کوی جهاد و مقاومت/ مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی مطرح کرد؛

استشمام عطر امام رئوف در فضای نمایشگاه «کوی جهاد و مقاومت»/ حرکت پرشتاب در تکمیل و تجهیز موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی

سردار یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه برپایی نمایشگاه سنت حسنه است، گفت: در خصوص تجهیز موزه دفاع مقدس خراسان رضوی، پس از تامین زمین و اخذ مجوز‌ها بیش از ۷ هزار متر بنا بهره‌برداری شده و این حرکت، پرشتاب ادامه دارد.
کد خبر: ۵۶۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶ - 11January 2023

استشمام عطر امام رئوف در فضای نمایشگاه «کوی جهاد و مقاومت»/ حرکت پرشتاب در تکمیل و تجهیز موزه دفاع مقدس استان خراسان رضویگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از هفدهم دی تا بیست و یکم دی، در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در حاشیه این همایش، نمایشگاهی نیز تحت عنوان «کوی جهاد و مقاومت» ایجاد شد که طی آن ادارات کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌های سراسر کشور، دستاورد‌های پنج ساله خود را به معرض نمایش گذاشتند.

بر همین اساس در محل غرفه «خبرگزاری دفاع مقدس» حاضر در نمایشگاه «کوی جهاد و مقاومت»، میزبان سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی بودیم و با او گپ‌وگفتی در خصوص عملکرد این اداره کل در پنج ساله گذشته داشتیم که در ادامه می‌خوانید؛

دست‌آوردهای حضور در نمایشگاه «کوی جهاد و مقاومت» 

سردار یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه برپایی نمایشگاه سنت حسنه است، اظهار داشت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در این نمایشگاه تلاش کرده است تا در یک فضای رقابتی و سازنده دستاورد‌ها و کار‌های برجسته خود را در معرض نمایش قرار دهد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه استان‌ها تلاش می‌کنند زبان گویایی برای کارکرد و تلاش خود داشته باشند و تصویر روشنی از استان خود را ارائه دهند، تصریح کرد: خراسان رضوی هم تلاش کرده این کار را انجام دهد و سه موضوع را در غرفه خود به نمایش بگذارد.

استشمام عطر امام رئوف در فضای نمایشگاه «کوی جهاد و مقاومت»

وی ادامه داد: موضوع اول قداست علی‌بن‌موسی‌رضا علیه‌السلام است که پناهگاه ملت مسلمان ایران اسلامی است و پرچم متبرک حضرت و محصولات تبرکی را در غرفه داریم. همچنین تلاش کردیم نماد‌ها و پرچم‌های جبهه مقاومت را در غرفه تجمیع کنیم و در کنار تصویر شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس به نمایش بگذاریم. موضوع بعدی نقش خراسان و ایثارگران خراسان در دفاع مقدس است.

سردار یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه، یکی از اهداف عمده ما نقش‌دهی به ساختار‌های حاکمیتی و نظامی و تشکل‌های مردم نهاد در سطوح مختلف استان است، ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌ها نکته مهمی است که بحمدالله در سطح استان و دستگاه‌ها در ارتباطی تنگاتنگ با استانداری، بخشداری و فرمانداری به‌عنوان نهاد هماهنگی سایر دستگاه‌ها دنبال می‌شود.

حرکت پرشتاب در تکمیل و تجهیز موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی افزود: یک بخش این هماهنگی در خصوص تجهیز موزه دفاع مقدس است که پس از تامین زمین و اخذ مجوز‌ها تا الان بیش از ۷ هزار متر بنای مرکز فرهنگی احداث و بهره‌برداری شده است و این حرکت، پرشتاب ادامه دارد.

وی در خصوص بحث تکمیل و تجهیز یادمان‌های دفاع مقدس در خراسان رضوی نیز گفت: کار گسترده‌ای در این زمینه در حال انجام است. در استان ۱۲۹ منطقه داریم که در آن شهید تدفین شده که یادمان‌هایی برای آن ساخته شده و یا در حال ساخت است.

سردار یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: با الگوگیری از ساختار ادارات کل در شهرستان‌ها، دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را با حضور پیشکسوتان و جوانان و مردم بنا کردیم. در این راستا بیش از ۳۰۰ نفر از پیشکسوتان و بسیجی‌ها در این دفاتر با ما همکاری می‌کنند که توانستیم رتبه اول را در تعداد برگزاری برنامه‌ها در مقایسه با استان‌های دیگر کسب کنیم که ثمره تلاش این تشکیلات است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی بیان داشت: در کار‌های تبلیغاتی، خبرگزاری، هنری، سینمایی، ادبیات، دانشنامه، کتابخانه، اسناد دفاع مقدس و حوزه‌های دیگر کار‌های موثر و بالاتر از حد انتظار انجام شده که بیش از ۱۱۱ درصد پیشرفت برنامه داشتیم.

استقبال بی‌نظیر مردم خراسان رضوی از پیکر مطهر شهدا

سردار یوسفعلی‌زاده با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم خراسان رضوی از پیکر ۱۲ شهید در طول یک ماه گذشته بیان داشت: طی یک‌ماه گذشته که شهدا زینت بخش کشور شدند، میزبان ۱۲ پیکر شهید شدیم که در ۱۲۴۳ نقطه مورد استقبال، زیارت، تجلیل و تکریم مردم قرار گرفتند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه، حضور شهدا غبار فتنه و تحرک معاندین را از ساحت جامعه پاک کرد، گفت: بیش از یک‌ میلیون نفر در مراسم‌ و آئین مربوط به تشییع پیکر مطهر شهدا در خراسان رضوی شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس مستقر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و در حاشیه آن، نمایشگاه «کوی جهاد و مقاومت»، ویژه دستاورد‌های پنج ساله ادارات کل این بنیاد، از هفدهم دی تا امروز (بیست و یکم دی) با حضور معاونین، رؤسای سازمان‌ها و مدیران ادارات کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد. 

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار