سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

اروپا و آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی استفاده می‌کنند

عمویی گفت: طرف‌های اروپایی و آمریکا از حقوق بشر به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می‌کنند، هر کشوری که در رویکردهای سیاسی خود منتعقد غرب باشد از سوء استفاده غربی‌ها آسیب می‌بیند.
کد خبر: ۵۵۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۴ - 30November 2022

اروپا و آمریکا از حقوق بشر به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می‌کنند«ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به توانمندی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: توانمندی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بومی است و بدون وابستگی به کشورهای خارجی در حال ارتقا است، زیرا دانشمندان کشورمان مرتباً طرح‌های خود را در این زمینه ارائه و اجرا می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما بر اساس نیاز داخلی خود باید از این توانمندی استفاده کنیم، برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران این قابلیت را دارد که در لحظه لازم سانتریفیوژ نصب کند و سانتریفیوژهای نسل جدیدتر را به خدمت بگیرد.

عمویی با اشاره به اینکه صنعت هسته‌ای این توانایی را دارد که غنی‌سازی به هر مقداری را انجام دهد، گفت: این درجه از قدرت مرهون تلاش و پشتکار دانشمندان ایرانی است، معتقدم حفظ این توانمندی بومی توانسته در حوزه‌های مختلف اعم از پزشکی، کشاورزی و صنعتی کارایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران توانایی تولید رادیوداروها را دارد. گفت: مجلس شورای اسلامی در پی این است که رشد علم و فناوری در بخش هسته‌ای منجر به توسعه همه‌جانبه کشور شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل تصریح کرد: این قطعنامه از ابعاد مختلفی قابل انتقاد است، به طور مثال می‌توان به عدم صداقت طرف‌های غربی در خصوص موضوع حقوق بشر اشاره کرد، وقتی یک شخصت علمی مانند شهید فخری‌زاده توسط سرویس‌های جاسوسی غربی ترور می‌شود، مدعیان حقوق بشر داعیه حقوق بشری خود را فراموش می‌کنند.

عمویی تأکید کرد: غربی‌ها در عین حال ادعاهای اثبات نشده و بی اساس برخی از گروه‌های معاند را مبنای تصمیم‌گیری خود در شورای حقوق بشر سازمان ملل قرار می‌دهند، از این جهت معتقدم طرف‌های اروپایی و آمریکا از حقوق بشر به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می‌کنند، هر کشوری که در رویکردهای سیاسی خود منتعقد غرب باشد از سوء استفاده غربی‌ها آسیب می‌بیند.

وی افزود: از سویی دیگر هر کشوری هم که با نظام سلطه همراهی داشته باشد، اما از اره برای کشتار مخالفین خود استفاده کند، غربی‌های از آن کشور با تمام قدرت دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار