معاون امور تحقیقاتی و صنعتی وزارت دفاع خبر داد؛

رونمایی از ۵ رویداد مسئله محور وزارت دفاع در نمایشگاه تستا

نادری شریف در چهارمین نمایشگاه ایران ساخت از رونمایی ۵ رویداد مسئله محور (رویداد ژئوماتیک، دریای هوشمند، لیزر و فوتونیک، فوجی و رویداد پردازش تصویر و زنجیره غذایی) در این نمایشگاه خبر داد.
کد خبر: ۵۶۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹ - 13December 2022

رونمایی از ۵ رویداد مسئله محور وزرات دفاع در نمایشگاه تستابه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، «افشین نادری شریف» معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه برگزاری چهارمین نمایشگاه ایران ساخت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این نمایشگاه فناوری‌های مورد نیاز وزارت دفاع در ۳ مقطع زمانی فناوری‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه شده است و این وزارتخانه تمام حوزه‌های فناوری را در سطح کشور پوشش می‌دهد.

معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: در حوزه فناوری‌های کوتاه مدت می‌توان به حوزه‌های پهپاد، هوش مصنوعی و رباتیک و فناوری اطلاعات اشاره کرد؛ همچنین در حوزه فناوری‌های میان مدت می‌توان از حوزه‌های توسعه انرژی، لیزر و فتونیک، حسگر‌ها و آشکار ساز‌ها و مواد پیشرفته نام برد.

نادری شریف در خصوص جزئیات و زیرشاخه‌های فناوری‌های بلند مدت، گفت: ارتقای قابلیت و توان افزایی فردی، علوم شناختی، فناوری زیستی، الکترونیک، میکروالکترونیک و الکترومغناطیس نوین، فناوری‌های نوظهور فضایی و کوانتوم از جمله مهمترین محور‌های فناوری‌های بلند مدت وزارت دفاع محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع پوشش وسیعی از فناوری‌ها را دنبال میکند گفت: مجموعه وزارت دفاع از کف اقیانوس تا مدار ژئو را به لحاظ تنوع فناوری‌ها و تجهیزات نوین مرتبط با علوم دریایی، را دنبال می‌کند.

معاون امور تحقیقاتی و صنعتی وزارت دفاع تصریح کرد: در حوزه چالش‌های فناورانه که بخشی از رویکرد وزارت دفاع را در این نمایشگاه تشکیل می‌دهد، در واقع به دنبال تامین نیازمندی‌های فناورانه وزارت دفاع هستیم که توسعه سامانه و سلاح‌های مورد نیاز از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

وی در خصوص نحوه انعقاد قرارداد در حوزه چالش‌های فناورانه، گفت: در صورتیکه تیم فناور یا شرکت‌های دانش‌بنیان در خصوص اجرای این حوزه‌های گلوگاهی اعلام آمادگی کنند، پس از آنکه توانمندی آن‌ها احصا شد یک تفاهمنامه همکاری میان طرفین منعقد خواهد شد و سپس وارد مرحله امضای قرارداد می‌شویم.

نادری شریف افزود: البته در سال‌های گذشته نیز قرارداد‌های متعددی در راستای رفع نیاز‌های گلوگاهی وزارت دفاع با نخبگان دانشگاهی، تیم‌ای فناور و شرکت‌های دانش بنیان منعقد و اجرا کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: وزارت دفاع در سال جاری بیش از ۳۰ رویداد فناورانه گلوگاهی را در دستورکار خود قرار داده است و از ابتدای سال جاری نیز بیش از ۸ رویداد را در حوزه‌های مختلف برگزار و در فرآیند عملیاتی قرار داده است.

معاون امور تحقیقاتی و صنعتی وزارت دفاع با اعلام این خبر که وزارت دفاع در نمایشگاه تستا از ۵ رویداد مسأله محور رونمایی خواهد کرد، گفت: در واقع استارت برگزاری این رویداد‌ها در این نمایشگاه کلید خواهد خورد.

وی در ارتباط با معرفی ۵ رویداد مسئله محور بیان داشت: این رویداد‌ها در حوزه‌های متعدد از جمله ژئوماتیک، دریای هوشمند، لیزر و فوتونیک، فوجی و رویداد پردازش تصویر و زنجیره غذایی غذایی ارائه و در این نمایشگاه رونمایی خواهند شد؛ که نخبگان می‌توانند متناسب با عناوین اعلامی، پیشنهادات خود را در این رابطه برای ما ارسال کنند.

نادری شریف افزود: وزارت دفاع برای طرح‌های ارسالی منتخب در خصوص این رویداد‌های فناورانه، طرح‌های حمایتی و تشویقی قابل توجهی در نظر گرفته که اطلاعات لازم در این رابطه در سامانه‌های مرتبط درج شده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار