مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خبر داد؛

بازطراحی هواپیمای آموزشی فوق سبک «فجر ۲۰» با پیشرانش الکتریکی

امیر «خواجه‌فرد» بازطراحی هواپیمای آموزشی فوق سبک «فجر ۲۰» با پیشرانش الکتریکی خبر داد.
کد خبر: ۵۶۱۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶ - 15December 2022

بازطراحی هواپیمای آموزشی فوق سبک فجر ۲۰ با پیشرانش الکتریکیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ دوم «افشین خواجه‌فرد» مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کیش اظهار داشت: سازمان صنایع هوایی با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و شرکت هوشمندسازه اوج آسمان فرایند بازطراحی هواپیمای آموزشی فوق سبک فجر ۲۰ با حذف سیستم پیشرانش سوختی و جایگزینی آن با سیستم پیشرانش الکتریکی را در دستور کار خود قرار داده است.

امیر خواجه‌فرد افزود: این تغییر سیستم پیشرانش منجر به پرواز ایمن‌تر، کاهش آلایندگی ناشی از سوخت‌های فسیلی و کاهش هزینه تمام‌شده پرواز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی گفت: انتظار می‌رود در سال‌های آتی با پیشرفت فناوری باتری‌های الکتریکی، مداومت پروازی این هواپیمای آموزشی افزایش یابد.

هواپیمای ۲ نفره فجر ۲۰ یک هواپیمای تمام کامپوزیتی است که مراحل طراحی و ساخت آن توسط متخصصان سازمان صنایع هوایی در دو دهه گذشته به منظور انجام پرواز‌های آموزشی و عملیاتی با برد کوتاه اجرایی و عملیاتی شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها