مدیرکل بنیاد شهید استان خراسان رضوی:

نظام سلطه از گسترش گفتمان انقلاب اسلامی واهمه دارد

حجت‌الاسلام «حسن‌زاده» گفت: دشمنان بیشتر از آنکه از موشک‌ها و پهپادهای ایران هراس داشته باشند از گسترش گفتمان انقلاب اسلامی با محوریت امام خمینی (ره) و تفکر بسیجی واهمه دارند.
کد خبر: ۵۵۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱ - 28November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، مراسم تجلیل از ایثارگران جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با حضور حجت‌الاسلام «حجت گنابادی‌نژاد» معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «مهدی حسن‌زاده» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، «محسن ذاکریان» مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار «ابوالفضل کهنسال» رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه امام رضا (ع) و جمعی از کارکنان این جمعیت در مجمتع فرهنگی آفتاب ولایت مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با گرامیداشت سالروز تأسیس بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) اظهار داشت: این هفته یادآور یاد و نام امیرالمومنین؛ علی (ع) است. در آخرین روزهای حیات این امام همام یکی از صحابه خاص از ایشان پرسید من چگونه فردی برای شما بودم؟ امام (ع) در پاسخ به سئوالش فرمودند «تو برای من فردی کم هزینه و پرفایده بودی»؛ بر همین اساس شهیدان و بسیجیان بدون شک مصداق بارزی از این کلام مولا در عصر حاضر هستند.

وی با بیان اینکه تشکیل شجره طیبه بسیج از ابتکارات امام خمینی (ره) است، یادآور شد: علمای سلف از صدر اسلام تاکنون زحمات زیادی را برای زنده نگه داشتن دین اسلام و مذهب تشیع متحمل شدند اما زحمات امامین انقلاب همراه با تفکر بسیجی غبار مظلومیت را از تارک اسلام و ساحت نورانی اهل‌بیت (ع) زدود و زحمات آن‌ها در دوران حیات انقلاب اسلامی با زحمات علمای اسلام اصلاً قابل مقایسه نیست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه کشور جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه به دنبال کشورگشایی نبوده بلکه بیشتر به دنبال دفاع از اسلام بوده، خاطرنشان کرد: دشمنان بیشتر از آنکه از موشک‌ها و پهپادهای ایران هراس داشته باشند از گسترش گفتمان انقلاب اسلامی با محوریت امام خمینی (ره) و تفکر بسیجی واهمه دارند. یکی از اسلام‌شناسان فرانسوی گفته بود که اسلام در حال گسترش است و این اسلام هیچ سنخیتی با اسلام آل سعود و وهابیت ندارد بلکه ریشه آن در ایران و واقعه کربلاست.

این مسئول در پایان با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی به انقلاب مهدوی متصل خواهد شد، ابراز داشت: وعده نبی مکرم اسلام (ص) وعده صادق است؛ ایشان ۱۴۰۰ سال قبل فرمودند که مردمی از مشرق زمین قیام خواهند کرد و زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) خواهند بود، آنها مثل پاره‌های پولاد گرداگرد فردی به نام روح‌الله هستند.

جمعیت هلال‌احمر خادم مردم است

ذاکریان در ابتدای این مراسم در سخنانی بیان داشت: خانواده جمعیت هلال احمر به خودی خود در راه خدمت به مردم ایثارگر است، اما این خدمت به طور خاص در دفاع مقدس شاید به لحاظ کمی چشم‌گیر نباشد.

وی افزود: در استان خراسان رضوی ۲۹ شهید، ۱۰ آزاده، ۴۸ جانباز و همچنین بیش از چهار هزار امدادگر در دوران دفاع مقدس از خانواده هلال احمر حضور داشته‌اند و علاوه بر این ۱۶ فرزند جانباز و شهید در این جمعیت مشغول به کار هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در پایان تأکيد کرد: افتخار زنده نگه داشتن ارزش‌ها مشکل است چراکه این ایثارگری باید زینت‌بخش خانواده ایثارگران باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار