در رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش انجام شد؛

شلیک سامانه موشکی «ولایت ۵» برای اولین بار

سامانه‌های موشکی و یگان‌های شناوری نیروی دریایی ارتش با استفاده از موشک‌های «قدیر» اهداف سطحی خود را در دریا منهدم کردند.
کد خبر: ۵۶۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱ - 01January 2023

شلیک سامانه موشکی «ولایت ۵» برای اولین بار/ اجرای عملیات‌های تهاجمی علیه شناور‌های دشمنبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در ادامه مرحله اصلی رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش، سامانه‌ها و یگان‌های شناور سطحی نیروی دریایی ارتش با اجرای آتش موشکی توسط موشک‌های قدیر توانستند اهداف سطحی خود در دریا را به دقت مورد اصابت قرار دهند.

موشک ایرانی برد بلند قدیر می‌تواند اهداف ثابت و متحرک را در عمق آب‌های دوردست و فاصله ۳۰۰ کیلومتری هدف قرار داده و منهدم کند. آماده‌سازی و واکنش سریع، ارتفاع پروازی پایین، دقت بالای ناوبری و اصابت به هدف، قدرت تخریب زیاد، قابلیت ضد جمینگ بالا به واسطه رادار پیشرفته و شلیک از روی شناور‌های تندرو جزو ویژگی‌های این موشک راهبردی است.

همچنین، در ادامه نیز سامانه متحرک موشکی ولایت ۵ توانست با شلیک موشک قدیر اهداف دریایی خود را منهدم کند.

سامانه ولایت ۵ که سامانه متحرک ساحل به دریایی با برد ۲۰۰-۳۰۰ کیلومتر است، برای اولین بار در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ مورد استفاده عملیاتی قرار گرفت.

در بخش دیگری از این عملیات، موشک‌های سطح به سطح قدیر از ناوشکن «الوند» شلیک شده است.

موشک سطح به سطح قدیر، نخستین بار سوم بهمن‌ماه ۹۶ و در دومین مرحله از رزمایش مشترک محمد رسول‌الله (ص) ارتش به‌صورت عملیاتی آزمایش و نمونه ارتقاءیافته آن در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ عملیاتی شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار