مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

نهضت سواد آموزی رسانه‌ای راه اندازی شود/ اهمیت روایت اول در جنگ شناختی

حجت الاسلام «شریف تبار» با تاکید براین که نهضت سوادآموزی در عرصه رسانه باید راه اندازی شود، گفت: برای اینکه در جنگ فرهنگی خاکریز‌هایی بزنیم و جایگاه‌ها را مشخص کنیم به حوزه سواد رسانه باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
کد خبر: ۵۶۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸ - 09December 2022

نهضت سواد آموزی رسانه‌ای راه اندازی شود/ اهمیت روایت اول در جنگ شناختیبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «محمد مهدی شریف تبار» مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشست با فعالان رسانه و فضای مجازی که در اداره تبلیغات اسلامی بابلسر برگزار شد، با تاکید براین که نهضت سوادآموزی در عرصه رسانه باید راه اندازی شود، اظهار داشت: برای اینکه در جنگ فرهنگی خاکریزهایی بزنیم و جایگاه‌ها را مشخص کنیم به حوزه سواد رسانه باید توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی با عنوان اینکه در مدرسه سواد روایت درپی آن هستیم که مباحث مختلف را مشخص کنیم، افزود: همچنین عملیات‌های مختلف روایت‌ها را باید بشناسیم و در قصه روایت‌ها و پردازش آن به مسائل مختلفی توجه کنیم و باید خط محتوایی را در روایت‌ها بشناسیم.

حجت الاسلام شریف تبار با اشاره به اینکه ایران به بازدارندگی نظامی رسیده و جنگ نظامی علیه کشور حذف شده است، بیان کرد: جنگ اقتصادی، شناختی و روانی، اطلاعاتی، فرهنگی اعتقادی از دیگر راهبردهای دشمن به شمار می‌رود.

این مسئول با بیان اینکه در جنگ شناختی و روانی سلاح دشمن فضای رسانه و مجازی برای مدیریت ادراک است، گفت: دشمن درصدد قبضه افکار عمومی است و تغییر شناختی در جنگ روانی مطرح می‌شود از این رو روایت اول در جنگ شناختی و روانی و فرهنگی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه در عرصه سواد روایت ضعیف در جنگ روایت ضعیف هستیم خواستار شناخت مرزها و مفاهیم روایت شد و تصریح کرد: در مقابل روایت‌های دشمن باید ببینیم روایت تقابلی و یا گفتمان روایی داشته باشیم و مسائل را تجزیه و تحلیل کنیم.

حجت الاسلام شریف تبار به مؤلفه‌های سواد رسانه‌ای و روایت اشاره کرد و اذعان داشت: عصر حاضر انسان - رسانه به شمار می‌رود و وقتی اصل روایت و مؤلفه‌های سواد روایت را نشناسیم در روایت اول دچار مشکل می‌شویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه جنگ روایت‌ها به خوبی واکاوی نشده است، عنوان کرد: روایت اول در کوران حوادث مسئله بسیار مهم است زیرا در جنگ ترکیبی چند ستون راهبردی از جمله تهدید نظامی مطرح است و دشمن در این راهبرد تلاش می‌کند با ایجاد رعب، جنگ نظامی را پیش برد.

وی دومین راهبرد را جنگ اقتصادی بیان کرد و تحریم را سلاح دشمن در این برهه دانست و اضافه کرد: از هر طریقی سعی در اخلال اقتصادی می‌کند تا به اهداف خود دست یابد اما در جنگ شناختی و روانی یکی از سلاح دشمن رسانه و فضای مجازی است.

حجت الاسلام شریف تبار با اظهار اینکه وارونه نشان دادن وقایع و حوادث از دیگر طرح‌ها است، نقشه و راهبرد اطلاعاتی را از دیگر راهبردها در جنگ راهبردی ذکر کرد و گفت: جنگ فرهنگی و اعتقادی نیز از دیگر مظاهر جنگ ترکیبی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها