عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان:

تنها با توافق می‌توان رئیس جمهور لبنان را انتخاب کرد

شیخ نبیل قاووق با بیان اینکه برخی جریان‌های سیاسی ماجراجو در انتخاب رئیس‌جمهور این کشور به بن بست رسیدند، گفت: تنها راه انتخاب رئیس جمهور دستیابی به توافق است.
کد خبر: ۵۶۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲ - 11December 2022

تنها با توافق می‌توان رئیس جمهور لبنان را انتخاب کرد

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از العهد، «شیخ نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با بیان اینکه برخی جریان‌های سیاسی ماجراجو در انتخاب رئیس جمهور این کشور به بن‌بست رسیدند، اظهار داشت: سریعترین راه انتخاب رئیس جمهور و نجات لبنان از بحران سیاسی به وجود آمده دستیابی به توافق است.

قاووق بر ضرورت تسریع در انتخاب رئیس جمهور توافقی و نجات لبنان، کاستن از درد و رنج معیشتی شهروندان، تضمین وحدت ملی و محافظت از این کشور در برابر فتنه ها، تاکید کرد.

وی تصریح کرد: حزب الله منتظر مداخله خارجی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان نیست، به ویژه اینکه برخی کشور‌ها به دنبال کمک به لبنان نیستند و می‌خواهند این کشور غرق در بحران باشد تا بتوانند در آینده برای اهداف سیاسی خود از این بحران‌ها سوء استفاده کنند.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان یادآور شد: برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس روابط سیاسی و اقتصادی خود را با چین و روسیه توسعه داده و ده‌ها میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده اند، پس چرا باید این مسئله برای لبنان ممنوع باشد.

این در حالی است که اعضای پارلمان لبنان روز پنجشنبه گذشته نیز در نهمین نشست برای انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور به اجماع نرسیدند.

برخی محافل سیاسی علت اصلی عدم توفیق پارلمان لبنان در انتخاب رئیس جمهور جدید را به کارشکنی‌های حزب قوات به ریاست سمیر جعجع مرتبط می‌دانند. این منابع تاکید دارند که حزب قوات در پی شکست در موضوع انتخاب رئیس پارلمان و انتخاب مجدد نبیه بری در این مقام، تصمیم دارد با مانع تراشی در انتخاب رئیس جمهور جدید از دیگر احزاب سیاسی لبنان انتقام بگیرد.

این در حالی است که در صورت عدم معرفی رئیس جمهور جدید در لبنان، خلأ سیاسی در این کشور تشدید خواهد شد، به ویژه اینکه در پی پایان دوران ریاست جمهوری میشل عون، وی بر مبنای قانون اساسی دولت پیشبرد امور را مستعفی اعلام کرده است.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها