کوی جهاد و مقاومت/ در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مطرح شد؛

قاضی‌زاده هاشمی: شهدا الگوهای دست یافتنی هستند/ جهت‌گیری پدافندی ما باید باورهای جامعه مخاطب را مورد توجه قرار دهد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه شهدا الگوهایی دست‌یافتنی است، گفت: تفاوت شهدا با دیگران در این است که آنان خودسازی کرده و دل در گرو خدا داشتند و ما دلم خود را در گرو غرائزمان قرار دادیم.
کد خبر: ۵۶۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸ - 09January 2023

قاضی‌زاده هاشمی:به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز (دوشنبه) در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: کار و فعالیت در محیط پر برکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک افتخار و ارزش محسوب می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: خدمت در حوزه فرهنگ دفاع مقدس و حرم شهدا در واقع مصداق عمل صالح است؛ چراکه شهدا در مسیر توحید گام برداشته‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با طرح این سوال که چرا شهدا وحدت بخش هستند، افزود: در طول ۴۰ سال گذشته تلاش دشمن همواره معطوف به ایجاد تفرقه در بین مردم بوده است، اما وقتی که شهدا به میدان آمدند به برکت وجود نورانی‌شان بساط توطئه افکنی دشمنان برچیده شد.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: موجی که به برکت تشييع شهدا در کشور ایجاد می‌شود، تشتت آرا را از بین برده و نقشه و تلاش دشمنان را در مسیر ترویج تضادها و تنش‌ها با شکست مواجه می‌کند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: وقتی که به‌ تاریخ مراجعه می‌کنيم درمی‌یابیم که هر زمانی که در کشور مورد شکست و تصرف دشمن خارجی قرار گرفتیم به خاطر تفرقه‌ای بوده که بین اقوام ایرانی ایجاد کرده بودند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه شهدا چون خصوصیت توحیدی پیدا کردند و در پرتو کلمة الله پرورش یافتند وحدت و انسجام پیدا کردند، خاطرنشان ساخت: شهدا در معنا و مفهومی چون توحید هضم شدند و خود را فدای مردم و مکتب و دین کردند و تحت لوای الهی به شهود رسیدند؛ از این‌رو پرودگار به آنان شخصیت وحدت آفرین داده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اينکه شهید در پرتو خودسازی به این‌ مقام والا دست یافته است، افزود: ما در حوزه روایت شهدا باید حقایق آنان را مورد توجه قرار دهیم و این با قهرمان پروری خیالی در تعارض است؛ چراکه قهرمان پروری ماهیت الگو بودن را از شهدا می گيرد.

وی در ادامه تصریح کرد: تفاوت شهدا با دیگران در این است که آنان خودسازی کرده و دل در گرو خدا داشتند و ما دلمان را در گرو غرائزمان قرار دادیم.

قاضی‌زاده هاشمی بزرگترین کارکرد و ماموریت بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر دستگاه‌های فرهنگی را حفظ منزلت شهدا دانست و افزود: ما باید براساس الگوی رفتاری شهدا مرجعیت سازی کنیم و آنچه که وظیفه جمعی ما در حوزه جنگ ترکیبی است، تقویت باورها است. 

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه فتنه‌های قبلی با رویکرد سیاسی و به چالش کشیدن فضای اقتصادی کشور وارد فضای امنیتی شدند، گفت: چالش در فتنه امروز سطوح فرهنگی را مورد هدف قرار داده و با احکام و مبانی اعتقادی سر و کار دارد. امروز جهت‌گیری ما باید به لایه باورهای جامعه مخاطب معطوف باشد و در چنین شرایطی نیاز است که به ریشه بپردازیم و جنگ را در حوزه باورها ایجاد کنیم چون دشمن به‌دنبال تغییر نظام ارزشی ما حرکت می‌کند و ما باید در این حوزه برنامه محور عمل کنیم.  

قاضی‌زاده هاشمی در پایان گفت: دشمن در فضای مجازی اهداف خود را دنبال می‌کند و ما باید در این حوزه اقدام فعال داشته باشیم و حتی باید تلاش کنیم تا در فضای حقیقی پاسخ جوسازی و سیاه نمایی‌های دشمن را بدهیم و بدین ترتیب نسل جوان را آگاه کنیم.

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس مستقر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و در حاشیه آن، نمایشگاه «کوی جهاد و مقاومت»، ویژه دستاورد‌های پنج ساله ادارات کل این بنیاد، از روز شنبه ۱۷ دی با حضور معاونین، رؤسای سازمان‌ها و مدیران ادارات کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آغاز به کار کرده که تا بیست و یکم دی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها