گسترش دامنه اعتراضات سوری‌ها علیه شبه نظامیان وابسته به آمریکا

منابع محلی از گسترش دامنه اعتراضات در حومه حسکه علیه شبه نظامیان «قسد» وابسته به اشغالگران آمریکایی خبر دادند.
کد خبر: ۵۶۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱ - 28December 2022

گسترش دامنه اعتراضات سوری‌ها علیه شبه نظامیان وابسته به آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از سانا، منابع محلی از گسترش دامنه اعتراضات در حومه حسکه علیه شبه نظامیان قسد وابسته به اشغالگران آمریکایی خبر دادند.

این منابع به خبرنگار سانا اعلام کردند که برای چندمین روز، تظاهرات اهالی حومه حسکه علیه اقدامات شبه نظامیان قسد مورد حمایت اشغالگران آمریکایی ادامه یافت.

این منابع افزودند: ساکنان روستای العطاله در حومه جنوبی حسکه علیه شبه نظامیان قسد وابسته به واشنگتن دست به اعتراض زدند.

منابع مذکور گفتند: ساکنان العطاله تظاهراتی را علیه شبه نظامیان قسد برگزار کردند و با آتش زدن لاستیک جاده حسکه- الشدادی و اتوبان حسکه- دیر الزور را بستند.

این در حالی است که اهالی حومه غربی دیرالزور برای چندمین روز متوالی به اعتراضات خود علیه شبه نظامیان قسد ادامه می‌دهند و خواستار اخراج این نیرو‌ها و نیرو‌های اشغالگر آمریکا از مناطق خود شدند.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیرو‌های آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیرو‌های آمریکایی و شبه نظامیان موسوم به «نیرو‌های دمکراتیک سوریه» (قسد) تحت حمایت آن‌ها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بار‌ها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار