آیت‌الله جنتی:

مرجعیت دینی و سیاسی عمر خویش را صرف تعالی ارزش‌های الهی کرده‌اند

دبیر شورای نگهبان گفت: حقیقت این است که مرجعیت دینی و سیاسی عمر خویش را مومنانه در راه مجاهدت برای تعالی ارزش‌های الهی صرف‌ و در این راه با خدا معامله کرده‌اند.
کد خبر: ۵۶۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴ - 11January 2023

مرجعیت دینی و سیاسی عمر خویش را صرف تعالی ارزش‌های الهی کرده استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، آیت‌الله «احمد جنتی» دبیر شورای نگهبان صبح امروز (چهارشنبه ۲۱ دی) در نطق پیش از دستور خود در جلسه این شورا ضمن تبریک به مناسبت ایام ولادت حضرت زهرا(س) و میلاد امام خمینی(ره) در سخنانی اظهار داشت: در آستانه سالروز میلاد با برکت حضرت فاطمه زهرا(س) هستیم؛ این عید بزرگ را به ارادتمندان آن حضرت تبریک می‌گوییم و از خداوند مهربان می‌خواهیم به ما توفیق پیروی از ایشان را عنایت فرماید.

آیت‌الله جنتی در تشریح ابعاد زندگی حضرت زهرا(س)، ایشان را بارزترین مصداق کوثری دانست که خداوند به پیامبر اکرم(ص) عطا فرموده و الگویی کامل برای هر کسی است که خواستار سعادت ابدی است، تصریح کرد: از این جهت ایشان یک نعمت بی‌بدیل الهی است و شکرگزاری این نعمت نیز پای‌بندی به سیره فاطمی در زندگی است.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه معرفی صحیح سیره زندگی حضرت زهرا(س) پاسخگوی همه شبهاتی است که درباره نگاه دین مبین اسلام به زن مطرح می‌شود، اظهارداشت: ایشان در عین حال که در بالاترین مراتب حیا و عفت قرار دارد، نسبت به مسئولیت اجتماعی خود بی‌تفاوت نیست و با رعایت تمام شئون دینی، در جامعه حضور می‌یابد و با دفاع از حریم حق، تاثیرگذاری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه استعمارگران همواره به دنبال استثمار و استفاده ابزاری از زنان بوده‌اند و به همین دلیل نمی‌گذارند زنانی که تسلیم این نگاه ظالمانه نشده‌اند، به مردم جهان معرفی شوند، خاطرنشان کرد: امروز جهان بیش از هر زمان دیگری نیازمند آشنایی با الگوهای متعالی و برجسته است و از این جهت، معرفی ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا(س) یک تکلیف است.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قيام خونين مردم قم در اعتراض به چاپ مقاله ساواك عليه امام‌خميني(ره) در سال ۱۳۵۶ و نیز توهین اخیر یک نشریه هتاک فرانسوی به ارزش‌ها و مرجعیت اشاره کرد و گفت: هفته گذشته و در ایامی که مصادف بود با سالگرد قیام مردم قم، شاهد بودیم که پرده از نفاق مدعیان دروغین حقوق بشر برداشته شد.

وی تاکید کرد: آنها با توهین به مرجعیت دینی و سیاسی، قلب میلیون‌ها انسان آزاده را جریحه‌دار کردند؛ این رفتارهای غیرانسانی دلیلی جز این ندارد که دشمنان انقلاب اسلامی توطئه‌های خود علیه مردم شریف ایران را نقش بر آب می‌بینند و به خوبی می‌دانند دلیل شکست آنها، پیوند قلبی مردم مومن ایران و مردم آزاده منطقه با شخصیت گرانقدر ملی و مرجعیت بزرگ دینی است.

آیت‌الله جنتی متذکر شد: این رفتار بی‌خردانه مدعیان دروغین حقوق بشر، که مانند خاک بر چهره خورشید پاشیدن است، پیش چشم انسان‌های آزاده جهان قرار دارد و باعث می‌شود اعتبار جهانی آنها بیش‌ از پیش زیر سوال برود و دروغین بودن ادعاهای آن‌ها آشکارتر شود.

وی افزود: حقیقت این است که مرجعیت دینی و سیاسی عمر خویش را مومنانه در راه مجاهدت برای تعالی ارزش‌های الهی صرف‌ و در این راه با خدا معامله کرده‌اند و مرارت‌ها و ملامت‌های این راه را به جان خریده‌اند، لذا عزت امروز آنها عزت خدشه‌ناپذیر الهی است که منافقان از معنای آن آگاهی ندارند.

دبیر شورای نگهبان در خاتمه از متولیان امر خواست اقدامات قانونی خود نسبت به دولت فرانسه را با جدیت و مقتدرانه پیگیری کنند تا همه بدانند دوران توهین‌های غیرعقلانی به ارزش‌های متعالی انسان‌ها به سرآمده است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها