سرلشکر رشید در مراسم بزرگداشت شهید طهرانی مقدم:

خائنین و ساده‌اندیشان قصد باز کردن پای آمریکا به ایران را دارند/ اظهار رضایت رهبری از نمایش شهر موشکی

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عده‌ای ساده‌اندیش‌، مغرض، خائن و نفوذی قصد باز کردن پای امریکا به ایران را دارند.
کد خبر: ۵۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴ - 12November 2015

خائنین و ساده‌اندیشان قصد باز کردن پای آمریکا به ایران را دارند/ اظهار رضایت رهبری از نمایش شهر موشکی

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر غلامعلی رشید جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی در مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حسن طهرانی مقدم و شهدای نیروی هوافضای سپاه با تشریح ابعاد شخصیتی این شهید والامقام و سایر شهدای نبرد حق علیه باطل، دفاع مقدس را یک اتفاق جهانی و متمایز از سایر جنگها دانست و افزود: حضرت امام(ره) یک «نه» بزرگ به شرق و غرب گفتند و لذا همه استکبار به مقابله با آن پرداخت.

وی ادامه داد: آنچه که حسن طهرانی مقدم را از بقیه متمایز میکند، عملکرد او در در سختترین انتخابها، مدیریت یگان و نیز انجام مسئولیت در شرایط حساس بوده است. این خصوصیات ازجمله خصوصیتهای بسیاری از فرماندهان جنگ است؛ که باید شاخص شده و نسل به نسل انتقال یابد.
 
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آنچه همیشه درباره شهدا گفته میشود، سبقه رفتاری و اخلاقی آنهاست؛ که البته هرچند بسیار مهم است، اما باید درخصوص نحوه تصمیمگیری آنها در شرایط سخت، و عمل و همت و پشتکارشان نیز سخن گفته شود و ما باید ابعاد فرماندهی و مدیریت فرماندهان شهیدمان را بدانیم.
 
وی با بیان اینکه ای کاش تا زمانی که فرماندهان زنده هستند،آنها را بشناسیم و قدرشان را بدانیم، گفت: همین آقای حاجیزاده (فرمانده نیروی هوافضای سپاه) خلاقیت و نوآوری و خطشکنی و تفکر در برنامهریزی بسیار خوبی دارد و بارها و بارها دل حضرت آقا را شاد کردند.
 
سرلشکر رشید حمایت شرق و غرب از رژیم بعث عراق را نشانه عظمت و مظلومیت ملت ایران در جنگ دانست و گفت: در این جنگ دشمن نابود شد و ملت ما فاتح میدان بود؛ لذا امروز باید حقیقت دفاع مقدس را برای جوانان بازگو کنیم؛ تا بدانند که این جنگ چقدر مشکل بود و فرماندهان ما چه روح بزرگی داشتند.
 
وی گفت: زمانی که شهید مقدم توپخانه را ساماندهی میکرد، روزی شهید حسن شفیعزاده را صدا کردم و گفتم بچهها از کمبود آتش گله دارند و او هم پاسخ داد سهمیه توپهای ما 7 گلوله و دشمن 180 گلوله است.» یعنی در شرایط یک به بیست دفاع انجام میشد و جنگیدن با این توان، نشاندهنده حماسهسازی فرماندهان و رزمندگان بوده است.
 
وی تصریح کرد: ما زمانی عظمت حماسه ملت ایران در دفاع مقدس را متوجه شویم که آن را با جنگهای دیگر مقایسه کنیم.
 
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود به جنگهای گذشته ایران و روس اشاره کرد و گفت: در جنگی که 12 سال با روسها طول کشید، نتیجهای جز شکست ایران و انعقاد قرارداد ترکمنچای حاصل نشد؛ که ما طی آن هم زمین دادیم و هم دیدیم که روسها چه بلاهایی که سرمان نیاوردند.
 
وی افزود: رضاخان فقط در مقابل ملت خودش قلدر بود، نه بیگانگان، و دیدیم که نهایتا در مقابل دشمنان خارجی فرار کرد و ارتشش از هم پاشید.
 
وی تصریح کرد: انقلاب ما متمایز از انقلابهای منطقه بوده و قداستی که عنوان میشود برگرفته از عنایاتی است که خداوند بر این مرز و بوم داشته و با توانایی اندک، پیروز نبرد حق علیه باطل قرار گرفته است.
 
سرلشکر رشید ادامه داد: چند روز پیش خدمت رهبر معظم انقلاب بودیم و من از تواناییهای هوافضا گزارش میدادم که آقا فرمودند "کار تبلیغاتی آقای حاجیزاده بسیار خوب بود و گویش ایشان هم برای مردم جالب بود"؛ منظورشان نشان دادن شهر موشکی سپاه بود.
 
وی اظهار داشت: حسن طهرانیمقدم در تاریخ 20 آذر 60 در سنگر روستای بردیه در عملیات طریقالقدس  یادداشتی به من داد و خطری را گوشزد کرد و من به او گفتم برو دنبال کار توپخانه و خمپارهها را رها کن. او در آن نامه از کمک توپخانه ارتش ناامید شده بود.
 
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه گفت: من یک بار گفتم فرماندهان سپاه ژنرالهای جوان بودند؛ که یکی از آقایان که الان هم از مسئولین است ناراحت شد و گفت که پس بقیه فرماندهان چه؟ من به او گفتم البته ارتش هم ژنرال جوان داشت؛ مثل صیاد شیرازی که سی و چند سال بیشتر نداشت؛ اما کاری که حسن طهرانیمقدم کرد یک معجزه بود.
 
سرلشکر رشید با تاکید بر اینکه باید دوستان و یاران قدیم حسن از او بگویند تا همه بدانند که چطور او یگان توپخانه را راه انداخت، تصریح کرد: آتش توپخانه حسن، بلای آسمانی بعثیها، منافقین و صهیونیستها بود.
 
وی خاطرنشان کرد: سال 77 نقطه عطفی در زندگی حسن طهرانی مقدم بود که به فکر بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی افتاد و در سال 79 موشکی با برد 2 هزار کیلومتر شلیک کرد.
 
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به موضوع هستهای و برجام نیز اشاره کرد و اظهار داشت: پس از این توافق عدهای به دنبال بزک کردن چهره منفور امریکا هستند.
 
وی این افراد را به دو دسته تقسیم کرد و افزود: اولین دسته سادهاندیش بوده، اما خائن نیستند؛ که شاید برخی مسئولین نیز جزو همین دسته باشند؛ اما دسته دوم شامل عدهای مغرض و خائن و نفوذی است؛ که ما باید در مقابل هر دو دسته بایستیم؛ زیرا آنها قصد باز کردن پای امریکا به ایران را دارند.
 
سرلشکر رشید گفت: توافق هستهای به معنای همسویی ایران با قدرتهای استکباری و امریکا در مسایل منطقه نیست اما دشمن همواره برنامه خود را برای مقابله با انقلاب اسلامی دنبال می کند.
 
وی ادامه داد: تقابل ما با امریکا صرفا بر روی منافع جغرافیایی نیست؛ بلکه براساس تقابل اسلام و کفر است.
این مقام عالیرتبه نظامی اظهار داشت: آژانس در نطنز و مراکز هسته ای ما دوربین دارد اما آیا از دیمونا هم بازرسی کرده است؟ رژیم صهیونیستی بالای 90 درصد غنی سازی میکند و بمب اتم میسازد؛ اما چرا کسی به آنها چیزی نمیگوید؟
 
وی تصریح کرد: اینها در حالی است که حضرت آقا فتوا دادند که تولید، نگهداری و بکارگیری بمب اتمی حرام است و به مسئولین سیاست خارجی هم گفتند این را در سازمان ملل ثبت کنید.
 
سرلشکر رشید با بیان اینکه نیروی هوافضای سپاه شالوده قدرت ایران را در ابعاد دفاعی و تهاجمی بنا کردهاست، تاکید کرد: حمایت ایران از مسلمانان و مظلومین عالم ادامه خواهد داشت؛ هرچند دشمنان برای آینده با همین بهانه به دنبال اعمال فشار روی ملت ایران هستند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار