جان فدا/ پژوهشگر تاریخ اسلام:

شهید سلیمانی در جهاد و مقاومت خستگی‌ناپذیر بود

رجبی‌دوانی با بیان اینکه خستگی‌ناپذیری در جهاد و مقاومت یکی از ویژگی‌های شهید سلیمانی بود، گفت: حاج قاسم هرگز محدودیتی از نظر زمان و مکان برای خود قائل نشد و بعد از دفاع مقدس در مرز‌های شرقی کشور در مقابل شرارت‌ها ایستادگی کرد.
کد خبر: ۵۶۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶ - 08January 2023

مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی برگزار شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌‌پرس، «محمدحسین رجبی‌دوانی» مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در سازمان مرکزی عقیدتی سیاسی ارتش، اظهار داشت: شهید سلیمانی از دفاع مقدس سربلند بیرون آمد و برای او مقدر شده بود که جهادش در نیروی قدس سپاه ادامه پیدا کند. همین سخت‌کوشی باعث شد شهید سلیمانی نماد استقامت و مقاومت شود.

وی با اشاره به اینکه مکتب شهید سلیمانی برگرفته از مکتب انقلاب اسلامی است، به ویژگی‌های شهید سلیمانی اشاره و خاطرنشان کرد: اولین ویژگی شهید سلیمانی شناخت، معرفت و یقین کامل به ولایت بود که این درس بزرگ را از ساحت مقدس حضرت زهرا (س) آموخت.

رجبی‌دوانی خستگی‌ناپذیری در جهاد و مقاومت را از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی دانست و اظهار داشت: شهید سلیمانی هرگز محدودیتی از نظر زمان و مکان برای خود قائل نشد و بعد از دفاع مقدس در مرز‌های شرقی کشور در مقابل شرارت‌ها ایستادگی کرد. شهید سلیمانی بعد از آن در مسائل منطقه‌ای در لبنان، عراق و سوریه نقش آفرینی کرد؛ به‌طوری که دبیرکل حزب الله لبنان موفقیت‌های حزب الله به خصوص در جنگ ۳۳ روزه را مدیون تدابیر و رشادت‌های شهید سلیمانی می‌داند.

وی با تاکید بر اخلاص شهید سلیمانی گفت: شهید والامقام در انجام کار‌ها رضایت خدا و، ولی خدا را مدنظر داشت و هرگز به دنبال مطرح شدن در جامعه نبود، وظیفه خود را سربازی می‌دانست و تا آخرین لحظه از عهد خود کوتاه نیامد. توجه به کرامت انسان‌ها از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی است و این نگاه جذب حداکثری باعث شد بسیاری از اقشار مختلف شهید سلیمانی را به عنوان الگو خود انتخاب کنند.

رجبی دوانی در پایان اظهار کرد: مکتب شهید سلیمانی محدود به ایران نشد و همه آزادی‌خواهان جهان و پیروان ادیان دیگر هم شیفته مرام و مکتب شهید سلیمانی شدند؛ از مسیحیان سوریه گرفته که زندگی خود را مدیون شهید سلیمانی می‌دانند تا سنی‌های معتدله عراق و زیدی‌های یمن و حتی آزادگان مسیحی در آمریکای لاتین، در واقع شهید سلیمانی احیا کننده مکتب اسلام و مبلغ مکتب انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار