فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) عنوان کرد؛

همکاری دانشگاه جامع امام حسین با نیروهای مسلح در هوشمندسازی تسلیحات

حسنی آهنگر گفت: برای هوشمندسازی سلاح‌ها و ارتقاء برد مؤثر آن‌ها اقداماتی را در دانشگاه جامع امام حسین (ع) انجام داده‌ایم و در این زمینه پژوهشکده‌های مشترک داریم.
کد خبر: ۵۶۱۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳ - 13December 2022

.به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، اختتامیه جشنواره شهید وزوایی و تجلیل از دانشجویان برتر کشوری دانشگاه جامع امام حسین (ع) با حضور دریادار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران صبح امروز (سه شنبه) در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد.

سردار «محمدرضا حسنی آهنگر» فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) در این مراسم با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت دانشگاه اظهار داشت: نزدیک به چهار هزار دانشجو در ۳۰ رشته دکتری و حدود ۱۱۸ رشته کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

سردار حسنی آهنگر ادامه داد: ۴۳۱ استاد که ۲۶۰ تن از آنان هیأت علمی پیوسته و ۱۷۰ تن هیأت علمی وابسته و نیز فرماندهان رده‌های مختلف سپاه هستند در بحث تدریس به این دانشگاه کمک می‌کنند.

وی افزود: بخشی از دانشجویان پاسدار برای ارتقای تحصیلی وارد دانشگاه می‌شوند و بخشی دانشجویان بسیجی هستند که در سیر تحصیلی قرار می‌گیرند. پیشنهاد دادیم که محل جذب برادران بسیجی که علاقه‌مند به پاسداری هستند پس از مصاحبه‌های علمی فراهم شود.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: در نظام رتبه‌بندی وزارت علوم، این دانشگاه با وجود دانشجوی کمی که دارد در بین ۷۰ دانشگاه جامع رتبه پنجم را کسب کرده است و این در حالیست که دانشجوی کارشناسی نداریم و همه در مقطع ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند.

سردار حسنی آهنگر بیان کرد: محورهای پایان‌نامه دانشجویان دکتری و اساتید مشخص است و برای اولین بار برای دانشجویان ارشد نیز چنین کردیم تا ماحصل کار آن‌ها به تأمین نیازهای رده‌های سپاه کمک کند.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم رساله‌ها را کاربردی و عملیاتی کنیم تا دانشجویان مهارت‌های لازم را بیاموزند و قابلیت جذب در رده‌های سپاه و فضاهای بیرون را داشته باشند.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: شش هزار و ۷۰۰ فارغ‌التحصیل در ۱۰ سال اخیر داشتیم که ۹۷ درصد جذب رده‌های سپاه، وزارت دفاع و دولت شدند.

سردار حسنی آهنگر در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه‌های هوافضا و دریایی کارهای خوبی صورت گرفته است؛ همچنین برای هوشمندسازی سلاح‌ها و ارتقاء برد مؤثر آن‌ها کارهایی انجام داده‌ایم و در این زمینه پژوهشکده‌های مشترک داریم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار