رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:

شهید «فخری‌زاده» دانشمندی متفکر، آرمان خواه و عملگرا بود

حجت‌الاسلام آقاجانپور گفت: اندیشه شهید فخری زاده جریان‌ساز و بسترساز تحقق تمدن نوین اسلامی در پرتو خط مشی‌های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بود.
کد خبر: ۵۵۸۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵ - 28November 2022

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ضیاءالدین آقاجانپور» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در مراسم دومین سالگرد شهادت «محسن فخری‌‌زاده» که در شهرک امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به اهمیت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: بر ما لازم و واجب است تا نام و یاد شهدا را زنده نگه داریم؛ چراکه عزت، استقلال و امنیت امروز کشورمان را مرهون خون پاک این عزیزان هستیم.

حجت‌الاسلام آقاجانپور در ادامه به پیشینه ارتباطی‌اش با شهید فخری‌زاده اشاره کرد و گفت: بنده بیش از ۲۰ سال با ایشان محشور بودم و از نزدیک نسبت به ابعاد شخصیتی و جایگاه علمی و معنوی شان آگاهی داشتم و در یک جمله باید بگویم که شهید فخری‌زاده انسانی دیندار، عبد صالح خدا، محبوب خدا و دلهای مومنین بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به جایگاه، منزلت و شأن علمی این شهید والامقام، گفت: شهید فخری زاده مدیری توانمند، جهادی، اهل تفکر بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه دشمن از شخصیت علمی، متفکر و عملگرای شهید فخری‌زاده هراس داشت؛ گفت: اندیشه شهید فخری زاده جریان ساز و بسترساز تحقق تمدن نوین اسلامی در پرتو خط مشی های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: ویژگی بارز دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده این بود که حیات طیبه خود را وقف خدمت به اسلام، قرآن و مردم کرد و خیرخواهانه به بندگان خدا خدمت نمود و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکرد و در واقع جزو برگزيدگان و قرار گرفت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در ادامه بیان داشت : شهید فخری زاده بدون هراس و کمترین واهمه ای پا در مسیر های خطرناک و ناشناخته ی علمی گذاشت و راه های میانبر متعددی را برای جبران عقب ماندگی های کشور مورد آزمون قرار می داد.

حجت‌الاسلام آقاجانپور با اشاره به اینکه شهید فخری زاده اهل تقوا و ایمان به قلبش نفوذ کرده بود، گفت: ایشان در راه خدا استقامت ورزید و در کوران حوادث و صحنه های سخت آزمایش، صبر پیشه کرده و لحظه ای دست از تلاش برنداشت و در نهایت نیز به مقام والای شهادت نائل شد.

وی با تبریک هفته بسیج، تصریح کرد: بسیجی به کسی عنوان می شود که هر کجا که نیاز اسلام و نظام اسلامی باشد در آن جا حضوری موثر یابد و در خدمت اسلام و نظام و رفع مشکلات ممارست کند.

وی ادامه داد: شهید فخری‌زاده مصداق واقعی یک بسیجی گمنام و خدمتگذار بود؛ او زمانیکه در جبهه‌های حق علیه باطل احساس کرد کشور به توان دفاعی نیاز دارد، وارد این عرصه شد و با علم اندوزی و تشکیل هسته های علمی و سازماندهی تیم های دانشی برای کشور تولید اقتدار کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده پرچمداران عزت و اقتدار ملی و خار چشم دشمنان اسلام هستند و عمر پر برکت شأن را در راه تولید اقتدار برای ایران اسلامی صرف کردند.

وی بهره‌گیری از جهاد تبيين را یکی از راه‌های برون رفت از فتنه های انگلیسی و آمریکایی عنوان کرد و افزود: نسل جوان ما از اینکه امروز در جنگ ترکیبی، هدف بمباران تبلیغاتی دشمنان قرار گرفته است اطلاعی ندارند، آنان همچنین نسبت به پیشینه انقلاب اسلامی و شهدای امنیت بخش و اقتدار آفرین نیز آگاهی ندارند و بر ما واجب است تا نسل جوان را آگاه کنیم و به آنها بگوییم که شهید فخری زاده ها که بودند و چه کردند تا این کشور از تهدیدات و طمع دشمنان مصون بماند. وی با تاکید بر اينکه شهید فخری‌زاده، فخر ملت ایران و امت اسلامی است، افزود: ایشان در عرصه صنایع راهبردی و دفاعی کشور از افراد متخصص و زبده بودند به طوریکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت او جزو چهره های قدرتمند دنیا می باشد و خواب را از چشم ما ربوده است.

وی با بیان اینکه این خیال باطل است که دشمن فکر کند با به شهادت رساندن شهید فخری‌زاده از قدرت ما کاسته می شود؛ گفت: امروز به برکت تلاش متخصصان داخلی در وزارت دفاع، ارتش و سپاه، نیروهای مسلح کشور در اوج اقتدار قرار دارند و ایران قدرت اول منطقه و از بزرگترین قدرت‌ها در سطح جهان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها