کوی جهاد و مقاومت/ مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان:

میزبان مهمانان سردار سلیمانی از ۷۰ کشور دنیا بودیم/ عملکردمان را با نگاه ملی تطبیق می‌دهیم

مدیر کل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان، با اشاره به افتخار میزبانی از مهمانان سردار سلیمانی از ۷۰ کشور دنیا گفت: در نمایشگاه «کوی جهاد و مقاومت» از سراسر کشور حضور دارند و تمامی قضیه‌ها به شکلی متفاوت و ملی مورد نگاه و بررسی قرار می‌گیرند و ما هم سعی می‌کنیم خودمان را با این نگاه ملی تطبیق بدهیم.
کد خبر: ۵۶۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵ - 11January 2023

میزبان مهمانان سردار سلیمانی از ۷۰ کشور دنیا بودیم/ عملکردمان را با نگاه ملی تطبیق می‌دهیمگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از هفدهم دی تا بیست و یکم دی، در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در حاشیه این همایش، نمایشگاهی نیز تحت عنوان «کوی جهاد و مقاومت» ایجاد شد که طی آن ادارات کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌های سراسر کشور، دستاورد‌های پنج ساله خود را به معرض نمایش گذاشتند.

بر همین اساس در محل غرفه «خبرگزاری دفاع مقدس» حاضر در نمایشگاه «کوی جهاد و مقاومت»، سرهنگ پاسدار «محمود مهدوی‌فرد» مدیر کل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان بودیم و با او گپ‌وگفتی در خصوص عملکرد این اداره کل در پنج ساله گذشته داشتیم که در ادامه می‌خوانید؛

اهمیت برگزاری نمایشگاه «کوی جهاد و مقاومت»

سرهنگ مهدوی‌فرد با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه «کوی جهاد و مقاومت» اظهار داشت: بحث نمایشگاه یک نمود خارجی است، زیرا ما در استان خود کار‌های مختلفی را انجام می‌دهیم و امکان دارد که از محاسن، معایب و نواقص کا‌های خودمان خبر نداشته باشیم. اما زمانی که در این نمایشگاه حضور پیدا کردیم نگاه‌ها و بازخورد‌های متفاوتی را دریافت کردیم.

مدیر کل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه، کسب نگاه‌های دیگران و انتقاد‌هایی که نسبت به عملکرد ما صورت می‌گیرد برای ما یک تجربه جدیدی محسوب می‌شود، افزود: در این قبیل نمایشگاه‌ها راهنمایی‌های بسیار خوبی را هم دریافت می‌کنیم. در این راستا سعی می‌کنیم برنامه‌هایی هم که اجرا می‌کنیم با یک نگاه ملی باشد. زیرا در این نمایشگاه از سراسر کشور حضور دارند و تمامی قضیه‌ها به شکلی متفاوت و ملی مورد نگاه و بررسی قرار می‌گیرند و ما هم سعی می‌کنیم خودمان را با این نگاه ملی تطبیق بدهیم.

از مهمترین دستاورد‌های ما در کرمان بحث خدمات‌دهی به شهدای گمنام است

مدیر کل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان ادامه داد: یکی از مهمترین دستاورد‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان بحث خدمات‌دهی به شهدای گمنام است. موضوعی که هم برای من و هم برای همکارانم لذت‌بخش است.

وی خاطرنشان کرد: در طول سه سالی که در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان هستم همه ساله تشییع شهدای گمنام را داشتیم. این درحالی بود چندین سال بود که در استان تشییع شهید گمنام و نزدیک به ۱۸ سال در شهر کرمان تدفین شهید گمنام را نداشتیم.

سرهنگ مهدوی‌فرد اضافه کرد: موضوع و ماموریت بعدی ما تولیدات مکتوب و محتوایی است که در این مرکز انجام شده و همچنین در حال انجام است. دوستان ما سال‌هاست که در این حوزه زحمات فراوانی را متحمل می‌شوند، اما در این چند سال اخیر سعی کردیم در بحث تولیدات مکتوب کار‌های فاخری را انجام بدهیم.

کسب رتبه نخست تولید کتاب کوک و نوجوان در سطح کشور

مدیر کل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان عنوان کرد: اینگونه شد که در نهایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان توانستیم رتبه نخست تولید کتاب کوک و نوجوان کشور را کسب کنیم. ضمن اینکه در حوزه تولید کتاب ملی هم حائز رتبه چهارم در سطح کشور شدیم.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود یادآور شد: در حوزه تولیدات هنری و سینمایی نیز رتبه سوم را در کشور کسب کردیم. از طرف دیگر هم در حوزه فضای مجازی هم توانستیم با تلاش و کوشش رتبه پنجم را در میان دیگر استان‌ها به‌دست بیاوریم. همچنین در بحث زنان رتبه چهارم را در کشور دریافت کردیم.

تلاش می‌کنیم از لاک عنوان «حفظ» بیرون بی‌آییم

سرهنگ مهدوی‌فرد تصریح کرد: در طول فعالیت‌های خود در چند سال اخیر تمامی سعی و تلاش خود را کردیم تا با توجه به نام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از لاک عنوان «حفظ» بیرون بیاییم. زیرا تا امروز در حوزه حفظ فعالیت کردیم و از این به بعد باید در حوزه «نشر ارزش‌های دفاع مقدس» وارد شویم. بر همین اساس هم بود که آمدیم و در حوزه تولیدات شامل مکتوب، فضای مجازی و حتی موشن گرافیک‌ها وارد شدیم.

مدیرکل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان افزود: ما در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در کنار تمامی این کار‌ها آمدیم و در حوزه‌های هنری، شامل تئاتر و سینما کار‌های بسیار خوبی را انجام دادیم. بر این اساس امسال نخستین «تله فیلم» خود را در بحث «جانبازان اعصاب و روان» کار کردیم که این کار مورد استقبال فراوانی در کرمان قرار گرفت.

نخستین رمان در مورد شهید سلیمانی را نوشتیم

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تولیدات مکتوب فعالیت‌های بسیار خوبی داشتیم. به صورتی که از سال گذشته تا امروز تعداد ۷ کتاب ویژه شهید سلیمانی چاپ و منتشر کردیم. ضمن اینکه ما نخستین رمان در مورد شهید سلیمانی را نوشتیم.

مدیرکل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان اضافه کرد: ما در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان طبق فرمایشات حضرت آقا و نگاه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان وارد بحث داستان و رمان شده‌ایم.

وی یادآور شد: یکی از دیگر کتاب‌هایی که کار کردیم در بحث شهدای نیروی انتظامی است. این کتاب «تکاور چشم عسلی» نام دارد که رمانی در ۴۵۳ صفحه است. این کتاب آنقدر جذاب و شیرین است که اگر آن را شروع کنید تا آن را به پایان نرساندید به زمین نمی‌گذارید.

سرهنگ مهدوی‌فرد عنوان کرد: در حال حاضر هم در سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی سعی کردیم کار‌هایی را ویژه این سردار شهید انجام بدهیم. از طرف دیگر نشریه‌ای را به نام «مرد میدان» کار کردیم که در سه زبان فاسی، عربی و انگلیسی تهیه شده است.

میهمانانی از ۷۰ کشور دنیا داشتیم

مدیرکل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان افزود: ما به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی میهمانانی از ۷۰ کشور دنیا داشتیم. بر این اساس این نشریه را دربین آن‌ها توزیع کردیم تا با زوایای مختلف زندگی و شهادت ایشان آشنا شوند.

وی در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرماندهی لشکر چریک ثارالله در ۲۵ عملیات بزرگ و مهم را برعهده داشته که سعی کردیم مستند‌هایی را برای آن‌ها تهیه و تولید کنیم. بر این اساس سال قبل ۲ مستند و امسال هم ساخت ۳ مستنند دیگر را در دستور کار خودمان داریم.

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس مستقر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و در حاشیه آن، نمایشگاه «کوی جهاد و مقاومت»، ویژه دستاورد‌های پنج ساله ادارات کل این بنیاد، از هفدهم دی تا امروز (بیست و یکم دی) با حضور معاونین، رؤسای سازمان‌ها و مدیران ادارات کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد. 

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار