رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از توسعه استان کرمان:

زمینه ثبت کرمان به عنوان شهر زیارتی باید فراهم شود

«باهنر» با بیان اینکه زمینه باید برای قانونمندی ثبت کرمان به عنوان شهر زیارتی به دلیل وجود مرقد شهید سلیمانی فراهم شود، گفت: معتقدم این مهم با رای بسیار بالایی در مجلس تصویب می‌شود.
کد خبر: ۵۵۹۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱ - 01December 2022

زمینه ثبت کرمان به عنوان شهر زیارتی باید فراهم شود

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، «محمدرضا باهنر» رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از توسعه استان کرمان امروز در شورای اداری استان با اشاره به تشکیل «انجمن حمایت از توسعه استان کرمان» از حدود ۲۰ سال قبل، اظهار داشت: برای تشکیل این انجمن به دوستان و رقبای سیاسی مشهور خود در کرمان گفتیم سر توسعه و پیشرفت کرمان نباید با هم رقابت تخریبی که مسابقه در خیرات داشته باشیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از توسعه استان کرمان افزود: تلاش شد سران گروه های سیاسی استان را در این مجمع جمع کنیم تا ببینیم چه کمکی می‌توان در بخش های مختلف به توسعه استان داشته باشیم. 

وی خاطرنشان کرد: در حالی که استان کرمان بزرگترین معادن را دارد اما تا ۲۰ سال قبل حتی یک کیلو فولاد در کرمان تولید نمی‌شد‌ اما امروز در آستانه رسیدن به ۱۰ میلیون تن فولاد هستیم.

باهنر افزود: با توجه به‌ اختصاص بیش از ۱۱ درصد مساحت کل کشور، ۳ و نیم درصد جمعیت و ۴ درصد آب کشور در بخش کشاورزی به استان کرمان اما تعادل مناسبی وجود ندارد و استان به دلیل اقلیم چهار فصل بودن و... می‌تواند به شدت مهاجرپذیر باشد که می طلبد تحولاتی ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه تنها با دو، سه معدن استان می شود دو استان کرمان و سیستان را جهش داد؛ از تشکیل جلسات توسعه منطقه‌ای خبر داد و افزود: منابع انسانی فعال و پویا و صاحب ایده داریم.

باهنر در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه زمینه باید برای قانونمندی کرمان به عنوان شهر زیارتی به دلیل وجود مرقد شهید سلیمانی فراهم شود؛ عنوان کرد: معتقدم این مهم با رای بسیار بالایی در مجلس تصویب می شود. 

این مسئول تاکید کرد: جلسه با نمایندگان استان کرمان در ادوار مختلف مجلس را آغاز کردیم و انجمن دنبال توسعه استان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار