رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه هیات دولت:

سالانه یک میلیون بیمار از ظرفیت رادیو دارویی استفاده می‌کنند

اسلامی با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون بیمار از ظرفیت رادیو دارویی استفاده می‌کنند، از دستور کار قرارگرفتن تولید دارو‌های جدید بر پایه آب سنگین در سازمان انرژی اتمی خبر داد.
کد خبر: ۵۶۴۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵ - 28December 2022

سالانه یک میلیون بیمار از ظرفیت رادیو دارویی استفاده می‌کنندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت با تأکید بر اینکه تولید رادیودارو‌ها یکی از دستاورد‌های مهم و اقدامات محوری سازمان انرژی اتمی است، اظهار داشت: سالانه یک میلیون بیمار از این ظرفیت در حال استفاده هستند و پیام مهم این مسأله آن است که اگر چرخه سوخت هسته‌ای نداشتیم، نمی‌توانستیم در کشور رادیو دارو تولید کنیم.

وی افزود: تنها شرکت ایرانی در حوزه تولید رادیو دارو هم در دنیا تحریم است و این نشان می‌دهد که جان مردم برای تحریم کنندگان هیچ ارزشی ندارد و پیوسته در حال تحریم هستند.

رئیس سازمان انرژی اتمی برنامه توسعه سازمان انرژی اتمی را در ۲ قسمت فعال بودن در حوزه درمان و جایگزینی بر پایه مشتقات آب سنگین عنوان کرد و اظهار داشت: تولید محصولات در بخش درمان فعال است؛ رادیو دارو‌ها دو کارکرد تشخیصی و درمانی دارند که بخش تشخیصی هفته قبل افتتاح شد و در بحث درمان هم سلول درمانی را مستقیم مورد اصابت قرار داده و آن را بدون آسیب رساندن به بیمار از بین می‌برد.

وی افزود: شیمی درمانی برای بیماران سرطانی عوارضی دارد لذا از رادیو درمانی بهتر استفاده می‌شود. تولید دارو‌های جدید بر پایه آب سنگین در دستور کار سازمان انرژی اتمی قرار دارد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار