نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

تحول در علوم انسانی نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت حوزه است

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی گفت: برای تحول در علوم انسانی باید از حوزه کمک بگیریم و اقداماتی که در برخی از دانشگاه‌ها انجام می‌شود، ضمن قصد قربت، باید با نظارت و حمایت جریان حوزوی دنبال شود تا خروجی مطلوب‌تری داشته باشد.
کد خبر: ۵۶۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲ - 15December 2022

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری و تجلیل پژوهشگران برگزیده که به‌مناسبت هفته پژوهش در پژوهشکده شهید محلاتی قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: خدا را شاکریم که سپاه به عنوان سنگرنشین انقلاب از فرماندهی برخوردار است که با بهره مندی از عنصرقدرت و قوت، بر دشمنان و فتنه‌گری آنان احاطه دارد و با نشاط، امید، اعتماد به نفس و توکل واقعی به خدا، سربازی ولایت، خدمتگزاری به ملت و ناکام گذاشتن دشمن را به بهترین صورت تجلی می‌بخشد.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی عنوان کرد: قدرت برای ما مطلوب به ذات نیست، اما برای استقرار تداوم حاکمیت الله شرط لازم است. ما فرمانده‌ای داریم که در کنار ارتقای توان رزمی به قوت درونی و به ویژه به دو اصل برجسته علم و ایمان که در فرهنگ دینی ما مؤلفه‌های اصلی قوت و قدرت جبهه حق هستند توجه دارد؛ دو مؤلفه‌ای که هدایت خداوند، نصرت، حیات طیبه، سربازی ولایت و شکست دشمن را به دنبال دارد.

نماینده، ولی فقیه در سپاه عنوان کرد: پژوهشگاه امام صادق (ع) و پژوهشکده شهید محلاتی برای تقویت بستر‌های علمی و پژوهشی لازم در راستای اجرای عملیات‌ها و برنامه‌های مهم در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی آمادگی لازم را داریم.

وی از پژوهشگاه امام صادق (ع) به عنوان یک ظرفیت بزرگ نام برد و گفت: هنوز به شیوه مطلوب از ظرفیت این پژوهشگاه استفاده نشده است و دانشکده شهید محلاتی که از قدیمی‌ترین مراکز سپاه است که تا به امروز توانسته با هدایت علمای بزرگ خروجی‌های بسیاری برای انقلاب اسلامی به دنبال داشته باشد.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی از تدریس ۱۶ واحد اعتقادات و ۲۰ واحد فلسفه در پژوهشکده شهید محلاتی یاد و تصریح کرد: بسیاری از نیرو‌های سپاه و روحانیون در این مرکز تربیت شده‌اند و به نظر می‌رسد که این مرکز جایگاه مطلوبی برای تقویت مبانی دینی افرادی است که می‌خواهند تربیت را عهده دار شوند.

وی ادامه داد: تاریخ به ما نشان داده است افرادی که نسبت به مباحث مبانی دینی توجه نکرده‌اند و کسانی که پایه‌های اصلی دینی را حوزوی را طی نکرده‌اند، امکان دارد دچار لغزش شوند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی از تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم تبدیل علوم انسانی به علوم اسلامی یاد کرد و گفت: برای تحول در علوم انسانی به عنوان مطالبه رهبری باید از حوزه کمک بگیریم و در این مسیر مبارک برخی از اقداماتی که در برخی از دانشگاه‌ها انجام می‌شود؛ ضمن اینکه با قصد قربت است، اما باید با نظارت و حمایت جریان حوزوی دنبال شود تا خروجی مطلوب‌تری داشته باشد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار