نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

شاهکارهای حقوق بشری فرانسه به روایت آمارهای تاریخی!

توسلی با اشاره به نقض حقوق بشر توسط کشور‌های غربی، گفت: در جریان جنگ جهانی دوم فرانسوی‌ها ۴۲ هزار نفر را قربانی آزمایش‌های موشک‌های اتمی خود کردند.
کد خبر: ۵۶۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 23December 2022

شاهکارهای حقوق بشری فرانسه به روایت آمارهای تاریخی/ امپراطوری رسانه‌ای غرب ذهن مردم را هیپنوتیزم می‌کند«فتح‌الله توسلی» نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به نقض حقوق بشر توسط کشور‌های غربی اظهار داشت: تاریخ ناقض ادعا‌های حقوق بشری است که کشور‌های غربی دارند، یکی از کوچک‌ترین جنایات فرانسهِ مدعی حقوق بشر کشتار یک میلیون مردم مسلمان الجزایر است.

توسلی با بیان اینکه در جریان جنگ جهانی دوم فرانسوی‌ها ۴۲ هزار نفر را قربانی آزمایش‌های موشک‌های اتمی خود کردند، تصریح کرد: تونس، الجزایر، مراکش، موریتانی به ترتیب ۷۵، ۱۳۲، ۴۴ و ۶۰ سال مستعمره فرانسه بودند، وقتی که سربازان «بنارپارت ناپلئون» به مصر رسیدند با اسب وارد مساجد شدند و در حالی که شراب می‌نوشیدند به زنان، مقابل همسرانشان تجاوز می‌کردند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه جنایات فرانسه در تاریخ ثبت شده و فراموش نمی‌شود، گفت: در قتل‌ عام «رواندا» ۸۰۰ هزار نفر کشته شدند، این جنایات فقط به کشور‌های غیر اروپایی ختم نمی‌شود، بلکه اروپائیان به ویژه فرانسوی‌ها بی‌سابقه‌ترین جنایات را نسبت به یکدیگر مرتکب شدند، به طور مثال جبهه متفقین در اکتبر سال ۱۹۴۴ سربازان آلمانی را با توپ تانک کشتار کردند.

وی افزود: امروز هم همگان شاهدند در یمن، افغانستان، عراق، سوریه و فلسطین دنباله‌رو‌های اروپا و آمریکا فجیع‌ترین جنایات را مرتکب شده‌اند، اما در کمال پررویی مدعی حقوق بشر، دموکراسی و آزادی هستند، زیرا با امپراطوری رسانه‌ای که در اختیار دارند، ذهن مردم دنیا را هیپنوتیزم می‌کنند.

توسلی اظهار داشت: ما بر این ادعا نیستیم که بی عیب و نقص هستیم، قطعا نارسایی‌هایی هم در روند جاری کشور وجود دارد، اما آمریکا، اروپا و به طور کلی جبهه غرب در جایگاه و موقعیت اخلاقی نیستند که دم از حقوق بشر و آزادی بزنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: پیش از اینکه مفهومی به نام حقوق بشر در بین اروپایی شکل بگیرید در کتب ما قبل و بعد از اسلام عمیق‌ترین مفاهیم حقوق بشر بیان شده بود.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار