وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

رهایی از «استبداد» و «استعمار» مهم‌ترین آرمان‌ شهید میرزاکوچک جنگلی بود

«اسماعیلی» رهایی از «استبداد» و «استعمار» را مهم‌ترین آرمان‌ شهید میرزاکوچک جنگلی دانست و گفت: امروز هم دشمن با همان نگاه و راهبرد به ایران می‌نگرد و به‌دنبال ایجاد اختلاف و ناامید کردن مردم از آینده کشور است.
کد خبر: ۵۵۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶ - 01December 2022

رهایی از «استبداد» و «استعمار» مهم‌ترین آرمان‌ شهید میرزاکوچک جنگلی بودبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در اجلاسیه پایانی کنگره بین‌المللی روحانی شهید «میرزاکوچک جنگلی» در تالار مرکزی رشت اظهار داشت: در استان گیلان، علماء برجسته‌ای همچون آیت‌الله بهجت فومنی (ره)، اندیشمندان و بزرگان زیادی زیسته‌اند و استانِ مشاهیر بزرگ ایران در حوزه شعر، ادبیات، علم، فقاهت و رشته‌های مختلف حوزه هنر، تئاتر و سینما و موسیقی است که نشان می‌دهد گیلان استانی کم‌نظیر است و شهدای بزرگ گیلان نیز در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم و امنیت همواره درخشیده‌اند.

وی ضمن تقدیر از همه کسانی که برای برگزاری کنگره بین‌المللی روحانی شهید «میرزاکوچک جنگلی» تلاش و پشتیبانی کردند تصریح کرد: در آن سال‌ها که سال‌های خاصی بود، اتفاقات ناگواری برای ایران رخ داده بود و این کشور دچار بی‌نظمی و ناامنی بود و وحدت ملی این سرزمین نیز به‌واسطه حضور گسترده استعمارگران آسیب دیده بود.

اسماعیلی با بیان اینکه کوچه و پس کوچه‌های گیلان امروز راویان خوبی از روز‌های پُر محنت ایرانِ سرافراز هستند، گفت: در آن روز‌ها که استعمارگران در این کشور جولان می‌دادند و کشور به محل تاخت و تاز قدرت‌های استعمارگر و حاکمان نالایق تبدیل شده بود؛ در چنین شرایطی میرزا کوچک جنگلی به‌پاخاست و با عزمی راسخ و دلی امیدوار به عنایات الهی مجاهدت کرد و با وجود همه مشکلات با یاران اندک و صدیقش قدم در راه جهاد نهاد.

وی رهایی از «استبداد» و «استعمار» را از مهم‌ترین آرمان‌های شهید میرزاکوچک جنگلی دانست و عنوان کرد: نهضت میرزا بذری در سرزمین پر استعداد ایرانی بود و بعد‌ها انقلاب اسلامی را به ارمغان آورد.

اسماعیلی با بیان اینکه دشمن امروز نیز به دنبال ایجاد یأس، ناامیدی و تکرار حوادث تاریخی گذشته در این سرزمین است افزود: دشمنان در دوره‌های مختلف به‌دنبال تجزیه ایران بودند، اما بزرگانی همچون شهید مدرس و بزرگان دیگر مقابل دشمنان این سرزمین ایستادند تا جامعه ایرانی دچار واگرایی نشود، اما دشمن دست برنداشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اذعان به اینکه امروز هم دشمن با همان نگاه و راهبرد به ایران می‌نگرد و به‌دنبال ایجاد اختلاف و ناامید کردن مردم از آینده کشور است تصریح کرد: در اتفاقات اخیر نیز تلاش دشمن در راستای ایجاد شکاف بین صفوف مردم ایران و دو قطبی کردن جامعه بود.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه ایرانِ نقش‌آفرین به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و مستقل خار چشم دشمنان است و این برای دشمن قابل تحمل نیست ادامه داد: افرادی که اهل تحلیل و تاریخ‌دان هستند به خوبی متوجه خواهند شد که این حرکات دشمن فقط با یک استراتژی و راهبرد دنبال می‌شود و هدف‌شان هم ایجاد شکاف در جامعه و از بین بردن وحدت ایران است.

وی تلاش در جهت جهاد تبیین برای پاسخگویی به شبهات ایجاد شده توسط دشمن را ضروری دانست و بیان داشت: باید از دستاورد‌ها و پیشرفت‌ها بگوییم و در عین حال نقد‌های منصفانه را بشنویم و اشکالات خود را برطرف کنیم و منتقدان و معترضانی که در چهارچوب قانون حرف خود را می‌زنند، حرف آن‌ها را بشنویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید از بزرگانی همچون میرزا کوچک خان‌ها برای ساخت ایرانی قوی، پُرشکوه و آباد الگو بگیریم عنوان کرد: از زبان هنر برای معرفی شخصیت‌های برجسته توجه شود و قدردان همه هنرمندانی هستیم که با دغدغه برای اعتلا و عظمت ایران و فرهنگ تاریخی، دینی و اسلامی این سرزمین تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها