آغاز مجدد گشت‌های مشترک پنتاگون با قسد در شمال سوریه

وزارت دفاع آمریکا گفت: این کشور گشت‌های مشترک با نیرو‌های دموکراتیک سوریه موسوم به قسد را از سر گرفته است.
کد خبر: ۵۶۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷ - 14December 2022

پنتاگون از ازسرگیری گشت‌های مشترک با قسد در شمال سوریه خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه النشره، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از ازسرگیری گشتی‌های مشترک با نیرو‌های دموکراتیک سوریه موسوم به قسد در شمال سوریه خبر داد.

پنتاگون اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا گشت‌های مشترک با نیرو‌های دموکراتیک در شمال سوریه را که به دلیل حملات هوایی ترکیه در منطقه به حالت تعلیق درآمده بود به صورت کامل از سرگرفته است.

سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) پیش از این به شبکه خبری الجزیره گفته بود که واشنگتن عملیات مشترک با نیرو‌های دموکراتیک سوریه موسوم به قسد در سوریه را متوقف کرده است.

«جوزف بوچینو» سخنگوی سنتکام در گفت‌وگو با شبکه الجزیره افزود: ما عملیات خود با نیرو‌های دموکراتیک سوریه علیه داعش را متوقف کردیم.

وی در عین حال گفت که نیرو‌های قسد به اجرای گشت‌ها و حفظ امنیت در مناطق تحت کنترل خود در شمال سوریه ادامه خواهند داد و آمریکا متعهد به ازسرگیری عملیات خود علیه داعش در آینده است.

سخنگوی سنتکام افزود که داعش همچنان تهدیدی برای امنیت و ثبات در منطقه است.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود که نیرو‌های سوریه دموکراتیک (قسد) از توقف هماهنگی و عملیات مشترک به اصطلاح مبارزه با تروریسم با نیرو‌های ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا پس از حملات اخیر ترکیه به مناطق تحت نفوذ آن‌ها خبر دادند.

اعلام توقف هماهنگی شبه نظامیان کُرد سوریه با ائتلاف آمریکایی پس از آن اتفاق افتاد که وزارت دفاع آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که تنها عملیات‌های گشت زنی مشترک با قسد متوقف شده است.

این تحولات در حالی است که وزارت دفاع ترکیه بار دیگر گفت که مقابله با گروه‌های تروریستی در شمال سوریه به صورت مؤثر و تعیین کننده ادامه خواهد یافت.

مناطق تحت اشغال نیرو‌های تروریست آمریکایی و شبه نظامیان موسوم به «نیرو‌های دمکراتیک سوریه» (قسد) تحت حمایت آن‌ها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بار‌ها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و نیرو‌های تروریست آمریکایی در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیرقانونی است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار