دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

اوضاع رژیم صهیونیستی؛ از حقیقت تا نمایش‌های تبلیغاتی!

بر خلاف نمایش‌های رسانه‌ای و ادعا‌های غیر واقعی مقامات اسرائیلی، وضعیت حقیقی حاکم بر این رژیم بر اساس شواهد میدانی شرایطی بحرانی را سپری می‌کند.
کد خبر: ۵۶۰۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۴ - 08December 2022

اوضاع رژیم صهیونیستی؛ از حقیقت تا نمایش‌های تبلیغاتی!گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: رژیم صهیونیستی که به اذعان بسیاری از تحلیل‌گران حوزه روابط بین‌المل به دلایل متعدد داخلی و بیرونی در سخت‌ترین شرایط خود از ابتدای تاسیس تاکنون به سر می‌برد، گرچه همواره با استفاده از تبلیغات رسانه‌ای سعی کرده خود را همچنان مقتدر نشان دهد، اما حقایق موجود خلاف آن را نشان می‌دهد.

در حوزه داخلی تنها در یک نمونه؛ بنیامین نتانیاهو رهبر حزب راست‌گرای افراطی لیکود با وجود برتری شکننده و ائتلافی در انتخابات پرُماجرای اخیر کنست، با گذشت بیش از سه هفته هنوز نتوانسته بر اختلافات موجود میان خود و احزاب افراطی مذهبی ائتلاف خود، فائق آمده و کابینه‌اش را معرفی کند.

از آن سو؛ نتانیاهو همچون گذشته تنها راه برون رفت از زیر فشار‌های داخلی را امنیتی کردن فضای درونی سرزمین‌های اشغالی، اقدامات شرورانه در منطقه و بلوف‌های توخالی علیه محور مقاومت می‌داند تا از این رهگذر اولا همگان را مجاب به ضرورت حضور خویش در قدرت کند و ثانیا اقتدار توهمی رژیم را به رخ دیگران بکشد.

دم خروس این تصویرسازی ساختگی از چیستی و توان‌مندی رژیم صهیونیستی اما؛ نه تنها به واسطه حقایق مکشوف و شفاف میدانی که از لابلای اظهارات و توصیه‌نامه‌های هشدارگونه کارشناسان اسرائیلی به مقامات اجرایی این رژیم بیرون زده است.

در یک نمونه از این موارد؛ «عاموس گیلعاد» سرتیپ بازنشسته و مسئول سابق بخش سیاسی و امنیتی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای در موسسه سیاست و استراتژی اسرائیل (IPS به تشریح آخرین وضعیت رژیم در حوزه‌های مختلف پرداخته که نشان از تفاوت جدی میان حقیقت موجود با ادعا‌های توخالی مقامات تل‌آویو دارد.

در بخشی از این مقاله با تاکید بر اینکه رژیم اسرائیل با توفان‌های راهبردی فزاینده‌ای در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و جهانی مواجه است، هشدار داده شده که تداوم شرایط موجود و عدم درمان مناسب می‌تواند پایه‌های امنیت ملی را تضعیف کند.

به گزارش نور نیوز، وخامت امنیت در شمال کرانه باختری، افزایش درگیری‌های مذهبی، شکننده بودن توافق عادی‌سازی روابط با اعراب، افزایش ناامیدی در شهروندان و تشدید شکاف میان آنان با نهاد‌های دولتی، تشدید اختلافات با قدرت‌های جهانی، رشد توانمندی‌های ایران و گروه‌های مقاومت فلسطینی و حزب‌الله لبنان از جمله مواردی است که گیلعاد در این خصوص به آن‌ها اشاره کرده است.

نویسنده در ادامه بن‌بست موجود در فرآیند مذاکرات هسته‌ای را زنگ خطری برای تل‌آویو دانسته و آن را فرصتی مناسب برای تسریع پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران عنوان می‌کند.

عاموس گیلعاد سپس با اشاره تحولات جاری در ایران، تلویحا به شکست برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جهت براندازی جمهوری اسلامی اذعان کرده و با شاهد گرفتن عدم مداخله سپاه در مواجهه با اغتشاشات، تصریح می‌کند که تظاهرات کنونی تهدیدی واقعی برای ثبات نظام ایران به شمار نمی‌رود.

توصیه‌های نویسنده به مقامات تل‌آویو در پایان این مقاله اما؛ به وضوح از شرایط بحرانی و استیصال رژیم صهیونیستی حکایت دارد.

او در حوزه داخلی تاکید می‌کند که دولت جدید نه تنها از مواضع قبلی خود عقب‌نشینی کرده و از تشدید اصطکاک با فلسطینی‌ها جدا خودداری کند، بلکه با حل چالش‌های اجتماعی، معیشتی و بهداشتی در رفع شکاف موجود میان مردم و حاکمیت بکوشد.

در حوزه خارجی نیز ضمن تاکید بر ضرورت حفظ هماهنگی راهبردی و امنیتی با ایالات متحده و پرهیز از علنی کردن اختلافات با واشینگتن، بر ادامه تلاش‌های مخفیانه برای تاثیرگذاری بر اجزای توافق هسته‌ای و سرعت‌بخشی به فرآیند‌های قدرت‌ساز اصرار می‌ورزد.

بر خلاف نمایش‌های رسانه‌ای و ادعا‌های غیر واقعی مقامات اسرائیلی، وضعیت حقیقی حاکم بر این رژیم بر اساس شواهد میدانی و چنانچه در مقاله مورد بحث و دیگر اظهارات پیدا و پنهان کارشناسان داخلی یا خارجی در این خصوص هویداست، شرایطی بحرانی را سپری می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار