رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

دشمنان با دیدن پیشرفت کشور تلاش کردند ایران را منزوی کنند

قاضی‌زاده هاشمی گفت: دشمنان وقتی رشد و پیشرفت ما را در دولت سیزدهم دیدند و اینکه نوجوانان دهه نودی با شور سرود «سلام فرمانده» را اجرا کردند که گسترش جهانی داشت، تلاش کردند تا کشور ما را منزوی کنند.
کد خبر: ۵۶۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲ - 16December 2022

دشمنان با دیدن پیشرفت کشور در «دولت سیزدهم» تلاش کردند تا ما را منزوی کنندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در یادواره شهید «صادق گنجی» در که در «برازجان» استان بوشهر برگزار شد، اظهار داشت: یادواره امروز پاسداشت نام و یاد یک شهید شاخص و شایسته به نام شهید «صادق گنجی» است که رهبر معظم انقلاب اسلامی، این شهید را به عنوان سرمایه نام بردند؛ لذا نیاز است که پیرامون شهید «صادق گنجی» با جامعه گفتگو شده و این شهید والامقام به جامعه معرفی شود.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: اگر قرار است شخصیتی الگو و قهرمان شود، شخصیتی مثل شهید گنجی باید معرفی شود. همه نیاز به الگو دارند و خداوند با ارسال پیامبران و تقویت و تبیین شخصیت آن‌ها تلاش کرد که نمونه انسان رشدیافته را به جامعه معرفی کند. شهدا رسولان دوران ما هستند؛ کسانی که دستورات خدا را در باور‌ها و رفتارهایشان به جامعه معرفی کردند و محبوب و دوست‌داشتنی هستند و قلب‌ها متوجه آن‌ها می‌شود. حتی اگر از کشور دیگر آمده باشند، از نظر ظاهر و آداب متفاوت باشند؛ اما در دوران کوتاهی آن‌قدر جلوه می‌کنند و دوست‌داشتی می‌شوند که دشمنان از این فکر و مکتب احساس خطر می‌کنند و کسی مثل شهید گنجی را به شهادت رساندند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه شهدا زنده هستند، افزود: شهدا تنها از کالبد خاکی خارج شدند، اما توانایی آن‌ها زیاد است و با گذشت ۳۰ یا ۴۰ سال بعد از شهادت‌شان، برای آن‌ها مراسم برگزار می‌شود. یاد و خاطره این شهدا زنده است و شهدا در میدان و کار تربیتی حضور دارند و وظیفه‌داریم که در مورد آن‌ها گفتگو و آن‌ها را به جامعه معرفی کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی خطاب به جوانان و نوجوانان، گفت: شهید گنجی کمتر از ۳۰ سال سن داشت و با وجود این‌که بخشی از این ۳۰ سال عمر را در دوران کودکی، تحصیل و حضور در سال‌های دفاع مقدس بود؛ طوری برنامه‌ریزی و زمان‌بندی کرده بود که تألیفات زیادی از این شهید باقی مانده است. این شهید از وجود پدر محروم بود و مادرش یک شیرزن دشتستانی بود که این شهید را بزرگ کرد؛ یک فرزندش شهید دوران دفاع مقدس می‌شود و فرزند دیگرش نیز چهره شاخص مثل شهید گنجی با این همه هوش و استعداد می‌شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه شهدا به عنوان نمونه، یک شاخص و ارزیابی در آن دنیا هستند، عنوان کرد: در آن دنیا به ما می‌گویند این شخصیت‌ها در دوران شما زندگی می‌کردند و ما را با آن‌ها ارزیابی می‌کنند. شهید گنجی خودش را سرباز امام زمان (عج) می‌دانست و برای تبلیغ دین خدا در داخل و خارج کشور تمام‌وقت حاضر بود. این شهید می‌دانست که در لیست ترور قرار دارد و می‌دانست که شهید می‌شود؛ اما به خودش فکر نمی‌کرد و در نهایت به قله رسید. شخصیتی مثل گنجی پدیده و منحصر به فرد نیست و ما در تاریخ ۴۰۰ ساله در مقابله با استعمار شخصیت‌های مثل این شهید داریم و این شخصیت برای امروز و دیروز نیست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: چهار بار انگلیسی‌ها به کشور ما حمله نظامی کردند؛ ولی روحانیت زمان‌شناس در کشور، دفاع از اسلام و دفاع از سرزمین اسلامی را وظیفه می‌دانست و تسلط اجانب بر ما را حرام اعلام کرد؛ لذا در این بستر فرهنگ سلحشوری و فرهنگ حماسه و مقابله و مبارزه با کفر و سلطه به وجود می‌آید و شهید گنجی در این فرهنگ رشد می‌کند. اگر در ابتدا این ذهنیت به وجود می‌آمد که شما توانایی ندارید و مرعوب نظام سلطه می‌شوید، باورتان این می‌شد که باید از فرهنگ سلطه حمایت کنید.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: در بوشهر افسران انگلیسی با سربازان کشور‌های مستعمره به ما حمله کردند؛ اما چگونه کشور استعمارگران با تاراج و با استفاده از مردم این کشور‌های استعمار شده به ما حمله کردند؟ در طول تاریخ ۱۵۰ ساله سلطه انگلیس در هند، مجموع افسران انگلیسی ۱۰۰ هزار نفر بود؛ اما کشور هند ۴۰۰ میلیون جمعیت داشت و با ایجاد اختلاف و تفرقه‌افکنی بین مذاهب، قومیت‌ها، شخصیت‌ها و با نفوذ فرهنگی این اتفاق افتاد. این کشور‌ها فرزندان خود را برای آموزش به انگلستان فرستادند و نظام آموزشی این کشور تغییر کرد. در کشوری که یک زمانی فارسی و ادبیات اسلامی در آن رواج داشت؛ به جای ادبیات حافظ و سعدی ادبیات شکسپیر را رواج دادند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به حمله کشور انگلیس به دیگر کشور‌ها برای استعمار گفت: مردم دشتستان و بوشهر با وجود اینکه حکومت مرکزی سالم نبود و مشکلات زیادی داشت، به تکلیف خود در مقابل اسلام و وطن عمل کردند. آن‌ها اعتماد به نفس داشتند با اینکه تعداد اندکی بودند و سلاحی نداشتند. دشمنان تلاش کردند اختلاف بیندازند؛ اما هیچ مانعی باعث نشد که آن‌ها در مسیر مقابله با استعمار نباشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: دشمنان درحال ارائه یک انحراف در تعاریف و مفهوم زندگی و آزادی هستند. روایت غلط را جایگزین روایت صحیح می‌کنند. آزادی و مراد ما از آزادی به چه معنی است؟ دو تعریف و مکتب از آزادی وجود دارد؛ یک مکتب فکری می‌گوید آزادی برابر بی‌قیدی است. انسان محور عالم است و هر کاری دوست داشته باشد، انجام می‌دهد. تعریف این آزادی این است که غرایز بر انسان احاطه دارد، در حالی که تعریف دوم از آزادی این است که خدا مالک انسان است و انسان متعلق به خداست؛ لذا هرچیزی که انسان را از خدا جدا می‌سازد، باید آن را رها کند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: زن آزاد، شیرزنی است که وقتی انگلیسی‌ها قصد دارند کشور او را بگیرند، احساس وظیفه می‌کند، دوش به دوش مردان می‌ایستد و دشمن را به عقب می‌راند. زن آزاد، عفیف و باحیا، اما مجاهد که در کف میدان حضور دارد و دوش به دوش مردان کار می‌کند و تولید دانش کرده و در کنار آن رزم می‌کند.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دشمنان با تبلیغ و استعمار فرهنگی تلاش می‌کنند که روایت‌ها و تعاریف را تغییر دهند، افزود: دشمنان در این مسیر از هیچ جنایتی روی‌گردان نیستند و به شدت خشن رفتار می‌کنند. دشمنان وقتی رشد و پیشرفت ما را در دولت سیزدهم دیدند و اینکه نوجوانان دهه نودی با شور سرود «سلام فرمانده» را اجرا کردند که گسترش جهانی داشت، تلاش کردند تا کشور ما را منزوی کنند و چهره نادرست از ایران به دنیا مخابره کنند؛ برای همین از افراد خائن در کشور‌های دیگر استفاده کردند و دشمنان با ایجاد اغتشاش و دست زدن به جنایت، می‌خواهند چهره‌ای خشن از ایران در سطح بین‌المللی ارائه کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اقدامات رسانه‌ای دشمنان در شرایط کنونی کشور علیه مردم ایران، گفت: این‌بار قطع‌نامه‌ها در مورد ابزار هسته‌ای نبود. دشمنان باید میدان فشار را تغییر می‌دادند و نیاز به حرکت‌های نمایشی داشتند و افراد خائن که در استعمار استعمارگران نقش فعال دارند، اقداماتی را انجام دادند. هیچ کشوری تحت استعمار نخواهد رفت، مگر اینکه دشمنان این کشور‌ها مزدورانی را اجیر کنند. اگر این مزدوران با زبان غیرفارسی صحبت کنند، کسی آن را نمی‌پذیرد؛ برای همین باید طوری بگویند که این یکی از خودشان است تا جهانیان باور کنند. این خوراک رسانه‌های دشمنان است که نمی‌گذارند روایت صحیح به مردم برسد و امپراطوری رسانه در دست آن‌هاست.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: واقعیت جامعه ما شهید «آرمان علی‌وردی» و شهید «روح‌الله عجمیان» و شهید «صادق گنجی» و شهدای شکنجه هستند و این شهدا از آرمان خود در قبال مکتب اهل بیت (ع) و مکتب اسلام بازنگشتند و حتی هنگام شهادت، یک جمله نگفتند که «من را ببخشید»؛ برای همین این شخصیت‌ها برجسته می‌شوند و جوان ۲۱ ساله ما «آرمان عزیز» است که رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند این شهدا حقیقت انقلاب اسلامی و ملت ایران هستند؛ اما اجازه نمی‌دهند این شخصیت‌ها دیده شوند؛ لذا این وظیفه ما است که حرکت مکتب‌ساز «رئیسعلی‌ها» و «برازجانی‌ها» را ادامه دهیم. امروز شخصیتی مثل شهید گنجی تربیت پیدا کرده و این حرکت شهدا با رعایت صحیح انتقال مفاهیم نسل آینده را می‌سازد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به حادثه عاشورا که تاریخ‌ساز و مکتب‌ساز و جامعه‌ساز شد، گفت: امیدوارم ما به وظیفه خود که وظیفه عمومی است، عمل کنیم. هر کسی در هر جایگاهی است، باید به وظایف خود عمل کند خوشحالم در جمع مردم دشتستان هستیم این شهر پر افتخار است و در همه عرصه‌ها در قله ایستاده است و حماسه‌سازی و حماسه‌سرایی آن باید در نسل‌های آتی هم باشد.

شهید «صادق گنجی» سفیر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، ۲۸ آذر سال ۱۳۶۹ به دست گروه افراطی «سپاه صحابه» در لاهور پاکستان به درجه شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار