قدیریان در افتتاحیه نمایشگاه «نورهدی، نور حسین (ع) است و بس»؛

نور در نقاشی فانتزی و شاعرانه نیست، ابزار جنگی است

یک هنرمند نقاش با تاکید براینکه وارد فضایی شدیم که به سرعت به سمت ظهور می‌رویم، گفت: نور در نقاشی فانتزی و شاعرانه نیست بلکه یک ابزار جنگی است.
کد خبر: ۵۶۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸ - 06January 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «عبدالحمید قدیریان» هنرمند نقاش در آیین گشایش نمایشگاه نقاشی و شش مجسمه‌برنزی «نورهدی، نور حسین (ع) است و بس» که عصر امروز جمعه در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، با بیان اینکه اولین مرحله دغدغه، درک شرایط است چیزی که من باور کردم و چیزی که فکر می‌کنم در مباحث معرفتی، این است که وارد فضایی دیگر شده‌ایم.

وی تصریح کرد: روزگاری زمان که به دنبال مرد خدا می‌گشتیم به دنبال پیرمردی سالک بودیم اما دوران تغییر کرده و حالا سرداری داریم که تمام ابعاد وجودی‌اش زیر مجموعه عبد بودنش است؛ این‌طور به نظر می‌رسد که ایشان قرار نیست مراتب آسمانی را طی کنند اما قرار است راه‌ها را برای اهل علم باز کند اما همین آدم اسوه عبد بودن می‌شود.

بیشتر بخوانید؛

شاه‌حسینی: قدیریان راه آسمان نشان می‌دهد 

این هنرمنرمند تاکید کرد: وارد فضایی شدیم که به سرعت به سمت ظهور می‌رویم و طبیعتاً همه راهکارها را باید بر اساس همین موضوع بچینیم. همچنان که وقتی فرماندهان سپاه به این رسیدند که دوران عوض شده، نگرششان و روششان را تغییر دادند و به کاربردی جدید از متریال رسیدند.

قدیریان بیان کرد: بحث نور، فانتزی و شاعرانه نیست و این یک ابزار جنگی است که در آثار جدیدم استفاده کردم. فکر می‌کنید چرا سردار شهید سلیمانی در طول سال‌ها در خط مقدم شهید نشد و در این روزگار شهید شد؟ وقتی به عبد و نورانی بودن ایشان فکر می‌کنم دیدم خدا دارد یک معیار معرفی می‌کند که یکی از شاخصه‌های در میدان بودن، نورانی بودن است. در این نمایشگاه تلاش کردم نور را معرفی کنم.

نور در نقاشی فانتزی و شاعرانه نیست بلکه یک ابزار جنگی است

این هنرمند نقاش گفت: در فتنه اخیر، حرکات روانی عجیبی دیدیم که فکر می‌کردیم منشأ آن را عنصری خارجی رقم زده باشد اما راهکار حل آن، نزدیک شدن همه به سمت نور است به صورتی که کسی نتواند ما را تحت شعاع قرار دهند. ما باید به انقلاب خدمت کنیم چراکه این انقلاب برای خدا است و کسی که برای انقلاب کار می‌کند، برای خدا کار می‌کند.

به گزارش دفاع‌پرس، آثار ارائه شده قدیریان در این نمایشگاه از شنبه ۱۷ دی‌ تا هفتم بهمن از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در گالری اصلی فرهنگسرای نیاوران به نشانی تهران، انتهای پاسداران‌شمالی، فرهنگسرای نیاوران در معرض نمایش خواهند بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار