فرمانده سپاه کربلای مازندران در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

هراس غربی‌ها از ایران قوی/ غرب در حوزه فرهنگ و اخلاق دچار فروپاشی شده است

سردار «مسلمی» با بیان اینکه غربی‌ها با ارائه لیست‌های تحریمی به دنبال جنگ روانی علیه مردم کشورمان هستند، گفت: آن‌ها از ایران یکپارچه، منسجم و قوی می‌ترسند.
کد خبر: ۵۶۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۵ - 20December 2022

خباثت و فریبکاری در ژن مقامات غربی است/ هراس غربی‌ها از ایران یکپارچه، منسجم و قویبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، قریب سه ماه از اغتشاشات اخیر در کشور می‌گذرد و با کنار رفتن غبار فتنه، دست حامیان اغتشاشات برای مردم رو شده است. کشور‌های غربی که با حمایت‌های آشکار از جبهه معاندین و ضد انقلاب علیه نظام اسلامی همه توان خود را برای همکاری با براندازان نظام به کار گرفتند و با امپراطوری رسانه‌ای و راه اندازی یک جنگ جهانی رسانه‌ای در تلاش برای القای یاس و ناامیدی در بین مردم کشور بودند، اما بصیرت و هوشیاری دوباره مردم همه محاسبات شان را برای این اغتشاش از قبل برنامه ریزی شده، بهم زد.

اتحادیه اروپا که در مذاکرات اخیر با زیاده خواهی خود نتوانسته از ایران امتیاز بگیرد و با توجه به جنگ اوکراین و بحران انرژی در پیش رو، در باتلاق مشکلات فرو رفته است برای درآمدن از این باتلاق بسته‌های تحریمی به بهانه حقوق بشر و حمایت از اغتشاشاگران علیه ایران تصویب کرده که نام سردار سیاوش مسلمی از فرماندهان سپاه استانی در این لیست به چشم می‌خورد. به همین مناسبت با سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت‌وگویی انجام شده که در ادامه می‌خوانید.

بعد از اینکه باخبر شدید نام شما در لیست تحریم اتحادیه اروپا قرار گرفته چه واکنشی داشتید؟

طبیعتا این قبیل اقدامات غرب، مضحک است. از روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، بدخواهان و دشمنان انقلاب این کشور را همه جوره تحریم کردند، بنده هم با افتخار سرباز این نظام و انقلاب هستم، پس این قبیل لیست‌های تحریمی چیزی جدیدی نبوده و نیست جز آنکه با این اقدام، علاوه بر نشان دادن کارکرد غیر موثرشان در جلوگیری از رشد و پیشرفت انقلاب اسلامی، باعث مضحکه خود هم شدند.

تحلیل شما درباره اینکه آمریکا و یا اتحادیه اروپا، فرماندهان سپاه را در لیست تحریم قرار داده است، چیست؟

وقتی سازوکار تحریم‌های اخیر نگاه کنید، متوجه می‌شوید این تحریم‌ها شامل مسدود کردن دارایی‌ها، ممنوعیت سفر به اروپا، و ممنوعیت در دسترسی به منابع مالی یا اقتصادی افراد و... است، حال اینکه فرمانده سپاه استانی بیشترین سفرش درون استانی و به مناطق محروم برای محرومیت‌زدایی است. درباره دارایی‌ها هم بنده پس از ۲۹ سال که ۱۱ سال در کردستان، ۱۸ سال در کرمان مشغول خدمت به مردم بودم و پس از آن هم به زادگاهم مازندران آمدم، تنها حساب مالی‌ام همان حقوقی است که واریز می‌شود. اینکه سیاستمداران غربی به بهانه حقوق بشر و بحث اغتشاشات بسته تحریمی رو می‌کنند همان مثال معروف لاف در غریبی را با تحریم می‌زنند است.

به نظر شما ارائه لیست‌های تحریمی افراد حقیقی و حقوقی توسط غرب چه کارکردی را دنبال می‌کند؟ جنبه روانی آن را چگونه می‌بینید؟

در طول چهل سال از عمر انقلاب اسلامی، بدخواهان و دشمنان انقلاب توطئه‌ها و فتنه‌های بسیاری علیه ایران به راه انداختند که بزرگترین آن هشت سال جنگ تحمیلی بود. پس از آن به جنگ نرم روی آوردند که تا به امروز به شکل جنگ ترکیبی ادامه دارد. از اول انقلاب تا به امروز آن هم به بهانه اینکه ایران می‌خواهد مستقل باشد و نمی‌خواهد وابستگی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... به هیچ کشور غربی و شرقی داشته باشد تحریم شده است و این تحریم‌ها از فتنه ۸۸ زیادتر شد. آن‌ها با ارائه لیست‌های تحریمی به دنبال جنگ روانی علیه مردم کشورمان هستند چرا که از ایران یکپارچه و منسجم و قوی می‌ترسند.

از اینکه کشور‌های اروپایی اقدام به تحریم می‌کنند نه تنها تعجب نمی‌کنیم بلکه آن‌ها را فاقد ارزش و اهمیت می‌دانیم. کشور‌هایی در حالی خود را مهد آزادی و دموکراسی می‌دانند که اصلی‌ترین ناقضان حقوق بشر هستند به عنوان مثال قانون منع حجاب در فرانسه نمونه بارز نقض حقوق بشر است. روزنامه‌های فرانسوی می‌نویسند از بس خشونت علیه زنان در این کشور زیاد است حتی زن‌ها در خانه هایشان امنیت ندارند. نمونه بارز‌تر آن رئیس جمهور فرانسه در صفحه توییتر خود صراحتا اعلام کرده است زنان فرانسه جرات استفاده از مترو را ندارند چرا که مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌گیرند برای همین حضور پلیس را دو برابر می‌کنیم.

چطور آن‌ها دم از حقوق بشر می‌زنند در حالی که روزنامه انگلیسی گاردین در گزارش خود می‌نویسد دولت انگلیس در جنگ آل سعود علیه یمن نقش پررنگ دارد و با فروش سلاح به رژیم سعودی باعث نسل کشی در یمن شده است، آیا این از بین بردن و نقض بااصطلاح حقوق بشر نیست؟ یا کشوری مثل آلمان که اعتراف کرده است که بزرگترین تامین کننده تسلیحات شیمیایی رژیم بعث صدام علیه ایران بود. کارنامه حقوق بشر کشور‌های اروپایی آنقدر سیاه است که رسانه‌های خودشان آمار وحشتناکی از جنایت، قتل، نژادپرستی، تبعیض و خشونت علیه زنان میدهند که هر انسان آزاد اندیشی را به تامل واد میدارد که چه جهنمی غربی‌ها برای حقوق بشر ساختند.

ناآماری از ضدحقوق بشر کشور‌های غربی گفته می‌شود، عده‌ای با بیان این شبهه که چرا تا حرف از مشکلات ایران می‌شود از کشور‌های غربی می‌گویید بااینکه آن‌ها کشور‌های توسعه یافته‌اند، واکنش نشان می‌دهند، نظرتان در این باره چیست؟

سیاستمداران غربی با ابزار رسانه یک بهشت واهی از غرب به مردم نشان داده‌اند که هر کسی درباره مشکلات و آمار جرم و جنایت ضد بشری در این کشور‌ها بگوید، فوری انگشت اشاره‌اش را به سمت کشور ایران نشان می‌دهد و از بدبختی می‌گوید. اما اگر کسی واقع‌بین باشد، می‌داند اروپا هرگز بهشت بشر نبوده و نیست چرا که از نظر اخلاقی و فرهنگی دچار فروپاشی اساسی شده است.

نه تنها در مورد اخلاق، بلکه از نظر اقتصاد و معیشت هم دچار بحران شده است و سیاستمداران غربی بخاطر همین وضع اقتصادی دچار درماندگی شدند. اما کشوری مثل ایران که فقط چهاردهه از استقلال آن می‌گذرد زیر بار شدیدترین تحریم‌ها دارای رشد بی‌سابقه‌ای در زمینه‌های مختلف شده که برای نمونه طبق گزارش مجله نیوساینتیست، نرخ رشد علمی در ایران ۱۱ برابر میانگین جهانی است. آیا این رشد فزاینده علمی نشانه بدبختی ایران است یا قدرت؟

برای همین غربی‌ها از رشد ایران وحشت کرده و با القای یاس و ناامیدی به دنبال فتنه انگیزی در کشور هستند. ما منکر مشکلات اقتصادی در کشور نیستیم. این مشکلات هم برمی‌گردد به اجرایی نشدن منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اقتصاد مقاومتی.

اغتشاشات اخیر و حمایت از برهم‌زنندگان امنیت و قانون‌شکنان یکی از دلایل تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه فرماندهان سپاه‌های استانی بود به نظر شما دلیل حمایت سیاستمداران غربی از آشوب گران چیست؟

این روز‌ها کشور‌های اروپایی به خاطر بحران انرژی و مشکلات معیشتی صحنه اعتصابات و تظاهرات سراسری علیه دولت‌شان است، اخبار، تصاویر و فیلم‌های این تظاهرات با یک جستجوی ساده در مرورگر‌ها قابل مشاهده است، شما ببینید برخورد پلیس با تظاهرات کنندگان چگونه است؟ نخست وزیر انگلیس خبیث به صراحت می‌گوید از پلیس کشور برای سرکوب قانون‌شکنان حمایت کامل می‌کنم، اما وی از قانون‌شکنان و اغتشاشگران در ایران حمایت می‌کند! این امر سابقه تاریخی دارد؛ قبل از انقلاب، انگلیس با خباثت‌های پیدا و پنهانی علیه ملت ما، مشغول غارت منابع ملی کشور بود. امروز نیز این کشور پایگاه رسانه‌های دروغ پراکنی فارسی شده است.

فلسفه تشکیل سپاه و اینکه امام خمینی (ره) این نهاد انقلابی را یک سال پس از پیروزی انقلاب تاسیس کرد صیانت و حفاظت از انقلاب اسلامی که محدود به مرز‌های جغرافیایی نشده و دستاورد‌های آن است، این یعنی سپاه در تمامی عرصه‌ها حافظ منافع و دستاورد‌های انقلاب و نظام اسلامی است و برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب، اجرای منویات امام خامنه‌ای را لازم‌الاجرا می‌داند و باتوجه به اعتماد و اطمینانی که مردم به سپاه دارند، پشتوانه محکمی برای نظام است. تحریم سپاه پاسداران موجب رشد و پیشرفت ما در خدمت‌رسانی به مردم و نظام می‌شود. مگر ایران در سایه همین تحریم‌ها به قدرت اول منطقه نرسید. ما فقط در مقابل خدا و مردم که صاحبان اصلی نظام و ولی نعمتان ما هستند، پاسخگو هستیم.

به نظر شما آیا تحریم‌ها اثری در رویکرد فرماندهان نظامی در پیشبرد اهداف انقلاب دارد؟

قاطعانه می‌گویم این تحریم‌ها نه تنها هیچ اثری در عزم و اراده فرماندهان سپاه ندارد بلکه اگر دشمن چنین اقدام کینه توزانه‌ای را علیه سربازان نظام نداشته باشد، جای سوال است. شما نگاه کنید آیا تحریم‌ها علیه حاج قاسم و جبهه مقاومت باعث توقف آن‌ها شد؟ حاج قاسمی که نامش لرزه بر اندام دشمنان بشریت می‌اندازد. آن‌ها انقدر از نام و عکس حاج قاسم می‌ترسند که حتی در شبکه‌های مجازی هم اجازه انتشار آن را نمی‌دهند و هر کاربری بخواهد نام و تصویر حاج قاسم را منتشر کند، نام کاربریش را حذف می‌کنند. این تحریم‌های مضحک هیچ کارایی ندارد.

قدرت ایران، غربی‌ها را بیچاره کرده است ما برای تحقق آرمان‌های شهدا و انقلاب و عمل به وصیت شهید سردار سلیمانی نیاز به انگیزه‌ای مثل تحریم اتحادیه اروپا و آمریکا نداریم، انگیزه ما مردم ولایت مدار و مومن انقلابی هستند که پای این انقلاب و نظام ایستاده‌اند و جلوتر از همه مسئولین اجازه عرض اندام به دشمن نمی‌دهند که در حوادث اخیر دیدیم که چطور جوانان مومن انقلابی با الگوگیری از مکتب حاج قاسم در مقابل یک سری اغتشاشگر محکم ایستادند، مظلومانه به شهادت رسیدند، اما دست از آرمان و اعتقادشان به انقلاب و ولایت نکشیدند و همین باعث عزت و اقتدار نظام اسلامی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها