عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

صدور قطعنامه حقوق بشری علیه ایران کمال تبعیض بود/ منافع مردم را با غنی‌سازی اورانیوم تأمین می‌کنیم

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه دشمنان همواره به دنبال ترور دانشمندان ایرانی هستند، گفت: باید تلاش کنیم منافع مردممان را که از راه غنی‌سازی اورانیوم است تأمین کنیم.
کد خبر: ۵۵۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 29November 2022

صدور قطعنامه حقوق بشری علیه ایران کمال تبعیض بود/ منافع مردم را با غنی‌سازی اورانیوم تأمین می‌کنیم«جبار کوچکی‌نژاد» عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به قطعنامه ضد ایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اظهار داشت: اصولاً رویکردها و استانداردهای دوگانه سازمان‌های بین‌المللی در قبال جمهوری اسلامی ایران قابل جمع نیست، زیرا همواره یک رویکرد و سیاست منفی را نسبت به ایران اتخاذ کرده‌اند.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: معتقدم صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد کمال بی‌ انصافی و تبعیض است، این اقدام سازمان ملل درخصوص مسائل حقوق بشری بسیار غیر منطقی است، بهتر بود عوامل سازمان ملل به ایران می‌آمدند و اوضاع و احوال مردم را بیشتر بررسی می‌کردند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان تصریح کرد: کسانی که روی مردم و پلیس اسلحه می‌کشند مرتکب چه جرمی شده است؟ چه مجازاتی برای این افراد در قانون معین شده است؟ در تمام کشورهای دنیا به ویژه در کشوری مانند ایالات متحده آمریکا هیچ شهروندی حتی جرات ندارد به پلیس چپ نگاه کند. چه برسد که بخواهد پلیس را کتک بزند یا اینکه او را به شهادت برسانند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران در اغتشاشات اخیر ایران بسیار مماشات کرد و سعی داشت در فتنه‌ای که دشمنان طراحی کرده بودند مردم آسیبی نبینند، به همین دلیل هم شهدای زیادی برای حفظ امنیت تقدیم شدند، معمولاً در همه کشورهای دنیا برای مقابله با آشوب گروه‌های آشوب‌گر بیشترین آسیب را می‌بینند، اما در اغتشاشات اخیر ایران کاملاً برعکس بود و آسیب اصلی را نیروهای حافظ امنیت دیدند.

کوچکی‌نژاد اظهار کرد: در چنین شرایطی سازمان ملل متحد به جای اینکه از جمهوری اسلامی ایران برای مدارا و مماشات نسبت به مردم معترض تقدیر کند،‌ قطعنامه ضد ایران در شورای حقوق بشر صادر می‌کنند، از این جهت معتقدم قطعنامه اخیر یک قطعنامه ظالمانه و بر مبنای سوء نظر و اطلاعات غلط صادر شد.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان درخصوص تلاش محور عبری-عربی-غربی برای ممانعت از رشد و پیشرفت صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: غربی‌ها درخصوص فناوری هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران سال‌هاست که تصمیم خود برای نابودی آن را اتخاذ کرده‌اند، بر این اساس مسیر موجود برای ایران کاملاً بسته است، بنابراین باید تلاش کنیم منافع مردممان را که از راه غنی‌سازی اورانیوم است تأمین کنیم.

وی ادامه داد: ما اقدامات مختلفی اعم از تعطیلی، بتن‌ریزی و کاهش شدید فعالیت‌های هسته‌ای را در گذشته انجام دادیم، اما در نهایت اتفاقی که به نفع ملت ایران باشد رقم نخورد، علاوه بر این دشمنان به رویه خود مبنی بر ترور دانشمندان ایرانی ادامه دادند و «محسن فخری‌زاده» را به شهادت رساندند.

کوچکی‌نژاد گفت: دنیا باید بفهمد که ترور یک دانشمند چه آسیب‌هایی به بشریت وارد می‌کند! اما متأسفانه شاهدیم که رسانه‌های غربی هیچ گوش شنوایی ندارند و حتی درخصوص تروریسم دولتی آمریکا در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی روزه سکوت گرفتند، حاج قاسم سلیمانی چه گناهی داشت؟ گناهش این بود که مردم سوریه را از دست جلادان داعشی نجات داد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار