نماینده ولی فقیه در مازندران:

تقویت انقلاب اسلامی و جریان مقاومت وظیفه روحانیت است

«محمدی لائینی» گفت: امروز تقویت انقلاب و حکومت اسلامی، ولایت فقیه و اهمیت دادن به جریان مقاومت و راه شهیدان وظیفه روحانیت است.
کد خبر: ۵۶۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶ - 12January 2023

حمایت از انقلاب اسلامی و جریان مقاومت وظیه ماستبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در گردهمایی جامعه روحانیت شهرستان سوادکوه، اظهار داشت: خداوند به انبیا توصیه کرده که دین را اقامه کنید و مراقب باشید که اختلاف در دین نیفتند.

وی افزود: اختلاف در دین دو نوع است، اولا اختلاف سیاسی دوما اختلاف دینی است که خطرش بدتر است، الان یک عده به نام شیعیان انگلیسی، غائب، یمانی‌ها، حجتی‌ها و ... آمدند.

آیت الله محمدی لائینی گفت: مسئولیت ما این است که دین را اقامه کنیم و نگذاریم که اختلافات دینی به‌وجود بیاید، اقامه کردن دین به تشکیل حکومت است، اگر نباشد دین اقامه نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: فلسفه تشکیل این انقلاب اسلامی اجرای دین توسط حکومت اسلامی است، بار‌ها رهبر معظم انقلاب فرمودند که ما نمی‌خواهیم یک اسم توخالی داشته باشیم، الان پاکستان هم جمهوری اسلامی است، اما دشمنان نسبت به او حساس نیستند، اما نسبت به جمهوری اسلامی ایران که می‌خواهد اسلام اجرا شود حساس هستند.

این مسئول تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم که امروز انقلاب و حکومت اسلامی، ولایت فقیه و ... را تقویت کنیم، انقلابی باشیم به جریان مقاومت و راه شهیدان اهمیت بدهیم و پای کار بایشم، در طول تاریخ شرایطی برای اقامه دین به وجود نیامده، اما برای عمل کردن به دین فراوان بود، نماز خواندن با اقامه نماز با هم فرق دارد، ما سعی کردیم در طول تاریخ مردم را نمازخوان کنیم، اما اقامه نماز مسئله دیگری است، ما سعی کردیم در طول تاریخ تبلیغات دینی انجام دهیم، اما اقامه دین غیر از دیندار کردن مردم است.

وی متذکر شد: پیغمبر اکرم در ۱۳ سال در مکه مردم را از شرک به ایمان رسانده، اما در طول ۱۰ سال حضور در مدینه اقامه دین و حکومت انجام داد، پس وظیفه ما یک وظیفه سیاسی اجتماعی است نه تعلیمات دینی، که انقلاب کرده حکومت تشکیل بدهیم و براساس حکومت دین را اجرا کنیم.

آیت الله محمدی لایینی با بیان اینکه نباید ناامید و خسته شویم، خاطرنشان کرد: این دشمنی‌های دشمنان که آخرینش که هم نیست تا به اینجا همان اغتشاشات اخیر نشانه این است که ما موفق هستیم، دولت انقلابی سر کار است، این سه قوه هم در حال اجرای اقدامات است، بخشی از اهداف این اغتشاشات ناکام گذاشتن این دولت بود که محقق نشد، بخش دیگری ایجاد اختلاف است که ما باید در هر دو هدف این‌ها را ناکام بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: هر کسی نباید پیش خودش اظهارنظر کند، اگر چند صدایی ایجاد شود ما ناکام می‌مانیم، وظیفه ما این است که تفرقه نداشته باشیم تا بتوانیم جامعه را متحد نگه داریم.

امام جمعه ساری تصریح کرد: نقش امامان جمعه در درجه اول، نقش روحانیت در کنار امامان جمعه در مرحله بعدی در کنار رهبری و ذیل ولایت تعریف می‌شود و در تبعیت از ولایت باید عمل کنیم، به فرموده رهبر معظم انقلاب اختلافات سیاسی و اختلاف نظر در مسائل اجتماعی و سیاسی وجود دارد، اما همه موظف هستند که نظر ولی فقیه را بشنوند.

این مسئول تصریح کرد: درباره مذاکره با آمریکا، برجام‌ها، مسئله کنترل جمعیت، کنار گذاشتن موشک و ... باید بر محور نظر رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم، امیدواریم در مسیر شهدا توفیق سربازی امام زمان (عج) را داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار