جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

فرهنگ پایداری باید کاربردی باشد/ برای ایجاد امنیت، فرهنگ پایداری می‌خواهیم

امیر سرتیپ سهرابی با تاکید براینکه فرهنگ پایداری باید کاربردی باشد، گفت: برای ایجاد امنیت و امنیت‌سازی نیازمند ترویج فرهنگ پایداری هستیم.
کد خبر: ۵۵۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹ - 28November 2022

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امروز (دوشنبه) در آیین رونمایی از پوستر دهمین کنگره ادبیات پایداری با محوریت جهاد تبیین، از حضرت امام خمینی (ره) به‌عنوان محور اصلی مقاومت مردم ایران در مقابل تهدیدات دشمن در دوران دفاع مقدس یاد کرد و با بیان اینکه ایشان فرهنگ پایداری و پایداری ملی را فرماندهی کردند، اظهار داشت: ایجاد دبیرخانه دائمی این کنگره گران‌قدر در استان و شهر کرمان، به‌جهت برکتی که خونِ  سردار عزیزمان، سردار مقاومت سلیمانی در زمان حیات‌شان با نگاه مانایی و فرهنگ‌مدار به مقاومت داشتند، حتماً مایه برکت خواهد بود و مهم است. 

وی نگاه ملی و فرهنگی به جوانان و مقاومت را یکی از ویژگی‌های برجسته شهید سلیمانی دانست و با تاکید براینکه این نگاه همچنان همراه شهید سلیمانی است، تصریح کرد: نگاه شهید سلیمانی به همه جوانان کشورمان ماندگار شد و برای همین است که همه مردم ایشان را عزیز می‌دارند و قدردان او هستند و همچنان برای مردم ایران زنده و پایدار هستند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بخاطر همکاری و اهتمام دست‌اندرکاران دانشگاه شهید باهنر کرمان از رئیس این دانشگاه قدردانی به‌عمل آورد و ادامه داد: کنگره دهم ادبیات پایداری در سال‌ جاری برگزار خواهد شد که امیدواریم این اتفاق نیز با قوت برگزار شود.

امیر سرتیپ سهرابی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را حامی و پشتیبان کامل این رویداد مهم ادبی دفاع مقدس دانست و به طرح سوالاتی پرداخت و با تاکید براینکه انتظار داریم این نگاه در کنگره جاری شود تا آینده و انگیزه‌های تدوام آن برجسته باشد، گفت: چرا ما کنگره ملی و علمی ادبیات پایداری و مقاومت برگزار می‌کنیم؟ تبدیل پایداری و مقاومت به فرهنگ یعنی چه؟ چرا کشورمان نیازمند فرهنگ‌سازی پایداری و مقاومت است؟ از نگاه تهدیدمحور که کشورمان تهدیدات زیادی را متوجه بوده، هست و در آینده خواهد بود فرهنگ پایداری و مقاومت به بازدارندگی نظامی ما کمک می‌کند و ملات مهم بازدارندگی و مقاومت و پایداری ما نسبت به تهدیدات نظامی است و لذا باید از این دید به کنگره ادبیات پایداری نگاه کنیم. 

وی به اتفاقات اخیر کشورمان اشاره و خاطرنشان کرد: طی شصت روز اخیر که دشمنان کشورمان پشت افرادی ایستادند و تشنج آفرینی کردند سرویس‌های بیگانه و بسیاری از کشورهای زورگو به میدان آمده بودند؛ این‌ها آمدند و از جمهوری اسلامی نیز گذشتند و اذعان به تکه‌پاره کردن کشورمان کردند و خودشان تجزیه کشورمان را هدف دانستند لذا دشمن آرزوی تجزیه کشورمان را دارد بخاطر همین فرهنگ پایداری به بازدارندگی نظامی و امنیت نظامی در حوزه یک‌پارچگی کشورمان کمک می‌کند. 

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: همانطور که بسیاری از کشورها حامی صدام و رژیم بعثی بودند تا نظام اسلامی را ساقط کنند و در مرحله بعد بخشی از کشورمان را تجزیه کنند و حداقل خوزستان را جدا کنند اما رزمندگان دفاع مقدس به فرماندهی امام خمینی (ره) اجازه ندادند تا دشمن به اهدافش برسد و دشمن را از این آب و خاک بیرون ریختند و حالا امروز کار دانشگاهیان است تا بیرون‌ریزی دشمن توسط رزمندگان اسلام را به تبدیل به فرهنگ کنند؛ چگونگی آن از راه علم و دانش و دانشگاه است لذا در این مسیر تازه کار دانشگاه شروع شده است.

سرتیپ سهرابی برگزاری کنگره ادبیات پایداری را یک ارزش افزوده برای دانشگاه شهید باهنر دانست و تصریح کرد: مدیریت این رویداد در شهر و استان کرمان یک اتفاق ارزشمند است و لذا بررسی چگونگی شکل‌گیری فرهنگ ملی پایداری مهم است و در این مسیر باید از اندیشمندان و محققین استفاده شود تا لزوم ایجاد فرهنگ پایداری در کشورمان مشخص شود.

وی با تاکید براینکه ایران اسلامی یک کشور بزرگ و دارای ابعاد جغرافیایی وسیع است، افزود: ابعاد راهبردی و نقطه‌ی قرارگیری کشورمان روی کره زمین نقطه حساسی است بخاطرهمین ما دارای 15 همسایه آبی و خاکی هستیم که طبیعتاً این کشورها مشکلات مرزی، آبی، خاکی، نفتی و رودخانه‌ای با ما خواهند داشت لذا فرهنگ پایداری و دوام و قوام آن و مانایی شدن آن برای ما که شروع آن از دوران دفاع مقدس است، ضروری است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دوران جنگ تحمیلی را عامل اتحاد ملی دانست و تاکید کرد: دفاع مقدس سبب این شد که همه مردم ایران به رهبری امام راحل عظیم‌الشان مستقیم و غیرمستقیم مقابل دشمنان ایستادگی کنند؛ همه رزمندگان، ایثارگران و خانواده‌های ایرانی و مادران و خواهران آن‌ها در این ایستادگی سهیم بودند لذا ما باید این فرهنگ را به‌صورت مانا و کاربردی در بیاوریم. آنچه امروز در منطقه، جهان اسلام و کشورهای مقاومت، لبنان، یمن و ... می‌گذرد برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس می‌باشد. همانطور که شهید سلیمانی فرمودند: «محور مقاومت شاخ و برگ دفاع مقدس ماست»؛ لذا فرهنگ مقاومت و پایداری برای کشورمان ارزشمند است و برای مانایی، ایجاد امنیت و امنیت‌سازی نیازمند آن هستیم. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار