سایت عراقی: آمریکا در پی قدرت گرفتن داعش در عراق است

یک پایگاه خبری عراقی گزارش داد که آمریکا در اجرای دسیسه‌های خود علیه عراق و سوریه شکست خورده و در تلاش است با تبلیغات برای داعش، این گروه تروریستی را مجددا فعال کند.
کد خبر: ۵۶۴۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱ - 31December 2022

سایت عراقی: آمریکا در پی قدرت گرفتن داعش در عراق استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، بر هیچ کس پوشیده نیست که هدف آمریکا از زمان سرنگونی رژیم بعث تا به امروز، این است که عراق را صحنه تسویه حساب در منطقه قرار دهد و این مسئله را از رهگذر تبلیغ و همکاری با همه گروه‌های تروریستی انجام می‌دهد؛ از گروه التوحید و الجهاد گرفته تا داعش و القاعده.

پایگاه خبری بغداد الیوم با مقدمه فوق به رفتار‌های دوگانه آمریکا در عراق پرداخت و نوشت، این اقدامات آمریکا، نشانگر رفتار دوگانه و متناقض این کشور در برخورد با تروریست‌ها و استفاده از آنان به عنوان اهرم فشاری است تا بتواند پروژه‌های خود را در این کشور اجرایی کنند.

به گفته این پایگاه، در آغاز جنگ علیه داعش که یک سوم اراضی غربی و شمالی عراق را اشغال کرده بود، تسامح آمریکا با این تروریست‌ها بسیار روشن بود و این کشور فقط نظاره‌گر حضور داعش بود و هیچ اقدامی علیه آنان انجام نداد؛ حتی کار به جایی رسید که ائتلاف آمریکایی، با هلی‌برن، سلاح و تجهیزات به مناطق تحت اشغال تروریست‌ها ارسال می‌کرد.

بنا بر این گزارش، این اقدامات نشانگر حمایت مستقیم و واضح آمریکا از داعش بوده است. البته داعش نیز هیچ اردوگاه‌ها و مقر‌های آمریکا یا نظامیان این کشور را هدف قرار نداد. در واقع دولت آمریکا، داعش را در عراق و سوریه مدیریت می‌کرد تا بتواند بر این کشور‌ها مسلط شود، ولی این طرح، با فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی، نقش بر آب شد و در مدت زمان کوتاهی، داعش شکست خورد.

بغداد الیوم در ادامه نوشت، پس از اینکه آمریکا نتوانست داعش را در عراق حفظ کند، قصد داشت درگیری شیعی-شیعی بین کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به چارچوب هماهنگی و جریان صدر ایجاد کند، ولی در این نقشه نیز شکست خورد. امروز هم رسانه‌های آمریکایی و غربی، در حال تبلیغ برای داعش هستند و آن را یک «قدرت نظامی» توصیف می‌کنند؛ تبلیغاتی که نشان می‌دهد آمریکا قصد دارد وضعیت امنیتی عراق را بر هم بزند.

به گزارش این سایت عراقی، روزنامه تایمز انگلیس هم اخیرا مدعی شد که داعش یک «ارتش کامل» است و سی هزار نیرو دارد و فقط منتظر هستند که در سال ۲۰۲۳ دوباره دست به کار شوند. این روزنامه به نقل از مسئولان آمریکایی ادعا کرد که داعش در پی تجدید قوا در عراق و سوریه است و قصد دارد سی هزار تروریست خود را آزاد کند.

به گفته این روزنامه، بیش از ۲۰ هزار داعشی در زندان‌های عراق زندانی هستند. ده هزار نفر از عناصر داعش، در زندان‌های کُرد‌های وابسته به آمریکا در سوریه دز زندان به سر می‌برند؛ لذا داعش تلاش خواهد کرد در سال ۲۰۲۳ این عناصر را آزاد کند. البته برخی از گزارش‌های نهاد‌های امنیتی خارجی حاکی از این است که داعش قصد دارد با سوء استفاده از حمله ترکیه به سوریه، ده هزار نیروی خود را آزاد کند.

در پایان گزارش بغداد الیوم تأکید شده است، آمریکا بار دیگر قصد دارد از طریق تبلیغ برای داعش و ایجاد یک وضعیت توهمی، این تروریست‌ها را به عرصه بازگرداند، ولی ناظران تأکید دارند که این مسئله امکان ندارد؛ زیرا داعش به یک عنوان یک موجودیت نظامی، از بین رفته است و فقط شماری از عناصر ان باقی مانده‌اند. هر چند باید عملیات‌های گسترده علیه داعش صورت گیرد و به حضور آنان پایان داده شود.

پایان پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار