نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

شهید آیت‌الله مدرس سازش‌ناپذیر بود

«مصری» گفت: شهید مدرس به‌عنوان مبارزی شکست‌ناپذیر و سازش‌ناپذیر، در یک زمان و گذر تاریخی هم در مقابل استبداد و هم در برابر استکبار نوین و استعمار، مرزها را تشخیص می‌داد و راه مستقیم را از دل همه این تاریکی‌ها مشخص می‌کرد.
کد خبر: ۵۵۹۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴ - 01December 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، مراسم گرامیداشت هشتاد و پنجمین سالگرد شهادت آیت‌الله «سید حسن مدرس» با حضور «عبدالرضا مصری» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، مسئولان لشکری و کشوری و همچنین قشرهای مختلف مردم شهرستان کاشمر امروز در زیارتگاه این عالم مجاهد برگزار شد.

مصری در این مراسم با اشاره به اندیشه‌های شهید مدرس، اظهار داشت: آیت‌الله مدرس یک مجاهد آگاه و فیلسوف بیدارگر، فقیهی روشن و متعهد و مفسری عامل بود و اگر زندگی شهید مدرس بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که این‌ شهید والامقام چیزی نگفت که خود عامل به آن نباشد.

وی افزود: شهید مدرس در یک زمان و گذر تاریخی هم در مقابل استبداد و هم در برابر استکبار نوین و نیز مقابل استعمار، مرزها را تشخیص می‌داد و راه مستقیم را از دل همه این تاریکی‌ها مشخص می‌کرد و امروز که این مسائل را بررسی می‌کنیم، ساده است اما در آن زمان قرار گرفتن و تشخیص آن قوت درونی می‌طلبد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکيد کرد: شهید مدرس مبارزی شکست‌ناپذیر و سازش‌ناپذیر بود.

مصری ادامه داد: اگر چه در زمان حضور این عالم مجاهد در مجلس، حقوق نمایندگان دو برابر افزایش یافت، اما وی نسبت به این افزایش مخالفت کرد.

وی گفت: دختر شهید مدرس گرفتار بیماری شده بود و پزشکان معتقد بودند که با رفتن او به ییلاقات درمان می‌شود، اما شهید مدرس با بردن دخترش به آن منطقه که فاصله‌ای حدود ۱۰ کیلومتر داشت، مخالفت کرد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود، با اشاره به دستاوردهای کشور در عرصه‌های علمی و فناوری، یادآور شد: سختی‌هایی که امروز ملت با آن مواجه است، یقینا در آینده‌ای نه چندان دور با گشایش‌هایی همراه خواهد شد.

مصری تصریح کرد: اگر چه دشمن از یک طرف تحریم می‌کند و از طرف دیگر پیغام می‌فرستد، اما باید بداند که ملت ایران تضمین می‌خواهد و کلاهی که در برجام سرشان رفت دیگر سر این ملت نمی‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها