شبیه‌ساز ایرانی پرواز وزارت دفاع رونمایی شد

سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در راستای توسعه فناوری هوایی و کمک به هوانوردی عمومی در کشور دستگاه شبیه‌ساز پرواز با نام تجاری فراسیم (FARASIM) را جهت استفاده علاقمندان ارائه داد.
کد خبر: ۵۶۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲ - 14December 2022

شبیه‌ساز ایرانی پرواز وزارت دفاع رونمایی شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در راستای توسعه فناوری هوایی و کمک به هوانوردی عمومی در کشور دستگاه شبیه‌ساز پرواز با نام تجاری فراسیم (FARASIM) را جهت استفاده علاقمندان ارائه داد.

مدیر پروژه دستگاه شبیه‌ساز درباره این سامانه بیان کرد: این سامانه دارای سیستم کنترلر نیروی فرامین در ۲ مدل با «سیستم حرکتی» و با «سیستم دید گسترده ۱۸۰ درجه» دارای گواهی FNPT_ II برای آموزش‌های پایه خلبانی و دریافت گواهینامه‌های PPL،  CPL و IR توسط متخصصان شرکت صنایع هواپیما سازی ایران (هسا) طراحی و بومی‌سازی شده است.

وی افزود: از این سامانه، چندین دستگاه تحویل مدارس خلبانی و تعدادی دیگر به صورت تجاری برای آموزش هوانوردی و خلبانی تحویل مراجع ذی‌صلاح شده است.

این مدیر صنعت دفاعی در پایان تصریح کرد: تمامی قطعات این دستگاه ساخت داخل کشور بوده که با هزینه ۵۰ درصد معادل خارجی آن تولید شده و دارای سیستم کنسول و اساتید پیشرفته با قابلیت‌های تنظیم شرایط جوی، شرایط پروازی، مراحل پروازی و نرم‌افزار مدیریت دسترسی به سیستم است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار