان کردستان با بیان اینکه مسائل رفتاری سومین دلیل اتفاقات اخیر بود، تصریح کرد: اتفاقاتی در جامعه رخ داده که تاثیر می‌گذارد، گاهی اوقات برخی مشکلات، اختلاس و فسادها بدون اینکه ثابت شود، منعکس می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر چه بخشی از دلایل اتفاقات اخیر مشکلات مدیریتی است، افزود: چهارمین علت ناشی از نارضایتی‌ها فکری بود، متاسفانه با فروپاشی فکری مواجه هستیم.

پورذهبی با اشاره به اینکه اکنون دانشجویان و دانش‌آموزان گرفتار بیان کرد: در حال حاضر 33میلیون گیمر در کشور داریم که تنها مشغول بازی کردن و فضای مجازی هستند برخی رفتارها را بدون فکر کردن، انجام‌ می‌دهند.

وی در واکنش به برخی ادعاهای مطرح شده مبنی بر "فرار نخبگان از کشور" در پی اتفاقات اخیر خاطرنشان کرد: اوایل انقلاب 10هزار نفر هیئت علمی داشتیم که اکنون به 120هزار نفر رسیده‌اند، سوال اینجاست فرار علمی کجاست؟

نماینده ولی‌ فقیه در استان کردستان با تاکید بر اینکه کشور دست اساتید دانشگاهی است، اظهار کرد: اکنون ظرفیت‌های بزرگی‌ همچون روحانیت، بسیج اساتید، طلاب و دانشجویان وجود داشته که از این ظرفیت می‌توان در جهت جذب جوانان و آرام‌سازی فضای کشور و استان استفاده کرد.

پورذهبی با بیان اینکه در رسانه‌های معاند لجن‌پراکنی و دروغ‌های زیادی گفته می‌شود، راهکار مقابله با این توطئه‌ها را در قوی بودن دانست و یادآور شد: پیشنهاد می‌شود بسیج اساتید هر دو هفته یک بار با دستور کار، جلسه برگزار کرده و جهت حل مشکلات راهکار ارائه دهند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان کردستان عنوان کرد: یقینا از این دوران عبور کرده و روزهای خوبی در انتظارمان خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار