مشاور فرمانده کل سپاه:

هدف راهبردی آمریکایی‌ها مهار قدرت انقلاب اسلامی در جنگ ترکیبی است

حجت‌الاسلام طائب گفت: هدف راهبردی آمریکایی‌ها در خصوص داخل ایران در این مقطع با جنگ ترکیبی انجام می‌شود.
کد خبر: ۵۶۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷ - 10December 2022

هدف راهبردی آمریکایی‌ها مهار قدرت انقلاب اسلامی در جنگ ترکیبی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین طائب» مشاور فرمانده کل سپاه ظهر شنبه در نشست با مدیرکل صدا و سیما خراسان رضوی و جمعی از کارکنان رسانه ملی در مشهد با اشاره به مفهوم جنگ ترکیبی اظهار داشت: این جنگ به معنی راهبردی دفاعی، آمیخته به جنگ سیاسی، کلاسیک و نامنظم، مجازی، خبررسانی جعلی، دیپلماسی، جنگ دادخواهی، مداخله در انتخابات کشور، برهم زدن بافت جمعیتی، مهاجر پذیری، یورش فرهنگی و ایجاد تضاد دینی است.

حجت‌الاسلام طائب گفت: جنگ نرم نیز به معنای جابجایی عشق و نفرت نسبت به ارزش‌های خودی و بیگانه و جنگ نیمه سخت به مفهوم ایجاد ناامنی با ترور، خرابکاری و اعمال خشونت آمیز است.

 مشاور فرمانده کل سپاه افزود: مهار قدرت انقلاب اسلامی در جنگ ترکیبی، با اولویت دادن به اقدامات نرم و نیمه سخت دو اقدام محوری هویت زدایی و هویت زایی دنبال می‌شود.

وی شبهه افکنی از طریق طرح سوالات راهبردی، عملیاتی، تاکتیکی و تکرار سوالات و ابهامات با پاسخ‌های ناقص و دروغ را یکی از گام‌های هویت زدایی عنوان کرد و افزود: همچنین می‌توان ایجاد بی تفاوتی در مردم و ترس در خواص، نافرمانی در همه سطوح جامعه از خانواده تا حکومت و نیز ایجاد گسست اجتماعی با بهره گیری از گسست‌های نسلی، قومی و مذهبی و دوگانه سازی را نام برد.

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به گام‌های هویت زایی دشمن بیان کرد: ایجاد زیرساخت ارتباطی به منظور تعامل با آحاد جامعه، تبلیغ لذت گرایی و سبک زندگی غربی، شبکه سازی (مدارس آنلاین، مهد‌های کودک، هنرمندان و خبرنگاران، شبکه بهنود، اراذل و اوباش و…)، تولید هیجان از طریق روش‌های مختلف از جمله ترویج بازی‌های رایانه‌ای، از جمله گام‌های هویت زایی دشمن در ایران است.

وی افزود: تبدیل هیجانات روانی به اعمال خشونت آمیز، تخلیه هیجانات و خشونت علیه حاکمیت و طرفداران نظام و نیز معرفی لیدر داخلی فتنه یا انحراف، بخشی دیگر از گام‌های هویت زایی معرفی کرد.

حجت‌الاسلام طائب درباره هدف راهبردی ایران برای مقابله با آمریکا گفت: این اهداف شامل تغییر روند سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی به سمت افزایشی در داخل و خارج از کشور با تقویت واقعیت در عناصر قدرت دینی، رهبری، دفاعی، امنیتی، علم و فناوری، تغییر در واقعیت عناصر قدرت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین تغییر اساسی در تصویر واقعیت که عمدتاً تصویری منفی و خلاف واقع می‌باشد، است.

مشاور فرمانده کل سپاه اظهار کرد: برای نیل به این اهداف، نیاز به برنامه ریزی در دو سطح کوتاه مدت نظیر مدیریت بحران و مهار فتنه و همچنین برنامه ریزی بلند مدت شامل افزایش سرمایه گذاری اجتماعی نظام، تولید قدرت ملی با تقویت عناصر اصلی قدرت در داخل و تعمیم آن به محور مقاومت است.

وی مقابله با هویت زدایی دشمن با ایجاد سازوکار‌های مناسب در ستاد و استان‌ها را یکی از راهکار‌های ایران دانست و افزود: معرفی امامین انقلاب اسلامی به نسل‌های جدید و نیز تکمیل چرخه هویت زایی با هویت پیشرفت، از دیگر راهکار‌ها به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها