مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی:

انس با قرآن و معنویت رمز پیروزی رزمندگان در تمام برهه‌های جهاد و شهادت است

«نوفرستی» انس با نماز، قرآن و معنویت را رمز پیروزی رزمندگان در همه برهه‌های جهاد و شهادت دانست و گفت: رزمندگان سرافراز دوران دفاع مقدس با همه جلوه‌های بندگی و یاد خدا مأنوس و در هیچ شرایطی از یاد خدا غافل نشدند.
کد خبر: ۵۶۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵ - 10December 2022

انس با قرآن و معنویت رمز پیروزی رزمندگان در تمام برهه‌های جهاد و شهادت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «ابوالفضل نوفرستی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی امروز (شنبه) در مراسم اختتامیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان خراسان جنوبی در امامزاده حسین‌ابن موسی الکاظم (ع) طبس، اظهار داشت: قرآن همان راهی است که هر جا بشر به آن توجه کرده مسیر را پیدا و هر جا نسبت به قرآن و تعالیم بلند قرآنی کوتاهی و غفلت کرده ضربه آن را خورده است.

وی با تأکید بر اینکه قرآن هم درس زندگی به انسان می‌دهد و هم برای آخرت انسان کارساز است، گفت: با نگاهی به سیره شهدا در می‌یابیم که این عزیزان یا با قرآن کریم انس مستقیم داشته و یا سیره و سبک زندگی آن‌ها براساس آموزه‌های الهی بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی انس با نماز، قرآن و معنویت را رمز پیروزی رزمندگان در همه برهه‌های جهاد و شهادت دانست و افزود: رزمندگان سرافراز دوران دفاع مقدس با همه جلوه‌های بندگی و یاد خدا مأنوس و در هیچ شرایطی از یاد خدا غافل نشدند و تمام پیروزی‌های عرصه جنگ را به مدد این نورانیت و معنویت کسب کردند.

نوفرستی ابراز داشت: مسابقات قرآنی یکی از بسترهای رسیدن به انس با قرآن است که اگر تدبر در آیات حاصل شود قطعا اخلاقیات در جامعه نهادینه و مسابقه بستری آموزشی برای سوق دادن افراد به فضای سالم اخلاقی است.

وی با تأکید بر اینکه در کنار قرائت و حفظ قرآن باید به تفسیر قرآن نیز توجه جدی شود، عنوان کرد: باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی بیشتر، بهتر و مسنجم‌تر بتوانیم زمینه رشد و تعالی جامعه هدف خود را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها