رئیس خانه احزاب ایران خطاب به غربی‌ها:

آزمودن آزموده‌های شکست خورده تا کی ادامه می‌دهید؟/ امروز اروپا سیاست خارجی ندارد

متکی گفت: رئیس جمهور آمریکا می‌گوید ما ایران را آزاد می‌کنیم آزمودن آزموده‌های شکست خورده تا کی ادامه می‌دهید؟ نمی‌بینید ملت ایستاده در مقابل شماست و پی نبردید که این ملت شکست پذیر نیست؟ هشت سال جنگ بس‌تان نبود؟
کد خبر: ۵۶۴۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶ - 30December 2022

آزمودن آزموده‌های شکست خورده تا کی ادامه می‌دهید؟/ امروز اروپا سیاست خارجی نداردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «منوچهر متکی» رئیس خانه احزاب ایران امروز (جمعه) در مراسم ۹ دی که با حضور پرشکوه مردم در مصلای اعظم اعظم امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: نهم دی روزی در تاریخ کشورمان است که مصداق این کلام ماندگار امام راحل (ع) مبنی بر اینکه ملت ایران از ملت اهل رسول‌الله برتر است.

متکی با بیان اینکه امروز روز تولی و تبری ملت ایران و روز بیعت مردمی است که پای انقلابش ایستاده است، افزود: امروز روز تجدید بیعت با ولایت و سنجش میزان و مقدار تشخیص ما در تراز انقلاب اسلامی است.  

 ۹ دی و علت درخشش این روز در تاریخ انقلاب

رئیس خانه احزاب ایران با اشاره بر ۹ دی و علت درخشش این روز در تاریخ انقلاب، گفت: در انتخابات ۱۳۸۸ مردم انقلابی و مسلمان ایران بعد از رای به جمهوری اسلامی در ۱۳۵۸ بالاترین رکورد و رتبه حضور در یک انتخابات را شکستند. بالای ۸۵ درصد از مردم در انتخابات سال ۱۳۸۸ شرکت کردند؛ این در حالی بود که ما در اروپا شاهد برگزاری انتخابات پارلمان اروپایی بودیم که در برخی از کشور‌های اروپایی میزان مشارکت مردم به کمتر از ۲۵ درصد می‌رسید.  

وی ادامه داد: رکوردزنی مشارکت در ایران می‌توانست به یک اهرم قوی در مواجه با تبلیغات غرب و آمریکایی‌ها در بحث دموکراسی تبدیل شود و مردم می‌توانستند این حضور را به رخ جهانیان بکشانند.  

وزیر اسبق امور خارجه ایران گفت: در آن زمان فردی که انتخاب نمی‌شد هم بالای ۱۳ میلیون رای آورد، اما متاسفانه این مردم ما که می‌توانستند سند افتخار و حضور پرشکوه را به رخ جهانیان بکشانند با تهمت و اتهامات واهی برخی‌ها مخدوش شد.  

وی بیان داشت: آن متوهمان و فتنه‌گران سال ۸۸ با اصل نظام مشکل داشتند و بزرگترین ستمی که در حق مردم داشتند همین کارشان بود یعنی کاری کردند تا رئیس جمهور آمریکا و رسانه‌های منادی آن‌ها علیه ملت ایران و این حضور پرشکوه سم‌پاشی کردند.  

متکی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با نهایت صبوری شورای نگهبان را مامور کردند تا هر جایی که این‌ها می‌گویند را بررسی کنند؛ نمایندگان را با حوصله پذیرفتند تا استدلال‌هایشان را بگویند، اما یک نکته را مورد تاکید قرار دادند که باید برای حرف‌هایشان سند و دلیل بیاورند؛ منظور اینکه چطور هنوز شمارش تمام نشده بود یک نفر خود را برنده انتخاب می‌دانست بر اساس کدام آمار این حرف‌ها را زد؟   

وی ادامه داد: وقتی آن‌هایی که از انقلاب و صدای عدالت‌طلبی امام راحل زخم خورده بودند، دیدند که در وسط راه دستشان خالی است افرادی را بسیج کردند تا با کشته‌سازی و مخدوش کردن شرایط اوضاع را خراب کنند.  

معاون بین‌المللی رئیس جمهور گفت: این متوهمان با کارهایشان و توهین به مقدسات آن هم در روز عاشورا نشان دادند که مشکل انتخابات نبود و چیز‌های دیگر بود.  

وی توضیح داد: در پشت فتنه‌های ۷۸،۸۸،۹۶،۹۷ و فتنه‌های اخیر چه کسانی هستند؛ مردم مطالباتی دارند و دانشجویان حرف‌هایی دارند که باید شنیده شود.  

رئیس خانه احزاب ایران ادامه داد: در حوادث اخیر چند محور را می‌توان مورد بررسی قرار داد؛ محور نخست مطالبه‌گران هستند یعنی آن‌هایی که حرف و نقد و اعتراض دارند که البته رهبر انقلاب بسیار هوشمندانه حساب این افراد را با مخالفان اصل انقلاب جدا‌کردند.  

وی گفت: دولت آقای رئیسی اعلام کرد که ما تسهیل می‌کنیم تا مردم حرف‌شان را بزنند؛ شاید همه مطالبات برآورده شدنی نباشد، اما همه آن‌ها شنیدنی است و این ضلع اول حوادث اخیر است.  

وزیر اسبق امور خارجه ایران ابراز کرد: ضلع دوم حوادث اخیر افرادی بودند که آمریکا سالیان سال آن‌ها را تربیت برای بلوا آفرینی کردند؛ آن‌ها حتی متوسل شدند به اراذل و اوباش که در ازای پول فرمانبری کنند و بسیجی مدافع امنیت را از خانه‌اش دزدیده و او را به شهادت برسانند.  

وی گفت: دشمن همه ظرفیت خود را به کار گرفت و همه افعی‌های آن‌ها شروع به حمله کرد.  

متکی ادامه‌داد: دشمنان گمان می‌کردند تا کار تمام است و خودشان را گرم کردند و آماده بودند تا زن معلول الحال در عراق را حاکم کنند.  

وی خطاب به دشمنان نظام اسلامی گفت: شما در برابر ۴۳ سال گذشته در برابر منطق انقلاب شکست خوردید عوامل شما مدام وعده ۶ ماه و یکسال برای ساقط کردن نظام را می‌دهند، حتی صدام زمان ۱۵ روزه داده بود و مرصاد قول ۲۰ روزه داده بود. ولی چه شد؟  

معاون بین‌المللی رئیس جمهور اضافه کرد: چندین سال در افغانستان بودید و همه جا را به خاک و خون کشیدید و تفکر وهابی را آنجا گسترش دادید خودتان اعتراف کردید که داعش را ایجاد کردید.  

وی گفت: رئیس جمهور آمریکا می‌گوید ما ایران را آزاد می‌کنیم آزمودن آزموده‌های شکست خورده تا کی ادامه می‌دهید؟ نمی‌بینید ملت ایستاده در مقابل شماست و پی نبردید که این ملت شکست پذیر نیست؟ هشت سال جنگ بس‌تان نبود؟

رئیس خانه احزاب ایران گفت: دشمنان گمان می‌کردند الان قطعنامه حقوق بشری علیه ایران دهد و چند تا امضا جمع کند کار نظام تمام است! اینقدر به حداقل فهم رسیدید؟  

وی بیان کرد: جای تاسف است که اروپایی‌ها که همیشه نسخه دموکراسی ارائه می‌دادند الان خلاف اراده و نظر مردم موضع‌گیری می‌کنند. نشان دادند که مرز‌های قضاوت آن‌ها استاندارد دوگانه است.  

وزیر اسبق امور خارجه ایران گفت: یک ابر قدرت چه زمانی سقوط می‌کند موقعی که آن چیزی را که می‌خواهد بر کرسی بنشیند و آنچه را که نمی‌خواهد با آن مقابله کند. الان آمریکا دقیقا در این شرایط است یعنی سقوط کرده است.  

وی یادآور شد: عربستان فریبتان داد که ۱۵ روزه یمن را شکست می‌دهد الان ۶ سال طول کشید که صدای خود مسوولان آمریکا را هم درآورد.  

متکی ادامه داد: آمریکا در ماجرای اوکراین تحریف کرده و سعی کرد حوزه ناتو را به عنوان کمربند به سایر مناطق گسترش داند؛ البته همان‌طور که رهبری فرمودنداگر مساله اوکراین هم نبود موضوع دیگری را می‌کشیدند.  

معاون بین‌المللی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز اروپا سیاست خارجی ندارد و سیاست خارجی خود را واگذار به آمریکا کرده است.  

وی خطاب به بدخواهان انقلاب گفت: باید در ۹ دی درس بگیرید، چراکه شاید مردم ایران از دولت مطالبه و مشکل داشته باشند، اما از نظام و دین و مقدسات خود دست نمی‌کشند.  

متکی افزود: ۹ دی روز شکوه یک ملتی است که نکبت سلطه‌ای را نمی‌خواهد بپیذیرد.  

* مردم ایران دست از انقلاب خود نمی‌کشند

وی با اشاره بر اینکه شکوه حضور مردم در تکرار مناسبت ۹ دی گویای این است که مردم ایران وامدار امام آزاده‌شان هستند، گفت: مردم ایران دست از انقلاب خود نمی‌کشند و شما که خواهان دموکراسی هستید این خصور را که به مثاله رفراندوم است را ببینید.  

وزیر اسبق امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی توانست بر این تحولات غلبه پیدا کند؛ ۹ دی در تاریخ ما ماند تا اثبات کند شعار مردم را ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند.  

وی ادامه داد: امروز جای جای ایران اسلامی نمایش پرشکوه قدرت ملت است؛ کوردلان و کسانی که در طلوع آفتاب چشم‌شان را می‌بندن، بدانند که انقلاب زنده است و ملت ایران به واسطه این انقلاب زنده است و هر کوی و برزن تبریز و آذربایجان و ایران به نام شهیدی مزین است میدانی چرا؟ چون راه را گم نکنیم.  

متکی به نقل از خبرنگار خارجی که به خط مقدم رفته بود کفت: او نقل می‌کند؛ بر بالین نوجوانی رفتم که فواره خون از بدنش می‌رفت زیر لب زمزمه می‌کرد؛ خدایا تو شاهد باش که من فرزند زهرا را تنها نگذاشتم، این صدای مردم ماست.

وی با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند چرا به فلسطین می‌روید؟ ادامه داد: رهبری فرمودند که برای امنیت خودمان. داعش را در نطفه خفه نمی‌کردیم باید در داخل ایران با آن‌ها برخورد می‌کردیم.  

* زنده بودن فرهنگ حاج قاسم

متکی گفت: فکر کردید شهید سلیمانی را تمام کردید؟ نه! چراکه از فرهنگ شهادت و زنده بودن حاج قاسم در سراسر ایران خبر ندارید. آیا تشییع چند میلیونی را دیده و درس نگرفتید.  

وی متذکر شد: دوران بزن در رو گذشته است؛ یکبار بزنید ۱۰ تا جواب خواهید گرفت.  

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار