آمریکا عملیات مشترک با نیرو‌های قسد در سوریه را متوقف کرد

سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا موسوم به سنتکام از توقف عملیات نظامی مشترک با نیرو‌های دموکراتیک سوریه موسوم به قسد در سوریه خبر داد.
کد خبر: ۵۵۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱ - 03December 2022

آمریکا عملیات مشترک با نیرو‌های قسد در سوریه را متوقف کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره اظهار داشت: واشنگتن عملیات مشترک با نیرو‌های دموکراتیک سوریه موسوم به قسد در سوریه را متوقف کرده است.

«جوزف بوچینو» سخنگوی سنتکام در گفت‌وگو با شبکه الجزیره افزود: ما عملیات خود با نیرو‌های دموکراتیک سوریه علیه داعش را متوقف کردیم.

وی در عین حال گفت که نیرو‌های قسد به اجرای گشت‌ها و حفظ امنیت در مناطق تحت کنترل خود در شمال سوریه ادامه خواهند داد و آمریکا متعهد به ازسرگیری عملیات خود علیه داعش در آینده است.

سخنگوی سنتکام افزود که داعش همچنان تهدیدی برای امنیت و ثبات در منطقه است.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود که نیرو‌های سوریه دموکراتیک (قسد) از توقف هماهنگی و عملیات مشترک به اصطلاح مبارزه با تروریسم با نیرو‌های ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا پس از حملات اخیر ترکیه به مناطق تحت نفوذ آن‌ها خبر دادند.

اعلام توقف هماهنگی شبه نظامیان کُرد سوریه با ائتلاف آمریکایی پس از آن اتفاق می‌افتد که وزارت دفاع آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که تنها عملیات‌های گشت زنی مشترک با قسد متوقف شده است.

این تحولات در حالی است که وزارت دفاع ترکیه روز جمعه بار دیگر گفت که مبارزه با گروه‌های تروریستی در شمال سوریه به صورت مؤثر و تعیین کننده ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار